Lanista1984 Skrevet 21. september 2015 #1 Skrevet 21. september 2015 Noen som kjenner noe som har brukt det? Jeg har et unormalt behov for alkohol for å dempe angst, nerver og tanker. Det er ikke unormalt etter å ha jobbet i krigssoner, men det hjelper meg lite. At det ikke er unormalt. Jeg må kutte. Og jeg må kutte tvert. Jeg har ikke tid til behandling. Antabus vil gjøre meg dårlig hvis jeg drikker. Det er ikke en vindunderkur, det vet jeg. Men så lenge jeg vet at jeg blir dårlig av alkohol, bør ikke det fungere? Jeg vet ikke. Jeg bare spør. Hvis noen kjenner til det, så si ifra. Jeg har tilgang på vin og øl hver kveld i militæret. Det er sjelden at jeg legger meg uten å ha drukket. Abstinenser er noe som vil komme uansett. Men å drikke hver dag og også leve et fysisk liv som jeg gjør er enda verre. Tror jeg. Jeg trenger en ting i kroppen som skremmer meg fra å drikke. Hvis noen vet om noen som har brukt det, så si ifra.
AnonymBruker Skrevet 21. september 2015 #2 Skrevet 21. september 2015 Kjære vene, du må til legen og få hjelp Anonymous poster hash: ea7e6...c11
Oppgitt78 Skrevet 21. september 2015 #3 Skrevet 21. september 2015 Antabus er effektivt, sier de som har testet det.. Men, om det er den rette måten for deg for å takle hverdagen, er vel en annen sak.. Hvis du er i systemet enda, så har du tilgang på hjelp som forstår problemstillingene. Og jada, jeg vet at det er lettere å søke hjelp de fleste andre steder enn der..
Lanista1984 Skrevet 21. september 2015 Forfatter #4 Skrevet 21. september 2015 Jeg trenger bare å kutte tvert. Halvveis er ingen løsning. Jeg må kutte tvert. Vi drar på noen Heavy turer og den enkleste løsningen er alkohol. Gutter prater ikke om tunge ting. Jeg vil be om antabus. Jeg liker svart/hvitt. Et kutt er et kutt. Det vil gi meg abstinenser. Men jeg må stå i det. Mange folk er avhengige av at jeg kan tenke klart. Nei, det er ikke lett å be om hjelp her. Men det går. Takk
redhotmystery Skrevet 21. september 2015 #5 Skrevet 21. september 2015 Du er klar over at alkohol og antabus sammen kan være dødelig? Du skal være rimelig redd for å drikke om du begynner på antabus. Du blir så dårlig at du skulle ønske du var død, tro meg! Og, ikke minst, antabus skal kun brukes i samråd med lege og bør faktisk helst bli levert til deg hver dag, og ikke noe du bør håndtere selv. Dårlig lege om du bare får en resept i hånda. Antabus er skummelt. 1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2015 #6 Skrevet 21. september 2015 Jeg trenger bare å kutte tvert. Halvveis er ingen løsning. Jeg må kutte tvert. Vi drar på noen Heavy turer og den enkleste løsningen er alkohol. Gutter prater ikke om tunge ting. Jeg vil be om antabus. Jeg liker svart/hvitt. Et kutt er et kutt. Det vil gi meg abstinenser. Men jeg må stå i det. Mange folk er avhengige av at jeg kan tenke klart. Nei, det er ikke lett å be om hjelp her. Men det går. Takk Jeg synes du skal ta en tur til fastlegen din snarest. Forklar situasjonen. Mest sannsynlig (og forhåpentligvis!) vil nok ikke det du ønsker være legens førstevalg. Anonymous poster hash: b7af5...d02
Oppgitt78 Skrevet 21. september 2015 #7 Skrevet 21. september 2015 Jeg trenger bare å kutte tvert. Halvveis er ingen løsning. Jeg må kutte tvert. Vi drar på noen Heavy turer og den enkleste løsningen er alkohol. Gutter prater ikke om tunge ting. Jeg vil be om antabus. Jeg liker svart/hvitt. Et kutt er et kutt. Det vil gi meg abstinenser. Men jeg må stå i det. Mange folk er avhengige av at jeg kan tenke klart. Nei, det er ikke lett å be om hjelp her. Men det går. Takk Her er det lett å be om hjelp.. Men du bør heller be om hjelp innen det systemet du er i! Såpass fortjener de du har rundt deg, selv om det er en seig kamel å svelge.. Dette vil du sannsynligvis innse selv, etterhvert..
Lanista1984 Skrevet 21. september 2015 Forfatter #8 Skrevet 21. september 2015 (endret) Jeg synes du skal ta en tur til fastlegen din snarest. Forklar situasjonen. Mest sannsynlig (og forhåpentligvis!) vil nok ikke det du ønsker være legens førstevalg. Anonymous poster hash: b7af5...d02 Fastlege? Hva er det? Mener ikke å være vanskelig men lever nok godt utenfor det norske sosialistiske systemet;) Endret 21. september 2015 av Lanista1984
Lanista1984 Skrevet 21. september 2015 Forfatter #9 Skrevet 21. september 2015 Her er det lett å be om hjelp.. Men du bør heller be om hjelp innen det systemet du er i! Såpass fortjener de du har rundt deg, selv om det er en seig kamel å svelge.. Dette vil du sannsynligvis innse selv, etterhvert.. Vi fikser dette.. Verre stormer har kommet;) Takk
Oppgitt78 Skrevet 21. september 2015 #10 Skrevet 21. september 2015 Vi fikser dette.. Verre stormer har kommet;) Takk Du er ikke den første som har opplevd noe i denne retningen, og sannsynligvis ikke den siste heller.. Gudd løkk, og alt det der..
Lanista1984 Skrevet 21. september 2015 Forfatter #11 Skrevet 21. september 2015 Du er ikke den første som har opplevd noe i denne retningen, og sannsynligvis ikke den siste heller.. Gudd løkk, og alt det der.. Vi gir ikke opp verken jeg eller gekkoen på veggen. Vi har samme mål. Han ser på meg nå.
Oppgitt78 Skrevet 21. september 2015 #12 Skrevet 21. september 2015 Vi gir ikke opp verken jeg eller gekkoen på veggen. Vi har samme mål. Han ser på meg nå. Hehehe! Husk å sjekk støvlene før du drar de på deg..
Lanista1984 Skrevet 21. september 2015 Forfatter #13 Skrevet 21. september 2015 Jeg hører på musikk som dette og det hjelper. Takk for seg!
frk.saltpastill Skrevet 21. september 2015 #14 Skrevet 21. september 2015 Jeg har gått på Antabus. Og jeg har ikke tellinga på hvor mange ganger de rundt meg måtte kjøre meg på legevakta fordi jeg hadde drukket samtidig. Du dør ikke av det, men du får et heavy blodtykksfall som vanligvis ender med å tilbringe en del timer på legevakta. Du blir ordentlig dårlig. Men er du alkoholiker så stopper ikke en Antabus eller to deg altså. Lykke til <3
Lanista1984 Skrevet 21. september 2015 Forfatter #15 Skrevet 21. september 2015 Jeg har gått på Antabus. Og jeg har ikke tellinga på hvor mange ganger de rundt meg måtte kjøre meg på legevakta fordi jeg hadde drukket samtidig. Du dør ikke av det, men du får et heavy blodtykksfall som vanligvis ender med å tilbringe en del timer på legevakta. Du blir ordentlig dårlig. Men er du alkoholiker så stopper ikke en Antabus eller to deg altså. Lykke til <3 Takk
AnonymBruker Skrevet 21. september 2015 #16 Skrevet 21. september 2015 Antabus er en krykke og en midlertidig løsning. Når man går på antabus så er det som å svelge en pille som ikke hjelper mot noen ting. Har du tatt en over noe tid,1-2uker, så bør man vente ca 2 uker før man drikker alkohol igjen. Hvis man drikker med antabus i kroppen så er jævlig bare forbokstaven. Rus sug er som oftest kortvarig og på den måten er antabus en hjelp fordi den setter en stopp for impulsive valg om å drikke. Anbefaler deg på det sterkeste å søke hjelp. Å selvmedisinere er en farlig vei og man tråkker veldig fort over en usynlig grense hvor det blir vanskelig å stoppe. Det blir aldri bedre, bare verre. Toleransen for alkohol blir også større ganske fort så man må ha mer for at det skal ha samme virkning. Det finnes ulike måter å få hjelp på. Legen din er en mulighet og det finnes selvhjelpsgrupper. Anonymous poster hash: 351c5...b87
AnonymBruker Skrevet 21. september 2015 #17 Skrevet 21. september 2015 Jeg trenger bare å kutte tvert. Halvveis er ingen løsning. Jeg må kutte tvert. Vi drar på noen Heavy turer og den enkleste løsningen er alkohol. Gutter prater ikke om tunge ting. Jeg vil be om antabus. Jeg liker svart/hvitt. Et kutt er et kutt. Det vil gi meg abstinenser. Men jeg må stå i det. Mange folk er avhengige av at jeg kan tenke klart. Nei, det er ikke lett å be om hjelp her. Men det går. Takk Håper du er klar over risikoen for delirium tremens? Dersom du har et alvorlig alkoholmisbruk som har vart over lengre tid vil jeg på det sterkeste anbefale deg å oppsøke kvalifisert hjelp fremfor å tro at du kan håndtere dette alene kun med hjelp av antabus. Delirium kan utarte seg til en svært alvorlig tilstand og den bør behandles av profesjonelle som kjenner til tilstanden og vet å behandle den. Mener ikke å skremme deg, men jeg synes det er viktig at du får skikkelig hjelp for å ha beste forutsetninger for å lykkes. Ønsker deg all verdens lykke til! Dersom du selv er motivert til å slutte klarer du det, men du er uansett avhengig av hjelp og støtte fra ulike personer rundt deg. Ikke gå gjennom dette alene. Anbefaler deg å lese Hallgeir Brumoen "Vanen, viljen og valget". En både inspirerende og fantastisk nyttig bok om avhengighet generelt. Anonymous poster hash: 9a678...8fa
Lanista1984 Skrevet 21. september 2015 Forfatter #18 Skrevet 21. september 2015 Antabus er en krykke og en midlertidig løsning. Når man går på antabus så er det som å svelge en pille som ikke hjelper mot noen ting. Har du tatt en over noe tid,1-2uker, så bør man vente ca 2 uker før man drikker alkohol igjen. Hvis man drikker med antabus i kroppen så er jævlig bare forbokstaven. Rus sug er som oftest kortvarig og på den måten er antabus en hjelp fordi den setter en stopp for impulsive valg om å drikke. Anbefaler deg på det sterkeste å søke hjelp. Å selvmedisinere er en farlig vei og man tråkker veldig fort over en usynlig grense hvor det blir vanskelig å stoppe. Det blir aldri bedre, bare verre. Toleransen for alkohol blir også større ganske fort så man må ha mer for at det skal ha samme virkning. Det finnes ulike måter å få hjelp på. Legen din er en mulighet og det finnes selvhjelpsgrupper. Anonymous poster hash: 351c5...b87 Jeg lever i en verden hvor man ikke har en fast lege. Så lenge jeg ikke drikker, så vil det fungere. Right?
Lanista1984 Skrevet 21. september 2015 Forfatter #19 Skrevet 21. september 2015 Håper du er klar over risikoen for delirium tremens? Dersom du har et alvorlig alkoholmisbruk som har vart over lengre tid vil jeg på det sterkeste anbefale deg å oppsøke kvalifisert hjelp fremfor å tro at du kan håndtere dette alene kun med hjelp av antabus. Delirium kan utarte seg til en svært alvorlig tilstand og den bør behandles av profesjonelle som kjenner til tilstanden og vet å behandle den. Mener ikke å skremme deg, men jeg synes det er viktig at du får skikkelig hjelp for å ha beste forutsetninger for å lykkes. Ønsker deg all verdens lykke til! Dersom du selv er motivert til å slutte klarer du det, men du er uansett avhengig av hjelp og støtte fra ulike personer rundt deg. Ikke gå gjennom dette alene. Anbefaler deg å lese Hallgeir Brumoen "Vanen, viljen og valget". En både inspirerende og fantastisk nyttig bok om avhengighet generelt. Anonymous poster hash: 9a678...8fa Jeg får ta den sjansen for å leve. Takk.
Lanista1984 Skrevet 21. september 2015 Forfatter #20 Skrevet 21. september 2015 Jeg har gjort så mange stygge ting i livet mitt så hvis det ikke fungerer, så er det right back at u! Men jeg håper så klart på et nytt kapittel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå