Gå til innhold

hva er minstesatsen til aap?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg håper at jeg blir frisk veldig snart men om ikke så blir det aap over nyttår, hvor mye er minstesatsen egentlig? Om jeg skulle gå ned til 66% av det jeg har nå så vil vi slite skikkelig. Jeg har veldig lite utbetalt i sykepenger. Har mann og barn, men mannen tjener ikke flesk. Har prøvd å lete på nav.no og google men fant ikke noe om det.

Anonymous poster hash: 17301...873

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Minstesatsen er 6930 kroner før skatt hver 14. dag.

Anonymous poster hash: b8599...1d9

• Liker 1
Gjest Wanda Maximoff
Skrevet

2 x 90 068 = 180 136 / 260 = 693 per virkedag

Skrevet

5500kr hver 14.dag

Netto

Anonymous poster hash: 9401b...afd

• Liker 1
Skrevet

2G. 1G=90.000 (?)

180 000/12 = 15 000 før skatt. Vet ikke om alle får likt utbetalt etter skatt. Har hørt noen har 11.000 og noen 13-14.000.

Anonymous poster hash: 410d0...c57
Skrevet

Åja deler de det på 260dager? Trodde de delte det på 12 måneder.

Skrevet

5500kr hver 14.dag

Netto

Anonymous poster hash: 9401b...afd

jeg har hørt man kan få sosialstønad i tillegg, viss pengene ikke strekker til. Ellers må ha en veldig lav husleie, eventuelt bo med partner, for å ha råd til å bli syk. TS har i hvertfall halvert boutgift siden hun har mann. Du får noe ekstra når du har barn men kanskje det bare gjelder alenemødrene?

Skrevet

Minstesatsen er 2G. 1G er 90068. Utregningen over her er riktig. Man får penger hver 14. dag. To måneder i året får man trenger utbetalinger pga 3 utbetalingsdager faller innenfor samme kalendermåned. Fleste utbetaling i juni og desember er skattefri.

I tillegg får man støtte til transport til tiltak og barnetillegg. Oversikt over de satsene finner man under tilleggsstønader hos naboen.no

Anonymous poster hash: dbcff...c27

Skrevet

Jeg håper at jeg blir frisk veldig snart men om ikke så blir det aap over nyttår, hvor mye er minstesatsen egentlig? Om jeg skulle gå ned til 66% av det jeg har nå så vil vi slite skikkelig. Jeg har veldig lite utbetalt i sykepenger. Har mann og barn, men mannen tjener ikke flesk. Har prøvd å lete på nav.no og google men fant ikke noe om det.

AAP velger du ikke selv. Det bestemmer Nav. Vær forberedt på det kan ta lang tid før du evnt får det innvilga. Det er som du skriver 66% men husk at skatten går og ned. Jeg brukte 7 mnd før jeg fikk det. Mye krangling og klaging på vedtak før det gikk i orden. Men det er jo veldig individuelt alt etter som diagnose. Hvis det ser ut som du ikke kommer i jobb etter 1 år er det viktig og starte tidlig med søkinga.  Snakk med lege eller nav.

Anonymous poster hash: 00f75...27a

Gjest Wanda Maximoff
Skrevet (endret)

Åja deler de det på 260dager? Trodde de delte det på 12 måneder.

Korrekt, de deler på 260. Utbetalingen skjer for hver mandag - fredag og helgene utbetales det ikke for. Endret av Steve Rogers
Skrevet

AAP velger du ikke selv. Det bestemmer Nav. Vær forberedt på det kan ta lang tid før du evnt får det innvilga. Det er som du skriver 66% men husk at skatten går og ned. Jeg brukte 7 mnd før jeg fikk det. Mye krangling og klaging på vedtak før det gikk i orden. Men det er jo veldig individuelt alt etter som diagnose. Hvis det ser ut som du ikke kommer i jobb etter 1 år er det viktig og starte tidlig med søkinga. Snakk med lege eller nav.

Anonymous poster hash: 00f75...27a

Vet at jeg ikke velger aap selv, men nav har sagt at jeg kommer til å få det om jeg ikke er frisk før, noe som er lite sannsynlig. Du vet ikke hva som feiler meg men det vet nav. Har oppfølging av nav, snakket med min saksbehandler senest 15 min siden og har mye oppføling av fastlegen. Er jo syk dessverre :( Men takk for tips uansett

Skrevet

Minstesatsen er 6930 kroner før skatt hver 14. dag.

Anonymous poster hash: b8599...1d9

Dette stemmer. Går på minstesats selv.

Skrevet

Takk for alle svar, ser ut som at jeg kan ende opp med ca det samme i aap som jeg har i sykepenger. Jeg hadde regnet meg frem til ca 5000-6000 i mmd og det hadde blitt tøft. Er dyrt å bo her vi bor og vi kan ikke bare flytte til en annen kommune/by sånn helt uten videre. Selv om samboer har fast jobb så tjener han ikke enormt mye, ikke alle med fast jobb tjener 700.000kr i året.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...