Gå til innhold

Må ut av leiligheten, men vanskelig/umulig å finne erstatter til kontrakten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet ikke om denne er plassert riktig, men er bare å flytte den om den ikke hører til her.

Det har seg slik at jeg må flytte ut av leiligheten jeg og to venner av meg leier. Det har oppstått noen ganske grove konflikter, og dette går utover mine studier og min psykiske helse.  Vi har en bindene kontrakt på ett år, altså frem til neste sommer. Skal en av oss flytte, må vi finne en erstatter som kan ta over kontrakten.  Dette er svært vanskelig å finne, da de fleste studentene har funnet seg et sted å bo, og få mennesker vil bo med noen som allerede kjenner hverandre fra før. I tillegg føler jeg at det er kjipt av meg å fremstille disse menneskene som fantastiske personer å bo med, når jeg selv flytter på grunn av disse personene.

Jeg er helt lost, og jeg er desperat. Jeg nekter å la dette gå mer utover studiene mine. Jeg klarer ikke trives, og jeg har angst hver gang jeg skal hjem. Noen som vet om jeg kan få noe hjelp noe sted? Bor i en stor studentby, noen organisasjoner som kan hjelpe meg ut av krisa jeg har klart å havne i. Synes hele greia er så ufattelig trist, og jeg har mistet to veldig gode venner. :( 

Anonymous poster hash: 8ae99...c07
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånn er dessverre voksenlivet. Du må forholde deg til kontrakten, og håpe du finner erstatter kjapt. Om leien er for høy, kan du høre med utleier om han er villig til å senke den mot at du betaler mellomlegget. Ellers får du bruke alle kanaler aktivt! Har ikke de to andre noen som vil flytte inn?

Anonymous poster hash: 45a1a...6cd

Skrevet

I verste fall må du bare finne deg en jobb, og så betale for leie to steder da. Skjønner det er kjipt :klem:

Anonymous poster hash: a57e4...e29

Skrevet

Jeg hadde det slik i fjor, jeg fant aldri en erstatter da alle jeg kom i kontakt med var feil for resten av kollektivet. Skal også nevnes at de jeg flyttet inn med kjente hverandre fra før, større helvete har jeg aldri vært borti. Det var som om de ville holde meg igjen på pur faen  :sinnatagg: I annonsen trenger du ikke å få disse menneskene til å fremstå som gode, men du burde nevne både kjønn og alder. Finner du ingen erstatter anbefaler jeg deg å sitte så mye du kan på skolens bibliotek, sammen med studievenner eller rett og slett mer enn normalt på rommet ditt - det gikk til slutt for min del. 

Anonymous poster hash: 777fc...118

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...