AnonymBruker Skrevet 21. september 2015 #1 Skrevet 21. september 2015 Først vil jeg si at jeg er veldig klar over at jeg kan få svar på dette på posten, men jeg spør nå her likevel... - Hvis jeg har et rekommandert brev som skal sendes, - er jeg da nødt til å sende det selv, eller kan en annen sende det for meg? Må den andre da ha fullmakt fra meg for å sende det? Skal det skrives under på noe? - Når mottaker får hentelapp i posten, - vil avsenders navn stå på hentelappen da? Og er jeg nødt til å skrive avsender på brevet før jeg sender det? Hvor mange dager ligger brevet på posten? - Kan jeg sende et rekommandert brev til en c/o-adresse? Altså; kan jeg sende et brev til Kari Nordmann c/o Lise Nordmann, - og vil i så fall Lise kunne hente det på vegne av Kari, med fullmakt? Hvis ikke Kari eller Lise henter brevet, hva skjer med det da? Anonymous poster hash: a4a4c...d20
AnonymBruker Skrevet 23. september 2015 #2 Skrevet 23. september 2015 Ingen? Anonymous poster hash: a4a4c...d20
petterm Skrevet 23. september 2015 #3 Skrevet 23. september 2015 Man trenger ikke fullmakt for å sende rekommandert brev på vegne av andre. Det normale i dag er vel at Posten tar kopi av forsiden på brevet som en del av hentemeldingen. Ser ikke noe prinsipielt feil med å sende til en c/o adresse. Lise kan hente brevet med fullmakt. Hentefrist 2 uker. Brev som ikke hentes returneres. Se også:http://www.posten.no/vilkar/brev-postkort-og-frimerker/artikler/vilkar-fo-rekommandert-brev
AnonymBruker Skrevet 24. september 2015 #4 Skrevet 24. september 2015 Takk for svar. Så jeg trenger ikke skrive avsender på brevet? Er vel det tryggeste å gjøre det, men...mottaker vil ikke kunne se på hentelappen at jeg er avsender? På den linken du refererer til står det at rekommandert brev kan ikke være adressert til to eller flere personer med unntak av når disse utgjør et firma eller lag. Da blir jeg litt usikker på c/o-adresse, men det går jo an å prøve seg. Anonymous poster hash: a4a4c...d20
petterm Skrevet 26. september 2015 #5 Skrevet 26. september 2015 C/o betyr hvem vedkommende bor hos. C/o person kan ikke hente sendingen. Sendingen er altså ikke adressert TIL c/o personen.
AnonymBruker Skrevet 27. september 2015 #6 Skrevet 27. september 2015 Jeg vet... Jeg fant ut litt mer selv, fant ut at jeg kunne chatte med Posten på Facebook Anonymous poster hash: a4a4c...d20
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå