Gå til innhold

Får aldri kommet meg på foreldremøter, pga ingen stiller opp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er jeg lei meg, atter en gang får jeg ikke kommet på foreldremøte på skolen til barnet mitt, siden ingen stiller som barnevakt. Ingen i familien stiller opp, og det skuffer meg veldig. Alle bor i nærheten. Jeg har også ofte passet barna til venner, men får aldri hjelp igjen hvis jeg spør. Det er snakk om 2 timer liksom.

Jeg spør sjeldent om hjelp til noe, derfor blir jeg så lei meg når jeg får nei når det gjelder viktige ting :(

Anonymous poster hash: 2e9ab...e4f

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å ta med barnet på skolen og la det vente utenfor/inne på venterommet/på skolen i mens det er foreldremøte? 

Jeg brukte å bli med på skolen når jeg var liten. 
Satt som regel i venterommet og lekte med noe eller leste blad. 
Husker det var sykt kjedelig å vente, men det gikk bra! 

• Liker 17
Skrevet

Hva med å samsnakke med de andre foreldrene? Kanskje barnet ditt kan være hjemme hos en av de andre barna imens? jeg har selv benyttet meg av klassekameraters foreldre til hjelp i enkelte situasjoner, så stiller jeg mer enn gjerne opp i andre situasjoner.

• Liker 7
Skrevet

Da hadde ikkeg jeg lenger orket å passe venners barn hvis de aldri kan gjøre det for deg! Og 2 timer er virkelig ikke lenge..

• Liker 6
Skrevet

Jeg har et barn til, så tenker at to barn er for mye å ta med seg. Minstemann måtte sittet med meg, for hun er for liten til å sitte i et annet rom. Men såpass stor at det å sitte på fanget i 2 timer hadde blitt kjedelig, og hun hadde fått mark i rumpa.

Jeg kjenner ikke noen av de andre foreldrene godt, ellers hadde det vært lurt ja :)

Skrevet

Skjønner godt du blir skuffa. Trur faktisk at eg hadde slutta å passe venners barn om dei aldri passar mine tilbake. Ville nok tatt det opp med dei, spesielt om dette var gode venner. Om det bare går eine vegen, så utnyttar dei deg. Ta ein alvorsprat med dei!

Har du ei nabojente som kan passe ungene for litt lommepengar? :) 

• Liker 4
Gjest morhjertegod
Skrevet

Hva med å betale en barnevakt, vi hadde en ung nabojente som villig stilte opp, hun trengte pengene og hun var super flink.

Skrevet

Føler meg utnyttet ja, nå er det virkelig nok. Brukte foreksempel hele friuken min å passe barnet til ei venninne så hun kunne jobbe. Det gjorde jeg kun for å hjelpe, men nå er det nok!

Kjenner dessverre ingen nabojente som kunne passet heller, off nå følte jeg plutselig meg veldig alene.

Takk for svar dere :)

Skrevet

Jeg la ut en annonse en gang hvor jeg søkte etter ei ungjente som kunne passe i sånne situasjoner som dette. Fikk kontakt med en, og da hun skulle komme kom hun aldri. Hørte aldri noe mer fra hun igjen :s

Skrevet

Føler meg utnyttet ja, nå er det virkelig nok. Brukte foreksempel hele friuken min å passe barnet til ei venninne så hun kunne jobbe. Det gjorde jeg kun for å hjelpe, men nå er det nok!

Kjenner dessverre ingen nabojente som kunne passet heller, off nå følte jeg plutselig meg veldig alene.

Takk for svar dere :)

Ville virkelig tatt ein alvorsprat med veninna di! 

Skrevet

Uff..kjipt med familie og venner som ikke stiller opp..hvis du bor i nærheten av Drammen så kan jeg gjerne passe om du vil..har en liten en selv på 7 måneder.

Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)

.

Endret av Nasse Nøff ❤
Skrevet

Jeg har tenkt å ta meg en alvorsprat med dem ja, for makan til egoisme skal man lete lenge etter!

Åh så snill du er, jeg bor ikke i nærheten av Drammen dessverre, men herregud så snill du er som tilbyr deg det :)

Skrevet

Mange kommuner har barnevakttjeneste. Her er det gjennom helsestasjonen. Det er gjerne ungjenter, og de får en timelønn som er fastsatt av kommunen. Ring og hør? :)

Anonymous poster hash: 277c6...e63
Skrevet

Det som blir sagt på foreldremøter, altså fellesmøter og ikke foreldresamtale, kunne skolen sendt som informasjon på Mail. Totalt bortkastet tid!

Anonymous poster hash: 50600...dd3

• Liker 1
Skrevet

Send en Mail til alle foreldre og spør om noen som har pass kan passe ditt barn(pluss evt søsken) neste foreldremøte :) det er garantert noen som melder seg. Barnet ditt har nok noen gode venner i klassen han/hun hadde trives med å besøke!

Ikke tenk på at du ikke kjenner dem. det er nok mange som skjønner hvordan du har det. Så kan du gjengjelde tjenesten en gang de trenger barnevakt:)

Anonymous poster hash: 7c795...b74

• Liker 1
Skrevet

Nå er jeg lei meg, atter en gang får jeg ikke kommet på foreldremøte på skolen til barnet mitt, siden ingen stiller som barnevakt. Ingen i familien stiller opp, og det skuffer meg veldig. Alle bor i nærheten. Jeg har også ofte passet barna til venner, men får aldri hjelp igjen hvis jeg spør. Det er snakk om 2 timer liksom.

Jeg spør sjeldent om hjelp til noe, derfor blir jeg så lei meg når jeg får nei når det gjelder viktige ting :(Anonymous poster hash: 2e9ab...e4f

Du kan jo ikke forvente at andre skal stille opp slik. Du skulle skaffet deg fast barnevakt som du betaler. At du ikke kommer deg på foreldremøte er bare din egen feil, og veldig sløvt av deg. Du klarer jo ikke å følge opp ungen din skikkelig når du ikke går på noe så viktig.

Anonymous poster hash: dc6ce...4ea

• Liker 2
Gjest SykkelJenny
Skrevet

Det som blir sagt på foreldremøter, altså fellesmøter og ikke foreldresamtale, kunne skolen sendt som informasjon på Mail. Totalt bortkastet tid!

Anonymous poster hash: 50600...dd3

Det er slett ikke bortkastet tid. Jeg har fulgt mine barn gjennom alle år på grunnskolen og på disse felles foreldremøter er det ofte diskusjoner og avstemminger. Dersom man vil ha innflytelse så må man faktisk stille opp. Det nytter ikke å komme å klage i ettertid dersom man ikke stiller på disse møtene. 

Skrevet

Skjønner at det er frustrerende!

Men ift å kjenne de andre foreldrene: det er en veldig god investering å bli kjent med dem. Her arrangeres det vennegrupper, foreldrefester, høst/vinter/vår -samlinger etc for at foreldre skal bli kjent og for at barna skal bli kjent på tvers av grupperinger. Mye lettere å ringe noen man kjenner hvis noe har skjedd. Samarbeidet i foreldregruppen fungerer bra og skolen har så å si ingen problemer med mobbing. ( terskelen for mobbing er mye høyere når barna vet at alle foreldrene kjenner hverandre og ringer hvis det er noe).

Ift barnevakt: hvis du har et mindre barn kanskje noen av de voksne i barnehagen tar oppdrag? De yngste av de voksne pleier å gjøre det hos oss og barna kjenner dem.

• Liker 2
Skrevet

Hadde virkelig INGEN av venner eller familie ville passet barna mine en kveld i 2 timer hadde jeg gått inn i meg selv for å finne ut hvorfor. Er de uoppdragne, vanskelige å legge, krangler mye osv?

Av de jeg kjenner er det en unge jeg ikke vil passe og alltid takker nei når jeg blir spurt. Rett og slett dordi han er kite hyggelig å være sammen med og unulig å legge, og han oppfører seg dårlig mot datteren min på samme alder. Moren som er en god venninne skjønner ikke hvorfor ingen vil passe gullungen hennes, tok ikke hintet da ingen kunne passe han ett par dager i sommer.

Ellers passer jeg de fleste om det trengs.

Anonymous poster hash: 9110d...56d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...