Gå til innhold

Hvilke farger har du på håndklærne?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For noen år siden hadde jeg et sammensurium av farger, størrelser og mønstre, noen tatt med når jeg flyttet hjemmefra, kjøpt på ferie, fått i gave.. Disse fikk flytte til hytta til mamma og pappa, på verkstedet til bror, til bruk til hunden til foreldrene mine osv. Og jeg kjøpte nye. Kun hvite, enkle håndklær fra IKEA i 3 størrelser, samt en haug med hvite vaskekluter. Alt går i samme vask, og hvitt ser finest ut syns jeg. :)

Anonymous poster hash: f6b14...6d1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen av oss er opptatt av at det skal være helhetlig og pent rundt oss, også på badet Fint for deg at det funker med en finn av hver fjerding, men det funker ikke for alle. Jeg tilbringer mye tid på badet, da vil jeg ha det pent rundt meg, på samme måte som jeg vil ha det pent på kjøkkenet, i stua, på soverommet og i gangen der folk kommer inn i mitt hus.

Til ts: Jeg har også hvitt bad og hvitt interiør, med mørkegrått belegg med flisemønster. Minehåndklær er mørk turkis, lys turkis, lysblå og hvite. Det er helhetlig og lekkert! Gå for disse fargene om du liker dem, det er slike farger som gjør et helt bad spør du meg Jeg har mine i ulike kubehyller på en helt tom vegg innerst på badet, rullet sammen. Synes selv det er lekkert og har fått mange kommentarer på at det er lekkert Alt trenger heller ikke stuves i skap og skuffer, vis det fram! Bad nå til dags er ikke det samme som på 80tallet

Nå er det vel ikke slik, selv om innlegget ditt tydelig bærer preg av det at de av oss som er glad i farger ikke er glad i å ha det koselig rundt oss. Tvert i mot, skulle jeg hatt bare en farge eller slik du har det på håndkle hadde det vært så pass kjedelig og forutintatt og deprimerende at jeg hadde spydd av det til slutt. Men jeg antar jo ikke av den grunn at du er et slikt menneske som er kjedelig, forutsigbart og deprimerende fordi du like noe jeg synes er drit kjedelig og lite inspirerende, eller mener du jeg skulle det?

Vi har forskjellig smak that's it. Trenger ikke noe analyse av de av oss som liker forskjellige farger av den grunn slik en heller ikke trenger noe dyptgående analyse av de som har kun hvite eller kun sorte eller kun max 2 farger på badehåndkle av den grunn.

Jeg liker svært godt at det ser rent og pent ut og at det er helhetlig rundt meg med forskjellige farger som jeg blir glad av nettopp derfor har ikke ikke din smak, ikke alle kan eller vil ha det vet du..

Endret av skreppamedleppa
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grå og hvit striper på håndkle til å tørke hendene på og vadehåndkle. Og et helt grått med noe mønster i. Har også 2 mørkegrå vadehåndkle med hvite stjerner. Har hvite og grå fliser på badet. Hvit baderoms innredning.

Anonymous poster hash: 0d0bd...1ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mørk turkise og grå, både ensfargede og noen hvite med striper i disse fargene. Har dem i flere størrelser, men alle passer sammen. Har to helhvite murvegger på badet, og bruker håndklærne for å myke opp inntrykket litt. Har kjøpt håndklærne på IKEA, og er veldig fornøyd med kvaliteten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen av oss er opptatt av at det skal være helhetlig og pent rundt oss, også på badet Fint for deg at det funker med en finn av hver fjerding, men det funker ikke for alle. Jeg tilbringer mye tid på badet, da vil jeg ha det pent rundt meg, på samme måte som jeg vil ha det pent på kjøkkenet, i stua, på soverommet og i gangen der folk kommer inn i mitt hus.

Jeg er også opptatt av å ha det fint rundt meg, da. ;) Det er jo ikke sånn at "pent" betyr matchende håndklær for alle, dette har jo med personlig stil og smak å gjøre. I mitt hjem hadde det blitt helt feil med for mye matching og gjennomtenkt fargevalg, for vi som bor der er ikke sånn av natur.

Noen fargevalg ligger det litt tanke bak, som f.eks. veggfarger og de fleste store møbler, men alt av dekor og praktiske bruksgreier er i ymse farger og mønstre. Så her har vi en salig blanding av ulike håndklær, sengetøy, sofaputer, lampeskjermer, you name it. Det er sånn vi føler at hjemmet vårt har varme og karakter, og ikke et interiørkatalog-preg. Så folk trives rett og slett i ulike omgivelser. :)

Anonymous poster hash: 55b7d...f57

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er håndklefargen valg ut fra fargesirkelen...ettersom badet er hvitt med blå gulvfliser ble det gule håndklær (gul er komplementærfargen til blå). Gult er veldig friskt, synes jeg. Trenger det. Har prøvd mørkfargede håndklær, men det ble bare trist. Pasteller funker heller ikke. 

Anonymous poster hash: 0d06c...35a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

beige og to forskjellige lillafarger. håndklene mine ligger i skapet under vasket så er ikke synlig... bortsett fra det som henger ved vasken så klart som enten er beige eller lyselilla :-) har ellers et hvitt bad med beige mosaikkfliser i dusjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig praktisk i alle fall. Og turkis er en utrolig frisk farge, man blir veldig opplagt av det. Når jeg tenker meg om så har jeg flest turkise, lyseblå og hvite håndkler selv. De hvite blir minst brukt, er jo så redd for å skitne dem ut.

Du tror ikke håndklær i mørke farger blir skitne? De er faktisk like fulle av bakterier som de hvite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har bare svarte. Samboer vil ikke ha noe annet et svart, så da får det bare bli sånn :) hvis jeg kunne bestemme selv, skulle jeg gjerne hatt beige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter flere år med små barn og håndklær i alle mulige grelle farger og Disney-motiver, har vi nå bare hvite håndklær. Én grunn er vel at vi ble lei av alle de skrikende, "barnevennlige" fargene, men også fordi at håndklær blir vasket ofte i høy temperatur, så fargene blir utvasket etterhvert, de holder seg derfor ikke fine like lenge som de hvite. 

Anonymous poster hash: 2816d...bf5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tror ikke håndklær i mørke farger blir skitne? De er faktisk like fulle av bakterier som de hvite.

Mulig hun sikter til flekker fra f.eks. hårfarging, eller fra olje o.l.

Anonymous poster hash: 08494...74c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har alle mulige farger, men når jeg kjøper nye holder jeg meg til blå- og lillatoner. Tror ikke jeg kunne hatt alt i én farge, men jeg liker å holde meg til en "skala".

Anonymous poster hash: 08494...74c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj jeg har mye rart. Hvite, et rosa, et rødt, noen mørkeblå og noen gyselige spygrønne!

Når jeg nå flytter skal jeg kun ha fancy håndklær som gir hotellfølelse :P (oh who am I kidding. Sniker seg vel med et spygrønne 😅)

Anonymous poster hash: c478c...fe5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ? Planlegger folk virkelig hvilken farge håndklærne skal ha? :P

Anonymous poster hash: 55b7d...f57

Jeg kjøpte en haug håndklær for nesten ti år siden, og de var godt slitte når jeg skulle ha ny leilighet for et år siden. Da klipte jeg opp alle til kjøkkenkluter og kjøpte nye håndklær på tilbud på Ikea. Klart man velger farge da når man kan kjøpe alle nye :) 

Her har vi forresten hvite, turkise og lilla da. Synes de tre passet godt sammen, og ville ha litt forskjellige farger. 

Vi har kun hvite. Synes det er så praktisk å sette dem på sammen med kluter, filler, kjøkkenhåndklær ol. på kokvask. Like hvite å fine etter flere år :)

Anonymous poster hash: 4d551...c21

Jeg har noen hvite, og selv med kokvask får jeg ikke bort vannfast sminke fra meg selv på de.

Her farger jeg også håret selv annenhver måned, og de fleste hvite håndklær har på mystisk vis blitt misfarget, selv om jeg passer på å bruke de lilla eller turkise ved farging. Mistenker at det kan sverte av etter vask noen ganger etter farging. Har bestemt meg for å aldri kjøpe hvite igjen av den grunn. 

Anonymous poster hash: 907e2...93a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er håndklefargen valg ut fra fargesirkelen...ettersom badet er hvitt med blå gulvfliser ble det gule håndklær (gul er komplementærfargen til blå). 

Anonymous poster hash: 0d06c...35a

PS. Gul er komplimentærfargen til lilla :) Blått har oransje som komplimentærfarge. 

Men det blir fine kontraster uansett, siden det ligger nært hverandre.

Anonymous poster hash: 907e2...93a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå viser skitt mye lettere på lyse farger da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vi kjøpte inn nye håndklær gikk vi for en fargekombinasjon av mørkeblått (blekkfarget nærmest) og rust-rødt/oransje. Dette laget et fint farge-preg på et bad som ellers er i beige/lys muldvarp-toner :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_TSX80

Mine er grå, og hvite.

Store størrelser, mellomstore størrelser og vaskekluter.

Alle i samme fasong og serie.

Ser veldig ryddig og ordentlig ut, og blir en avslappet og rolig atmosfære på badet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...