Gå til innhold

Hvilke farger har du på håndklærne?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har endelig kommet i mål med renoveringen av leiligheten, og nå tenker jeg på nye håndklær på badet. Har tidligere hatt ett sammensorium av farger og fasonger. Men lurer nå på om jeg skal gå for en mix av blå, lysblå, turkis og aqua på alt av håndklær og kluter. Er det lurt? Blir det kaos når alt er likt? Hvilke farger har du? Baderomsmatta er i samme fargestil. Resten av badet er helhvitt.

Anonymous poster hash: 7e7e7...f8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har kun lilla håndklær. Alle har sin faste krok å henge håndkle på, så blir jo ikke noe kaos. Samboeren min er ekstremfargeblind, så ulike farger hadde nok neppe gjort noen forskjell fra eller til... 

Anonymous poster hash: 150b9...464
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har vi litt ymse, noe vi fikk med hjemmefra da vi flyttet ut en gang i tiden, noe vi har fått i gaver gjennom årenes løp og noe vi har kjøpt selv.

Tror vi har håndklær i alle farger unntatt rødt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig praktisk i alle fall. Og turkis er en utrolig frisk farge, man blir veldig opplagt av det. Når jeg tenker meg om så har jeg flest turkise, lyseblå og hvite håndkler selv. De hvite blir minst brukt, er jo så redd for å skitne dem ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ? Planlegger folk virkelig hvilken farge håndklærne skal ha? :P

Her har vi vel de fleste farger, tror jeg.. Alt fra standard hvite fra Kid til fargesterke spraglete strandhåndklær kjøpt på ferie. Helt ærlig så liker jeg litt "kaos" hva farge og stil angår, føler det er mer levende på en måte, men det er jo meg da.

Men turkis er jo en fin farge, så hvis du uansett skal kjøpe masse nye håndklær så er det jo bare å gå for den fargen du liker best. :)

Anonymous poster hash: 55b7d...f57
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våre håndklær er i mørkeblått, hvitt, turkis og lyseblått. Synes det er veldig fint, det passer også best på vårt bad. :)

Mvh Yvonne :heiajente:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hæ? Planlegger folk virkelig hvilken farge håndklærne skal ha? :P

Her har vi vel de fleste farger, tror jeg.. Alt fra standard hvite fra Kid til fargesterke spraglete strandhåndklær kjøpt på ferie. Helt ærlig så liker jeg litt "kaos" hva farge og stil angår, føler det er mer levende på en måte, men det er jo meg da.

Men turkis er jo en fin farge, så hvis du uansett skal kjøpe masse nye håndklær så er det jo bare å gå for den fargen du liker best. :)

Anonymous poster hash: 55b7d...f57

Noen av oss er opptatt av at det skal være helhetlig og pent rundt oss, også på badet 😉 Fint for deg at det funker med en finn av hver fjerding, men det funker ikke for alle. Jeg tilbringer mye tid på badet, da vil jeg ha det pent rundt meg, på samme måte som jeg vil ha det pent på kjøkkenet, i stua, på soverommet og i gangen der folk kommer inn i mitt hus.

Til ts: Jeg har også hvitt bad og hvitt interiør, med mørkegrått belegg med flisemønster. Minehåndklær er mørk turkis, lys turkis, lysblå og hvite. Det er helhetlig og lekkert! Gå for disse fargene om du liker dem, det er slike farger som gjør et helt bad spør du meg 😊 Jeg har mine i ulike kubehyller på en helt tom vegg innerst på badet, rullet sammen. Synes selv det er lekkert og har fått mange kommentarer på at det er lekkert 😊 Alt trenger heller ikke stuves i skap og skuffer, vis det fram! Bad nå til dags er ikke det samme som på 80tallet 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halvparten er hvite og halvparten er mørk turkise. Like mange av hver av store håndklær, små håndklær og vaskekluter.

Hvitt bad med mørkegrå fliser på gulv. Synes det passer fint sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vel de fleste farger tror jeg. Men, skulle mer enn gjerne byttet ut med en helhetlig fargeskala. Hadde det bare ikke vært slik at jeg er oppdratt til å ikke kaste brukbare ting.

skal du uansett kjøpe inn nye håndklær, så gå for farger som passer! Blir bærre lækkert da :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har endelig kommet i mål med renoveringen av leiligheten, og nå tenker jeg på nye håndklær på badet. Har tidligere hatt ett sammensorium av farger og fasonger. Men lurer nå på om jeg skal gå for en mix av blå, lysblå, turkis og aqua på alt av håndklær og kluter. Er det lurt? Blir det kaos når alt er likt? Hvilke farger har du? Baderomsmatta er i samme fargestil. Resten av badet er helhvitt.

Jeg tenker at det nok avhenger av hvor mange håndklær du faktisk har (og dermed hvor stor familie dere er). En regner typisk 2 håndklær per person pluss 1-2 ekstra små til gjester. For 1-2 personer vil dermed hele 4 farger gjøre at dere må kjøpe flere håndklær enn dere noensinne vil bruke. Og det fremstår jo som litt snålt. :vetikke:

Personlig kjører jeg en policy når det gjelder slikt: absolutt alt av sengetøy, håndklær og kluter er hvitt. Hvitt er fargen alle hotell fra klassen respektabel til fancy bruker. Og det er en grunn til at de har tatt det valget. Jeg gjør som ekspertene og har på 10 år aldri angret det valget.

Anonymous poster hash: f7e04...c06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at det nok avhenger av hvor mange håndklær du faktisk har (og dermed hvor stor familie dere er). En regner typisk 2 håndklær per person pluss 1-2 ekstra små til gjester. For 1-2 personer vil dermed hele 4 farger gjøre at dere må kjøpe flere håndklær enn dere noensinne vil bruke. Og det fremstår jo som litt snålt. :vetikke:

Personlig kjører jeg en policy når det gjelder slikt: absolutt alt av sengetøy, håndklær og kluter er hvitt. Hvitt er fargen alle hotell fra klassen respektabel til fancy bruker. Og det er en grunn til at de har tatt det valget. Jeg gjør som ekspertene og har på 10 år aldri angret det valget.

Anonymous poster hash: f7e04...c06

2 håndklær pr pers synes jeg er lite. 😳 Her er vi 2 voksne og en tenåring i hus, vi dusjer en gang i døgnet hver minimum, i tillegg trener vi alle mann, tenåringen har gym og svømming på skolen, det hender vi har overnattingsgjester som vil dusje... 6 håndklær ville ikke rukket lenge her i huset. Bruker et håndkle max 3-4 ganger etter dusj før de kastes til vask, og håndklær brukt på treningssenter og skole kastes til vask med en gang. Håndkleet ved vasken byttes daglig. I tillegg har vi en hund som har behov for tørk både etter regnvær og bad. Med 6 håndklær ville jeg måtte vaske håndklær hver dag i dette huset. Da har jeg heller rikelig slik at vi greier oss med en dag i uka til klesvasken.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kun hvite håndklær men de blir grå i vask etterhvert,så vurderer å bytte til en litt mer praktisk farge.

Anonymous poster hash: 636e9...e82
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har kun hvite. Synes det er så praktisk å sette dem på sammen med kluter, filler, kjøkkenhåndklær ol. på kokvask. Like hvite å fine etter flere år :)

Anonymous poster hash: 4d551...c21

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle småhåndklær er hvite, mens dusjhånklærne er grå til mannen og rosa til meg. Duse farger. Vi har skap, så de syns ikke, men syns det er greit å holde det i like farger. Barnets håndklær er i mye rart, men sånn er det når barnet bestemmer selv

Anonymous poster hash: 9025e...761

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omtrent alle mine håndklær går i en veldig varierende blåskala, med noen unntak i grått og rosa. Har også noen badelaken i knæsje farger, men siden de kun brukes på stranda teller jeg ikke dem sammen med hverdagshåndklærne. Jeg syns det er litt kjedelig når alle har samme farge, men jeg syns det er veldig fint å holde seg innen en skala med litt ulike farger så det blir en viss harmoni. Fargekombinasjonen du vurderer syns jeg høres kjempefin ut! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har  mest håndklær i turkis, mørkeblått og grått. Syns det er finest.  (men så får jeg meg ikke til å kaste gode og dyre håndklær fra forna dar, så det sniker seg inn noe oransje og rosa innimellom).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...