AnonymBruker Skrevet 21. september 2015 #1 Skrevet 21. september 2015 For 10 dager siden snublet jeg, og tråkket over. Det var ikke så veldig ille, men utsiden av ankelen fikk seg en trøkk. Kiropraktor fikk korrigert noen feilstillinger i etterkant, og med hjelp av litt støttebandasjer og lav belastning har dette gått ganske greit. Det som ikke er like greit, er innsiden av beinet. Like etter overtråkket var det ett smertepunkt like over "håklakulen på innsiden" (som vi sier på min dialekt. Det er kulen på innsiden av ankelen, jeg vet ikke hva den heter på bokmål). Ved berøring var dette punktet ekstremt smertefullt, det strålte litt opp og ned, men var ikke hovent og smertefullt uten direkte påvirkning. Etter noen dager kom det en liten ertestor "kul" der, med tilsvarende hevelse, men fremdeles kun smerter ved direkte påvirknning. Torsdag hadde hevelsen spredd seg litt mer, og ytterligere hevelse dukket opp på lørdag. På lørdag oppdaget vi også et gult blåmerke ca 5-7 cm over smertepunktet, og en blå strek fra smertepunktet til blåmerket. Hevelsen har ikke spredd seg etter lørdag, men nå er smertene konstante etter litt ekstra belastning i går. Det stråler ned til fotbuen, og oppover til midt på leggen. Jeg har tidligere hørt om armbrudd der hevelse og smerter ikke kom før etter noen dager, men har alltid trodd at dette var tull, Nå begynner jeg å lure på om dette likevel kan være et brudd, men et så rent brudd som ikke gir symptomer før økt belastning. Noen som har noen innspill? (Ps, jeg skal selvsagt prøve få røntgen så fort som mulig, men det er jo ikke akutt lenger, så det kan ta litt tid. ) Anonymous poster hash: 5fe8e...2b0
AnonymBruker Skrevet 21. september 2015 #2 Skrevet 21. september 2015 Første bud er lege og evt røntgen. At en kiropraktor i det hele tatt rørte beinet ditt uten røntgen er helt hårreisende spør du meg... De fleste sykehus har drop-in tl røntgen. Og en ankel er 3-4 bilder og kjapt gjort. Anonymous poster hash: e03b5...10a
AnonymBruker Skrevet 21. september 2015 #3 Skrevet 21. september 2015 Nå var det ingen grunn til å tro at det var snakk om brudd eller brist før et par dager etter at jeg var hos kiropraktoren, og han så heller ingen tegn på det, så han har ikke gjort noe galt i mine øyne. Her er det ikke drop-in. Først må det ventes i timer på legevakten, eller hos fastlege, så må vi vente i timer på akutten før bilder blir tatt, dersom legevakt eller fastlege sendere henvisning. Anonymous poster hash: 5fe8e...2b0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå