Gå til innhold

Unghund med våte drømmer...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg stått opp litt for ofte i det siste og vært nødt til å vaske gulvet der bikkja har ligget. Tispa over gata var visstnok ferdig med løpetiden for et par uker siden, og jeg begynner å bli litt lei (og litt kvalm for å være helt ærlig) av å vaske opp hundejizz flere ganger i uken. :P Er det noe jeg kan gjøre for å få dette til å stoppe? Om vi ser at han ligger og jokker i søvne, så pleier vi å vekke han (ganske rolig) før det kommer dit at han ejakulerer. Men når vi sover har vi ikke helt muligheten til det.

Han er ca 15 mnd.

Anonymous poster hash: ea996...927
Videoannonse
Annonse
Skrevet

kastrering? når den begynner å bli såppas stor å det skjer i søvne er det jo vanskelig å trene det av hunden å :s 

Anonymous poster hash: 1816f...964
Skrevet

Kastrering er uaktuelt inntil videre hvertfall :) Han må jo nesten få bli ferdig med tenårene først, jeg tenker jo at det sikkert går over når han blir eldre. Men tenkte mer på om det var noe som kunne gjøres nå (som ikke var så drastisk som kastrering) som kan dempe det litt..

• Liker 1
Skrevet

Bump?

Skrevet

hva slags rase?

Det finnes jo slike magebelter som brukes til hunder som markerer ikke f.eks.

Skrevet

Golden retriever :) Han har ikke tisset inne eller noe sånt siden han var 4 mnd, så det er vi ferdige med for lenge siden.

Skrevet

Ville kastrert. Jo tidligere, jo bedre.

Hilsen hundeeier som hadde samme oppførsel på hunden, ikke kastrerte før hunden var godt voksen og sliter med ekstremt hormonell adferd - selv med kastrert hund.

Anonymous poster hash: 0546a...faa

Skrevet

Hm.. Han har ikke noe særlig annen hormonell adferd, utover litt "trass" nå og da, han er stort sett veldig grei.

Men jeg får vel rett og slett ta det opp med veterinær, kanskje også snakke litt med oppdretter :) De har nok peiling begge to.

Skrevet

Hm.. Han har ikke noe særlig annen hormonell adferd, utover litt "trass" nå og da, han er stort sett veldig grei.Men jeg får vel rett og slett ta det opp med veterinær, kanskje også snakke litt med oppdretter :) De har nok peiling begge to. Anonymous poster hash: ea996...927

Nei, men risikoen er at adferden setter seg og eskalerer, min hund var 3 år ved kastrering og det var alt for sent. Golden er jo ikke kjent for nervøsitet heller, så det burde ikke være et problem.

Skrevet

Et annet alternativ er chip-kastrering. Da kan du få satt inn i en hormonchip som varer i 6 måneder. I den tiden vil hunden i praksis være kastrert, men chipen går ut, og er dermed midlertidig. Da får du tydelig se hva som er hormonell atferd og hva som ikke er det, uten å gå så drastisk til verks som kirurgisk kastrering. 

Anonymous poster hash: 31041...a68
  • Liker 1
Skrevet

Et annet alternativ er chip-kastrering. Da kan du få satt inn i en hormonchip som varer i 6 måneder. I den tiden vil hunden i praksis være kastrert, men chipen går ut, og er dermed midlertidig. Da får du tydelig se hva som er hormonell atferd og hva som ikke er det, uten å gå så drastisk til verks som kirurgisk kastrering.

Anonymous poster hash: 31041...a68

Det er et alternativ . Selvom det er langt ifra drastisk å kastrere en hund...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...