Gjest Melissa Gioberti utl. Skrevet 20. september 2004 #1 Skrevet 20. september 2004 Med det samme jeg er i gang på dataforumet: jeg skulle sende en jobbsøknad her om dagen- med scannede dokumenter som vedlegg i e-posten. Jeg lagret mine scannede dokumenter i Word først, så endret jeg til å lagre i HTML. Jeg hentet frem dokumentene ved å klikke på et e-post-ikon ved siden av dokumentet og gjorde vedlegg av dem. Sendte e-posten til en egen adresse og til arbeidsgiveren. Så da at alle vedleggene var linet opp i rekkefølge nedover riktig, men det var bare et lite kryss i venstre hjørne øverst...og ikke noe synlig bilde/scannet attest. Hva skal man gjør her i verden for å få til dette da?
Gjest Admin'C Skrevet 20. september 2004 #2 Skrevet 20. september 2004 den legger bildet i en annen mappe. En løsning er å laste opp bildet til en mappe på nettet og så linke til mappen forutsatt at de som leser den har internett. Hvis ikke må du sende fil og mappe. Men send som worddokument du, da slipper du å tenke på det
Gjest MG utl. Skrevet 20. september 2004 #3 Skrevet 20. september 2004 Å, tusen takk. Men vet du hva? Jeg har faktisk forsøkt å sende scannede attester, vitnemål og kursbevis i Word format: og det går ikke! Da bruker e-posten flere timer på å legge ved vedlegget. Er de riktig liksom? Derimot som HTML så går det veldig fort. Spiller ingen rolle for meg at de so mmottar må åpne i en annen mappe: så lenge de skjønner hva de skal gjøre og de til slutt får sett det... (Deres problem liksom.)
Gjest Admin'C Skrevet 23. september 2004 #4 Skrevet 23. september 2004 jah Men du når du lagrer filene må du komprimere dem ved å lagre dem som jpg/jpeg (to navn på samme filtype) da blir filene på noen hundre kb i stedet for ørten mb, da kan du laste opp doc filene som attachment (vedlegg) og sende. Filene vil da bli mye mindre enn om du hadde brukt det ukomprimerte bmp formatet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå