AnonymBruker Skrevet 20. september 2015 #1 Skrevet 20. september 2015 Dette er litt flaut. Men jeg har fått to store sår mellom bena. Innsiden av lårene. Det gjør så vondt å røre på meg at tårene triller, ja jeg har store lår. Det å gå med dongribukse gjør vondt, også joggebukse, alt gjør vondt. Fant en bepaten krem, men den er over 2 år gammel. Tror det var det den heter, en sårkrem ihvertfall. Så den gikk i søpla. Hva skal jeg gjøre?! Har jobb hvor jeg går mye, kjøretime og legetime. De to siste kan jeg ikke avlyse! Anonymous poster hash: 8e6cf...17e
AnonymBruker Skrevet 20. september 2015 #2 Skrevet 20. september 2015 Talkum! 😁Anonymous poster hash: fb679...675 1
Thorn Skrevet 20. september 2015 #3 Skrevet 20. september 2015 Ikke talkum hvis du har fått sår som i at huden er borte! Forsøkt med plaster, om du har store nok?
AnonymBruker Skrevet 20. september 2015 #4 Skrevet 20. september 2015 Ikke talkum hvis du har fått sår som i at huden er borte! Forsøkt med plaster, om du har store nok? Tørr ikke å ta talkum på ihvertfall, for det er sår ikke bare ømt og sårt. Det ene er kanskje like stort som to tyvekroninger, altså litt avlangt. Det andre er litt mindre. Fatter ikke hvordan det har skjedd! Har ikke gått i andre klær enn før, ikke vært klam, svett eller noe slikt. ts Anonymous poster hash: 8e6cf...17e
AnonymBruker Skrevet 20. september 2015 #5 Skrevet 20. september 2015 Litt avhengig av hvor langt det har utviklet seg kan du prøve zinksalve. Pleier å bruke det når jeg er i ferd meg å få sår på innsiden av lårene, bruker jeg det tidlig nok forsvinner det over nattaAnonymous poster hash: 31b72...0dd
rockejenta Skrevet 20. september 2015 #6 Skrevet 20. september 2015 Prøv å kjøpe en sårkrem, som Brulidine? Ellers har jeg brukt Eight Hour Cream fra Elizabeth Arden på gnagsårene jeg får mellom lårene. Det pleier å funke veldig fint, men kanskje ikke på så store sår som du har. Ville prøvd Brulidine, som sagt.
AnonymBruker Skrevet 20. september 2015 #7 Skrevet 20. september 2015 Har du legetime så få legen til å se på det og anbefale deg behandling. Anonymous poster hash: 233d9...704 1
Thorn Skrevet 20. september 2015 #8 Skrevet 20. september 2015 Jeg er også fan av zinksalve når det holder på å utvikle seg. Hvis det allerede har blitt sår pleier jeg å fore buksene med mykt bambusstoff. Vet mange sier at bambus er humbug, men det er mykt og svalende mot min irriterte hud, i hvert fall, og jeg føler at huden heles bedre når jeg bruker bambushåndklær og bambusklær (sliter med eksem).
AnonymBruker Skrevet 20. september 2015 #9 Skrevet 20. september 2015 Prøv å kjøpe en sårkrem, som Brulidine? Ellers har jeg brukt Eight Hour Cream fra Elizabeth Arden på gnagsårene jeg får mellom lårene. Det pleier å funke veldig fint, men kanskje ikke på så store sår som du har. Ville prøvd Brulidine, som sagt. Det heter kremen! ikke det jeg først skrev. Funker den? Må kjøpe en ny en isåfall. det gjør så vondt ts Anonymous poster hash: 8e6cf...17e
tørkestativ Skrevet 20. september 2015 #10 Skrevet 20. september 2015 Gå på apoteket i morgen og kjøp sånne myke kompresser du kan tape på. Men kun sånn at du får gjort det du skal (kjøretime osv) hadde tatt de av hjemme så det får luft
WubWub Skrevet 20. september 2015 #11 Skrevet 20. september 2015 Har litt av det samme problemet, er sår mellom skinkene etter et hard helg 1
AnonymBruker Skrevet 20. september 2015 #12 Skrevet 20. september 2015 Gå på apoteket i morgen og kjøp sånne myke kompresser du kan tape på. Men kun sånn at du får gjort det du skal (kjøretime osv) hadde tatt de av hjemme så det får luft takk for bra tips, må gjøre det. Gjør vondt lenge etter jeg har gått i noen sekunder. Gjør så ufattelig vondt! Aldri hatt det sånn før. Har tenkt å holde meg så rolig som jeg kan. ts Anonymous poster hash: 8e6cf...17e
AnonymBruker Skrevet 20. september 2015 #13 Skrevet 20. september 2015 Tørr ikke å ta talkum på ihvertfall, for det er sår ikke bare ømt og sårt. Det ene er kanskje like stort som to tyvekroninger, altså litt avlangt. Det andre er litt mindre. Fatter ikke hvordan det har skjedd! Har ikke gått i andre klær enn før, ikke vært klam, svett eller noe slikt. tsAnonymous poster hash: 8e6cf...17e Jeg hadde sår fra skrittet og nesten ned til knærne. Var både åpne sår og begynnende skorpe. Og jo jeg brukte talkum. Det gjør at lårene ikke gnisser. Krem vil jo bli seigt og føre til mer friksjon? Anonymous poster hash: fb679...675
AnonymBruker Skrevet 20. september 2015 #14 Skrevet 20. september 2015 Jeg hadde sår fra skrittet og nesten ned til knærne. Var både åpne sår og begynnende skorpe. Og jo jeg brukte talkum. Det gjør at lårene ikke gnisser. Krem vil jo bli seigt og føre til mer friksjon?Anonymous poster hash: fb679...675 huff, må høre på apoteket. Vet ikke hva jeg skal gjøre! ts Anonymous poster hash: 8e6cf...17e
AnonymBruker Skrevet 20. september 2015 #15 Skrevet 20. september 2015 Kan det hjelpe å bruke tights? Som forebygging mener jeg. Det er jo tøyelig og så tar tightsen opp noe av friksjonen. Hadde en sånn periode for mange år siden, men gikk over av seg selv. Anonymous poster hash: f8cfc...259
AnonymBruker Skrevet 20. september 2015 #16 Skrevet 20. september 2015 Det høres lurt ut med en samtale på apoteket, de kan mye der . Ellers har mannen min litt av samme problemet, han bruker konsekvent talkum på sårene. Er enig med Thorn ang bambusstoff, det er kjempemykt, du kjøper det billig på Ebay. Riktig god bedring Anonymous poster hash: 9e716...448
AnonymBruker Skrevet 20. september 2015 #17 Skrevet 20. september 2015 huff, må høre på apoteket. Vet ikke hva jeg skal gjøre! ts Anonymous poster hash: 8e6cf...17e Jeg ville søkt råd hos fastlege + hudlege + sykepleie-butikk Anonymous poster hash: 87cca...2f4
AnonymBruker Skrevet 20. september 2015 #18 Skrevet 20. september 2015 Jeg ville søkt råd hos fastlege + hudlege + sykepleie-butikk Anonymous poster hash: 87cca...2f4 flaut å dra til legen. Ja kall meg barnslig men jeg synes det er pinlig. Apoteket er en annen ting, for de vil jo selge meg ting Så får høre der, om det ikke funker så må jeg bare dra til legen. ts Anonymous poster hash: 8e6cf...17e
AnonymBruker Skrevet 20. september 2015 #19 Skrevet 20. september 2015 flaut å dra til legen. Ja kall meg barnslig men jeg synes det er pinlig. Apoteket er en annen ting, for de vil jo selge meg ting Så får høre der, om det ikke funker så må jeg bare dra til legen. ts Anonymous poster hash: 8e6cf...17e Forstår. Et godt forebyggende råd mot gnagsår (som noen andre også skrev i tråden) er å bruke 2 lag med klær i området som er utsatt for gnagsår grunnet gnissing. Tynn tights/ trømpebukse el.l. under den ytre buksen/ tightsen Evt 2 strømpebukser over hverandre dersom du skal gå i strømpebukser grunnet skjørtbruk/ kjolebruk. (Samme råd hjelper også forebyggende mot gnagsår i sko: En tynn strømpe under den ytre strømpen, pga at de 2 lagene med strømper tar av for friksjonen som kunne blitt gnagsår; altså du slipper at tøyet gnager mot huden din da) Skaff en god salve og bruk plaster til du har blitt bra, og bruk også i mellomtiden 2 lag tøy Anonymous poster hash: 87cca...2f4
AnonymBruker Skrevet 23. september 2015 #20 Skrevet 23. september 2015 flaut å dra til legen. Ja kall meg barnslig men jeg synes det er pinlig. Apoteket er en annen ting, for de vil jo selge meg ting Så får høre der, om det ikke funker så må jeg bare dra til legen. ts Anonymous poster hash: 8e6cf...17e Hvorfor er det pinligere å gå til lege enn apotek? Legen er kun én person, som har som jobb å hjelpe folk med diverse kroppslige vondter, og har taushetsplikt. På apoteket er det gjerne flere ansatte og mange kunder som kan høre det dere snakker om. Anonymous poster hash: 6df9a...6ff
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå