Gå til innhold

"Deppa" hund?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg ble sammen med eksen min hadde jeg akkurat tatt til meg en omplasseringsvalp. Vi flyttet etter hvert sammen så hunden ble naturlig knyttet også til eksen min. Selv om vi hele tiden var klare på at det var min hund og jeg betalte alt for den var eksen min hjelpsom og glad i hunden så de tilbrakte mye tid sammen både på turer og hjemme i sofakroken.

Det ble slutt mellom oss i februar i år, vi er fortsatt gode venner og han har av og til passet på den når jeg har reist bort i forbindelse med jobb. Hver gang hunden kommer tilbake til meg er den superdeppa og ikke glad for å se meg i det hele tatt. Jeg føler jeg gir hunden alt det den trenger men at jeg rett og slett ikke er hennes "utvalgte person" i mangel på bedre ord.

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, hunden føler nok at den har kjent eksen min like lenge som meg og er veldig knyttet til han. Bør jeg gi han hunden? Slutte å la han passe henne slik at hun glemmer han? Om det går?

Noen gode råd?

Anonymous poster hash: 54875...ca9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva legger du i "superdeppa"? Hvordan er hundens oppførsel, helt konkret? Og hvor lenge varer oppførselen? Skjer den kun når hunden blir levert tilbake til deg?

Skrevet

Oi, ikke glad i det hele tatt for å se deg? :( Vil xen din ha hunden da?

Skrevet

Depper hunden når den kommer til xsamboer? Er xsamboer interessert i å overta hunden? Om hunden ikke depper hos samboer og xsamboer vil ha hunden så ville jeg latt xsamboer få hunden. 

Anonymous poster hash: 579f7...ff5
Skrevet

Hun vil bare sove og er veldig rolig. Ikke interessert i meg nei. Kan være moderat glad for å se meg når jeg kommer hjem fra jobb men ikke i nærheten av så glad hun blir når hun treffer han.

På tur er hun bedre, da fokuserer hun på andre ting og virker litt mer seg selv. Synes det er trist hvis det føles for henne som om hun ikke får vær hos yndlingspersonen sin. Helt i hundre når han kommer og henter henne og kaster seg over han i ekstase. Veldig tydelig på at hun vil bli med han og jeg er totalt glemt når han er her.

Over tid så blir hun jo litt mer happy men jeg har aldri fått en sånn reaksjon som han får, ingen andre heller.

Jeg vet ikke om han vil ta henne, men det er godt mulig at han ville synes det var greit. Har jo ikke lyst å gi slipp på henne jeg, men føler det er egoistisk dersom hun ikke trives.

Anonymous poster hash: b3136...0e6

Skrevet

Hun vil bare sove og er veldig rolig. Ikke interessert i meg nei. Kan være moderat glad for å se meg når jeg kommer hjem fra jobb men ikke i nærheten av så glad hun blir når hun treffer han.

På tur er hun bedre, da fokuserer hun på andre ting og virker litt mer seg selv. Synes det er trist hvis det føles for henne som om hun ikke får vær hos yndlingspersonen sin. Helt i hundre når han kommer og henter henne og kaster seg over han i ekstase. Veldig tydelig på at hun vil bli med han og jeg er totalt glemt når han er her.

Over tid så blir hun jo litt mer happy men jeg har aldri fått en sånn reaksjon som han får, ingen andre heller.

Jeg vet ikke om han vil ta henne, men det er godt mulig at han ville synes det var greit. Har jo ikke lyst å gi slipp på henne jeg, men føler det er egoistisk dersom hun ikke trives.

Om xsamboer vil ha henne så ville jeg latt henne bo hos han. Du kan heller hjelpe til med pass ol. Hun har det jo bra der. Det handler ikke om at hun ikke har det bra hos deg, men det er som med oss mennesker, noen foretrekker man ovenfor andre. Man må gjøre det som er best for hunden. 

Anonymous poster hash: 579f7...ff5

Skrevet

For det hadde ikke vært et tema å se på hvordan dere to kunne fått et bedre forhold først? Type satt seg ned med hunden og lagd en plan for at den skulle trives like godt i lag med deg? Kanskje handler det ikke om at han er hundens favoritt ut av det blå? 

Om han er flinkere til å bruke tid, til å kose, til å være glad (det har faktisk litt å si hvilket humør du er i :P) i lag med hunden, og ikke minst turene. Koser du deg på tur med hunden, eller går du fordi du må? Når det gjelder lek og moro med hund også, koser du deg mens du holder på? 

Jeg vet i alle fall med meg selv at forholdet mitt til min hund ble veldig mye bedre når jeg bare ble litt mer tilstede mentalt, og ikke gjorde tingene for å få de gjort. Det ble moro å leke og jeg koste meg oppriktig i lag med bikkja. Høres kanskje fælt ut at dette var noe jeg måtte lære, men tidligere var jeg ikke bevisst på at det hadde noe å si. Så lenge jeg gjorde det jeg skulle.

Mulig dette er helt borti natta å snakke om, men siden du sier du egentlig ville beholdt hunden selv om den hadde vært lykkelig hos deg -så tenker jeg why not. Sett deg ned å tenk deg om, tørr å være ærlig med deg selv :)

Skrevet

For det hadde ikke vært et tema å se på hvordan dere to kunne fått et bedre forhold først? Type satt seg ned med hunden og lagd en plan for at den skulle trives like godt i lag med deg? Kanskje handler det ikke om at han er hundens favoritt ut av det blå?

Om han er flinkere til å bruke tid, til å kose, til å være glad (det har faktisk litt å si hvilket humør du er i :P) i lag med hunden, og ikke minst turene. Koser du deg på tur med hunden, eller går du fordi du må? Når det gjelder lek og moro med hund også, koser du deg mens du holder på?

Jeg vet i alle fall med meg selv at forholdet mitt til min hund ble veldig mye bedre når jeg bare ble litt mer tilstede mentalt, og ikke gjorde tingene for å få de gjort. Det ble moro å leke og jeg koste meg oppriktig i lag med bikkja. Høres kanskje fælt ut at dette var noe jeg måtte lære, men tidligere var jeg ikke bevisst på at det hadde noe å si. Så lenge jeg gjorde det jeg skulle.

Mulig dette er helt borti natta å snakke om, men siden du sier du egentlig ville beholdt hunden selv om den hadde vært lykkelig hos deg -så tenker jeg why not. Sett deg ned å tenk deg om, tørr å være ærlig med deg selv :)

Sette med ned med hunden og ta en prat?

Jeg elsker virkelig det dyret og går masse tur fordi jeg vil. En av grunnene til at jeg tok imot henne var fordi jeg allerede var mye på tur og tenkte at en turkompis hadde vært gøy. Det er også jeg som har vært på alle kurs med henne. Føler ikke at det er et ork i det hele tatt og vil helst ha henne selv.

Men kjenner jo det stikker i hjertet når hun blir så glad når han kommer og så "lei seg" når han går. Piper og leter etter han osv.

Jeg vet ikke hva som er beste løsningen. Tror hun har det over middels hos oss begge to egentlig og vi er nok ganske like men hun virker bare mye mer knyttet til han.

Skrevet

Sette med ned med hunden og ta en prat?

Jeg elsker virkelig det dyret og går masse tur fordi jeg vil. En av grunnene til at jeg tok imot henne var fordi jeg allerede var mye på tur og tenkte at en turkompis hadde vært gøy. Det er også jeg som har vært på alle kurs med henne. Føler ikke at det er et ork i det hele tatt og vil helst ha henne selv.

Men kjenner jo det stikker i hjertet når hun blir så glad når han kommer og så "lei seg" når han går. Piper og leter etter han osv.

Jeg vet ikke hva som er beste løsningen. Tror hun har det over middels hos oss begge to egentlig og vi er nok ganske like men hun virker bare mye mer knyttet til han.

Skjønner. Mente ikke bokstavelig å ta en prat med hunden, prøvde å være litt morsom :P 

Men kjip situasjon! Håper det ordner seg uansett hva som måtte skje.

• Liker 1
Skrevet

Skjønner. Mente ikke bokstavelig å ta en prat med hunden, prøvde å være litt morsom :P

Men kjip situasjon! Håper det ordner seg uansett hva som måtte skje.

Hehe, jeg som tolket deg litt bokstavlig kanskje ;)

Ja, er dumt. Klarer ikke helt å bestemme meg hva jeg skal gjøre. Kan jo være hun glemmer han om jeg finner noen andre til å passe og det går nok tid. Men det er jo dumt det også.

Skrevet

Jeg ville nok jobbet med meg selv og forholdet til hunden først. Kanskje begynt på trening med hunden, for det er en veldig fint måte å bygge opp interesse, glede og kontakt.

Jeg tror nok også at dine følelser rundt dette kan bygge opp under adferden. Hvordan er ditt forhold til eksen? Savner du han veldig, blir du lei deg av å se han? Selv det med at du føler på at hunden blir lei seg kan forverres. Hunder er dyktige til å lese oss. Selv hvis du smiler utenpå så vet hunden det hvis du ikke føler deg bra inni deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...