Gå til innhold

Betale for arve-klær

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi får av og til spm fra et vennepar om vi vil arve klær fra deres barn. Det er flotte klær som ville kostet en del som nye. Samtidig er det jo ikke alt vi nødvendigvis ville kjøpt selv. Hittil har vi gjerne kjøpt en liten gave til barna deres dersom vi har arvet en del, men kjenner jeg begynner å lure på om vi burde betale for klærne istedet... Hva tror dere? Kan selvf spørre dem direkte, men tenkte å høre her hva som oppfattes spm riktig først.

Anonymous poster hash: 7353c...1a4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Personlig forventer jeg ingenting i retur for arveklær. Men en flaske vin til jul fra de jeg gir til fast er veldig hyggelig :)

Dersom de forventet penger ville de nok solgt klærne :)

• Liker 1
Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet

Når de spør dere om dere ønsker å arve klærne behøver ikke du å ha noe dårlig samvittighet pga det økonomiske. 

Skrevet

Hvis de hadde villet selge dem, hadde de vel gjort det på finn.no, via en av mange facebook-grupper eller via forum. Når de tilbyr seg, skal dere selvfølgelig ikke betale. Jeg hadde blitt ganske flau om noen av de som jeg gir bort arveklær til hadde kommet med penger.

Skrevet

Hvis de hadde villet selge dem, hadde de vel gjort det på finn.no, via en av mange facebook-grupper eller via forum. Når de tilbyr seg, skal dere selvfølgelig ikke betale. Jeg hadde blitt ganske flau om noen av de som jeg gir bort arveklær til hadde kommet med penger.

Det er litt det jeg er redd for også (at de skal føle seg flaue eller føle at vi tror de trenger pengene). Takk for svar alle sammen. Føler jeg fikk en god pekepinn på hva som blir riktig!

Skrevet

Vi spør flere venner, naboer om de vil arve etter våre, og forventer ikke noe tilbake. Er bare deilig å bli kvitt klærne og få igjen plass i klesskapet etterhvert som barna vokser ;)

• Liker 1
Skrevet

Sønnen min bruker å arve fra barna til en kollega, da kjøper jeg alltid en gave til ungene dems som takk 😀 vi har også en annen han får klær fra, men hun vil ha penger for det 😀

Anonymous poster hash: 4f487...f1b

Skrevet

Vi får av og til spm fra et vennepar om vi vil arve klær fra deres barn. Det er flotte klær som ville kostet en del som nye. Samtidig er det jo ikke alt vi nødvendigvis ville kjøpt selv. Hittil har vi gjerne kjøpt en liten gave til barna deres dersom vi har arvet en del, men kjenner jeg begynner å lure på om vi burde betale for klærne istedet... Hva tror dere? Kan selvf spørre dem direkte, men tenkte å høre her hva som oppfattes spm riktig først.

Barnepass!

Anonymous poster hash: 5d6f3...c6c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...