AnonymBruker Skrevet 20. september 2015 #1 Skrevet 20. september 2015 Jeg sa til fadtlegen at jeg trengte hjelp til slanking. Jeg fikk til svar at jeg skulle skrive opp alt jeg spiste i løpet av en uke. Jeg vet jeg spiser feil, så jeg føler at dette blir feil innfallsvinkel. Tror jeg har en spiseforstyrrelse for det ligger i psyken min at jeg bruker mat som trøst. Noen som har fått hjelp av fastlegen sin til slanking? Anonymous poster hash: 01f5e...d6d
AnonymBruker Skrevet 20. september 2015 #2 Skrevet 20. september 2015 Jeg nevnte det for min fastlege, men hun så ikke på det som noen problem. Ser vel slankere ut enn jeg egentlig var - for jeg er flink til å kle meg "slank" og har kiloene jevnt fordelt over det hele. Tok skjeen i egen hånd og meldte meg på et Grete Roede-kurs. Der lærte jeg å telle kalorier og da så jeg hvor feil jeg har spist tidligere. Kiloene rant av meg og jeg har fortsatt på et oppfølgingskurs for å holde meg på den rette veien videre. Kommer aldri til å spise som jeg gjorde før mer ... er ferdig med overvekt for alltid. Anonymous poster hash: 6bd05...060
Pringle Skrevet 20. september 2015 #3 Skrevet 20. september 2015 Jeg har gått ned 23 kilo uten hjelp av helsepersonell. Jeg trodde at jeg trøstespiste, men jeg tror nå at det var smak og næring jeg var ute etter, og at jeg overspiste fordi lettprodukter ikke gir tilstrekkelig smak og næring, mens godterier og saltsnacks smaker så sterkt at det overstyrer den normale smakssansen og belønningssytemet i hjernen, samtidig som det ikke gir noe næring, bare kalorier, og et sug etter mer. Å skrive opp alt du spiser i løpet av en uke kan være lurt fordi det kan fungere som et utgangspunkt for å sette opp en kostplan, eller bare gi deg konkrete ideer om hva du kan endre på. 2
himmeloghav Skrevet 21. september 2015 #4 Skrevet 21. september 2015 Jeg har gått ned 23 kilo uten hjelp av helsepersonell. Jeg trodde at jeg trøstespiste, men jeg tror nå at det var smak og næring jeg var ute etter, og at jeg overspiste fordi lettprodukter ikke gir tilstrekkelig smak og næring, mens godterier og saltsnacks smaker så sterkt at det overstyrer den normale smakssansen og belønningssytemet i hjernen, samtidig som det ikke gir noe næring, bare kalorier, og et sug etter mer. Å skrive opp alt du spiser i løpet av en uke kan være lurt fordi det kan fungere som et utgangspunkt for å sette opp en kostplan, eller bare gi deg konkrete ideer om hva du kan endre på. Jeg tror jeg har det slik jeg også. Jeg trenger smak på maten. Sunn mat smaker ikke så mye, men nå har jeg oppdaget hvitløk. Tenker jeg kan kose meg med grove rundstykker med hvitløkssmør av bremyk eller olje.
Pringle Skrevet 21. september 2015 #5 Skrevet 21. september 2015 Jeg tror jeg har det slik jeg også. Jeg trenger smak på maten. Sunn mat smaker ikke så mye, men nå har jeg oppdaget hvitløk. Tenker jeg kan kose meg med grove rundstykker med hvitløkssmør av bremyk eller olje. Jeg vil påstå at sunn mat smaker mye og godt, så lenge du ikke 1) definerer sunn mat som "kalorifattig" og/eller "fettfattig" og/eller "sukkerfri", og 2) spiser for mye godteri, potetgull og ferdigmat.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå