AnonymBruker Skrevet 20. september 2015 #1 Skrevet 20. september 2015 er det greit at en 12 åring henter hver dag i barnehagen? det er en 2 åring som blir hentet. jeg føler ikke dette er annsvarlig. jeg føler 12 åringen får alt for mye annsvar. å hente innebefatter jo blandt annet å kunne videreformilde beskjeder fra barnehagen. hva synes dere? Anonymous poster hash: d583d...7ad
AnonymBruker Skrevet 20. september 2015 #2 Skrevet 20. september 2015 Ikke greit.Anonymous poster hash: b6c7c...5ea 4
AnonymBruker Skrevet 20. september 2015 #3 Skrevet 20. september 2015 Kjente en familie hvor eldstesønnen på 14 tok mesteparten av ansvaret for alle barna... Det hadde han gjort i flere år. Foreldrene er rusmisbrukere. Barnevernet var mye innblandet, og jeg husker han var fortvilet av at de ville plassere de to yngste i fosterhjem langt borte, da det var han som hadde passet på dem mest og tydelig brydde seg mye mer om dem enn foreldrene. Anonymous poster hash: 25262...97b
Gjest Mythic Skrevet 20. september 2015 #5 Skrevet 20. september 2015 Nei, hver dag er ikke greit. En gang i blant, ja, men hvis foreldrene aldri henter selv, får man ikke til god kommunikasjon og godt samarbeid mellom barnehage og hjem.
AnonymBruker Skrevet 20. september 2015 #6 Skrevet 20. september 2015 Hver dag? Nei. En gang i blant? Ja. Anonymous poster hash: 15698...cbb
AnonymBruker Skrevet 20. september 2015 #7 Skrevet 20. september 2015 Hvem leverer da? Anonymous poster hash: a922d...d97 1
Gjest Belle âme Skrevet 20. september 2015 #8 Skrevet 20. september 2015 Venninna mi henta tvillingssøskna da ho var rundt 10. Skal seiast at dei bur 1 minutt frå barnehagen, da. Gjekk fint.
Mafalda Skrevet 20. september 2015 #9 Skrevet 20. september 2015 Nei, hver dag er ikke greit. En gang i blant, ja, men hvis foreldrene aldri henter selv, får man ikke til god kommunikasjon og godt samarbeid mellom barnehage og hjem. Tenker akkurat det samme. Pluss at jeg synes det er en litt for stor belastning for en tolvåring å hente HVER dag. En gang eller to i uka synes jeg holder, med mindre det er spesielle grunner som gjør seg gjeldende.
Gjest Captain Hook Skrevet 20. september 2015 #10 Skrevet 20. september 2015 Nei ikke greit. Hva slags foreldre er det som lar 12 åringen hente 2 åring hver dag? 12 åringen må da få lov å ha fritid uten å tenke på henting.
AnonymBruker Skrevet 20. september 2015 #11 Skrevet 20. september 2015 Hvis 12-åringen er nødt til å hent hver dag når skal han da få tid til å bli med klassekamerater hjem? Eller bli lenger på skolen for å leke? Anonymous poster hash: 75f81...473 3
AnonymBruker Skrevet 20. september 2015 #12 Skrevet 20. september 2015 Nå vet vi jo ikke hva som ligger bak at 12-åringen må hente. Jobber feks foreldrene til kl 16 og barnehagen stenger i den tiden,ser jeg virkelig ikke problemet med at 12-åringen henter..er noe helt annet vist 12-åringen henter pga foreldrene ikke gidder.Anonymous poster hash: 91415...667 4
Puny Skrevet 20. september 2015 #13 Skrevet 20. september 2015 Enig i at det kan bli en utfordring med informasjon som skal utveksles, dette er jo ett kjent problem på Oslo vest, der aupairen både henter og leverer. men leverer foreldrene da? 1
Tante-Sofie Skrevet 20. september 2015 #14 Skrevet 20. september 2015 Jeg synes ikke det er problematisk om foreldrene leverer selv. For meg som mamma føles det ekstremt viktig å ha personlig kontakt med barnehagen, så bare det at mannen min (stefar til barnet) hentet og leverte hver dag i tre uker pga. jobbsituasjonen min, var veldig rart.
AnonymBruker Skrevet 20. september 2015 #15 Skrevet 20. september 2015 foreldrene leverer...men tenker at dette kanskje vil være en for stor belastning...hun er ikke så veldig moden av seg. vet den eldre broren hennes ( nå 18 år) har en stor krangel med moren pga. han mener han ikke fikk noen barndom pga. han måtte passe lillesøster hele tiden. Anonymous poster hash: d583d...7ad
Gjest Mythic Skrevet 20. september 2015 #16 Skrevet 20. september 2015 Venninna mi henta tvillingssøskna da ho var rundt 10. Skal seiast at dei bur 1 minutt frå barnehagen, da. Gjekk fint. Klart det går fint, men poenget er at de ansatte i barnehagen gjerne vil kommunisere med foreldrene når barna blir hentet. Det er like viktig som å se dem ved levering, da det kan være ting som har skjedd i løpet av dagen, beskjeder som skal gis, eller at man bare trenger en liten prat. Dette forsvinner hvis foreldrene aldri henter. Hadde dette vært i min barnehage, hadde jeg tatt det opp med foreldrene.
Leanne Skrevet 20. september 2015 #17 Skrevet 20. september 2015 Min 10åring ønsker selv å hente lillesøster i bhg så ofte hun får lov, gjerne hver dag.. Selv har jeg et behov for å møte personalet også på ettermiddagen, så vi løser det ved at storesøster kan hente alene 1-2 ganger i uka og evt bli med og hente noen av de andre dagene Er jo gjerne en annen informasjon på ettermiddagen enn på morgenen. Jeg og pappaen bytter på å levere, så får jo møtt personalet da også. 1
AnonymBruker Skrevet 20. september 2015 #18 Skrevet 20. september 2015 Hvis 12-åringen er nødt til å hent hver dag når skal han da få tid til å bli med klassekamerater hjem? Eller bli lenger på skolen for å leke? Anonymous poster hash: 75f81...473 TS, NEI!! En 12-åring skal ikke bære voksnes byrde og ansvar! Beskjeder og prat som er forbeholdt foreldre skal ikke til en 12-åring! En 12-åring skal ikke ha en slik plikt. Ting kan skje og 12-åringen skal ikke være blant "hente-foreldrene"!! 😡😡😡Anonymous poster hash: b5eb7...42a 1
AnonymBruker Skrevet 20. september 2015 #19 Skrevet 20. september 2015 Hadde jeg jobbet som bsrnehagetante ville jeg ha meldt saken til Barnevernet: en 12-åring som henter er Barnevernsmat!!Anonymous poster hash: b5eb7...42a
Gjest Mythic Skrevet 20. september 2015 #20 Skrevet 20. september 2015 (endret) Hadde jeg jobbet som bsrnehagetante ville jeg ha meldt saken til Barnevernet: en 12-åring som henter er Barnevernsmat!!Anonymous poster hash: b5eb7...42a Det synes jeg er å overdrive. Hvis 12-åringen henter hver dag, og man veldig sjelden ser foreldrene, er det en grunn til bekymring. Men da snakker man med foreldrene og blir enig om en løsning alle kan leve med. En melder da ikke til barnevernet før man i det hele tatt har snakket med foreldrene om saken. Endret 20. september 2015 av Mythic
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå