Gå til innhold

Kjerringer med for mye fritid ut mot Det Nye - ny PFU-sak?


Vitulina

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Dere burde tipse VG Min Mote, de pleier å lage saker om disse temaene. Jeg har ingen kjennskap til magasinverdenen, men dette virker unektelig en smule sprøtt.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hulderjenta

Ironien er å ta å føle på, Det Nye går på ræva.

Aaah. Nå begynner jeg å skjønne... Det var DET som var humoren med rumpebildet! Hurra for Det Nyes fantastiske selvironi 😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.steenogstrommagasin.no/news/2015/vip-lansering-av-adax-by-caroline-berg-eriksen

"Kvelden var fylt med vesker, forfriskninger og magasiner". Legg merke til magasinet på de to nederste bildene.

:-)

Hehe. Det var bare et helt tilfeldig blad som lå der akkurat idet Steen og strøm skulle ta bilde. Påmeldingen var en glipp. Insta, Facebook og invitasjon var vikartabbe. Subjektive formuleringer var en glipp. Veskene nevnes bare fordi...fordi det er jo helt vanlig å si sånt. Lansering av vesker og publisering av bladet helt samtidig var tilfeldig, det nye hadde ikke noe med lanseringen å gjøre...

Akkurat...

Godt initiativ med en egen tråd :)

Endret av mamsi
  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:-)

Hehe. Det var bare et helt tilfeldig blad som lå der akkurat idet Steen og strøm skulle ta bilde. Påmeldingen var en glipp. Insta, Facebook og invitasjon var vikartabbe. Subjektive formuleringer var en glipp. Veskene nevnes bare fordi...fordi det er jo helt vanlig å si sånt. Lansering av vesker og publisering av bladet helt samtidig var tilfeldig, det nye hadde ikke noe med lanseringen å gjøre...

Akkurat...

Godt initiativ med en egen tråd :)

 

Men alt er jo en eneste stor misforståelse, så det er ikke så rart at VI syns det fremstår som samarbeid når det eneste DE har gjort er å sende noen blader til eventet på Steen & Strøm.

Yeah, right.

 

Edit: Når det er begått så mange "tabber" rundt én og samme sak, kan man vel ikke skylde alt på en misforståelse i forventning av at man slipper unna med det.

Sant eller ikke - dette er særdeles slett jobb av en redaksjon og redaktør, og skulle ikke ha forekommet. Punktum.

Denne saken slipper i hvert fall ikke jeg.

Endret av Cornucopia
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi burde kanskje spørre om navnet på vikaren?
Jeg trenger i hvert fall en ræcer på SoMe på jobb så snart som mulig ;-)

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang svaret til mamsi: Å unnskylde seg med at alt de her har gjort i CBE- og Adax-saken er for lesernes skyld... ja, klart det. Det er jo lesere de lever av - dette handler om penger og er ikke kun en redaksjonell vurdering. Det sier seg selv.

 

 

At CBE og Det Nye isolert fra Adax også har noen interesser felles, burde også være opplyst i intervjuet i Det Nye, etter mitt skjønn. Akkurat hvilke interesser som foreligger, om det er Egmont eller Det Nye som sponser CBE med blader eller betaler for publisitet på bloggen, kan fint opplyses i slutten av reportasjen. Leserne bør få vite at det kan være interessekonflikter. Om Det Nye samarbeider med Adax ifm veskelansering kan og bør også det opplyses der. Respekt for lesere, god merking, tydelighet og dønn ærlighet er en fin ting .

 

 

Da PFU enstemmig felte Det Nye for brudd på god presseskikk tidligere i år, uttalte redaktør Thyness følgende om sin og bladets tydelige og ærlige linje (sitat fra artikkel i Dagbladet):

 

"- Det Nye jobber mye med merking og tydelighet, og vi ønsker å være dønn ærlige med leseren i alt vi gjør, så jeg skulle ønske vi aldri hadde stått her i dag. Om jeg skal løfte blikket litt, så er det godt å få problemene rundt dette opp til debatt - mye rundt dette med produktplassering og andre nye annonseformater er upløyd mark for hele bransjen".

 

http://www.dagbladet.no/2015/03/24/kultur/pfu/tv_og_medier/38364692/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Underlig promotering... "noen har ment at veskene er for klassiske". For det første er det rart å nevne negativ omtale når man ønsker å selge noe. Dessuten har vel kritikken gått mer på at veskene ligner på en rekke andre vesker fra mer kjente designere, ikke at de er "for klassiske". For meg ser det ut som om miinto prøver å unnskylde at de i det hele tatt har tatt inn veskene.. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hold the door

"Kundekvelder som virker." Her skriver Egmont Publishing (som gir ut Det Nye) at deres merkevarer arrangerer kundekvelder sammen med samarbeidspartnere og at leserne av de respektive magasinene inviteres. Alle arrangementer har vært veldig vellykket. Redaktøren av Kamille er sitert på at hun synes det alltid er like spennende å møte lesere og høre hva de synes om bladet.

 

Videre skrives det at de (Egmont) ønsker samarbeidspartnere de kan arrangere leserkvelder sammen med, men også samarbeidspartnere som vil være med på å fylle opp en goodiebag til leserne.

 

I intervjuet med CBE i Det Nye, var det to varemerker som ble nevnt ved navn: Farris ("Hun bestiller seg en Farris") og Adax (nevt i avsnittet under overskriften "PT-eksamen og designerdebut" hvor kolleksjonen blir beskrevet i et eget avnitt.) Begge disse dukket opp igjen på kundekvelden. Adax var naturligvis overalt og Farris lå i goodiebagen.

 

Jeg skal ikke hardnakket påstå at det ikke var tilfeldig at Farris ble nevnt i intervjuet, men det kan fint settes på lista over ting som gjør at intervjuet fremstår mer som markedsføring/PR/produktplassering (med både bindinger og dobbeltroller), enn et uavhengig journalistisk intervju hvor Det Nye ikke har andre interesser enn å glede leserne sine med et portrett av CBE som de vet at leserne er interessert i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Kundekvelder som virker." Her skriver Egmont Publishing (som gir ut Det Nye) at deres merkevarer arrangerer kundekvelder sammen med samarbeidspartnere og at leserne av de respektive magasinene inviteres. Alle arrangementer har vært veldig vellykket. Redaktøren av Kamille er sitert på at hun synes det alltid er like spennende å møte lesere og høre hva de synes om bladet.

Videre skrives det at de (Egmont) ønsker samarbeidspartnere de kan arrangere leserkvelder sammen med, men også samarbeidspartnere som vil være med på å fylle opp en goodiebag til leserne.

I intervjuet med CBE i Det Nye, var det to varemerker som ble nevnt ved navn: Farris ("Hun bestiller seg en Farris") og Adax (nevt i avsnittet under overskriften "PT-eksamen og designerdebut" hvor kolleksjonen blir beskrevet i et eget avnitt.) Begge disse dukket opp igjen på kundekvelden. Adax var naturligvis overalt og Farris lå i goodiebagen.

Jeg skal ikke hardnakket påstå at det ikke var tilfeldig at Farris ble nevnt i intervjuet, men det kan fint settes på lista over ting som gjør at intervjuet fremstår mer som markedsføring/PR/produktplassering (med både bindinger og dobbeltroller), enn et uavhengig journalistisk intervju hvor Det Nye ikke har andre interesser enn å glede leserne sine med et portrett av CBE som de vet at leserne er interessert i.

Godt spottet den med Farrisen. Tviler også på det er heeeelt tilfeldig.

Kjenner jeg blir mer og mer kritisk til all omtale av produkter i mediene. Er det virkelig slik at hvis det nevnes et produkt og det ikke er merket reklame så er det skjult reklame? Er alle kjøpt og betalt? Virker slik.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Kundekvelder som virker." Her skriver Egmont Publishing (som gir ut Det Nye) at deres merkevarer arrangerer kundekvelder sammen med samarbeidspartnere og at leserne av de respektive magasinene inviteres. Alle arrangementer har vært veldig vellykket. Redaktøren av Kamille er sitert på at hun synes det alltid er like spennende å møte lesere og høre hva de synes om bladet.

Videre skrives det at de (Egmont) ønsker samarbeidspartnere de kan arrangere leserkvelder sammen med, men også samarbeidspartnere som vil være med på å fylle opp en goodiebag til leserne.

I intervjuet med CBE i Det Nye, var det to varemerker som ble nevnt ved navn: Farris ("Hun bestiller seg en Farris") og Adax (nevt i avsnittet under overskriften "PT-eksamen og designerdebut" hvor kolleksjonen blir beskrevet i et eget avnitt.) Begge disse dukket opp igjen på kundekvelden. Adax var naturligvis overalt og Farris lå i goodiebagen.

Jeg skal ikke hardnakket påstå at det ikke var tilfeldig at Farris ble nevnt i intervjuet, men det kan fint settes på lista over ting som gjør at intervjuet fremstår mer som markedsføring/PR/produktplassering (med både bindinger og dobbeltroller), enn et uavhengig journalistisk intervju hvor Det Nye ikke har andre interesser enn å glede leserne sine med et portrett av CBE som de vet at leserne er interessert i.

Hvordan skal man skylde på en vikar nå? Jeg synes dette er ekstremt kritikkverdig, Thyness.. Mye verre enn de andre sakene

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Hold the door

Hvordan skal man skylde på en vikar nå? Jeg synes dette er ekstremt kritikkverdig, Thyness.. Mye verre enn de andre sakene

 

Det ser ut til å bli vanskeligere og vanskeligere.

 

Da Det Nye la ut invitasjonen på Facebook, var Det Nye sin produktsjef andremann til å klikke på "like" og hadde tydeligvis ingen problemer med at Det Nye inviterte til kundekveld i samarbeid med Adax.

 

I følge hennes egen beskrivelse på linkedin, er det hun som har (helhetlig) ansvar for markedsføring av Det Nye og utarbeidelse av markeds- og aktivitetsplaner. En av nøkkelkvalifikasjonene hennes er eventer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ut til å bli vanskeligere og vanskeligere.

Da Det Nye la ut invitasjonen på Facebook, var Det Nye sin produktsjef andremann til å klikke på "like" og hadde tydeligvis ingen problemer med at Det Nye inviterte til kundekveld i samarbeid med Adax.

I følge hennes egen beskrivelse på linkedin, er det hun som har (helhetlig) ansvar for markedsføring av Det Nye og utarbeidelse av markeds- og aktivitetsplaner. En av nøkkelkvalifikasjonene hennes er eventer.

Noen er visst tatt med buksene nede. Og rumpa bar. Kanskje de synes det er gøy? (De har jo litt aparte humor der i gården 😆)

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ut til å bli vanskeligere og vanskeligere.

 

Da Det Nye la ut invitasjonen på Facebook, var Det Nye sin produktsjef andremann til å klikke på "like" og hadde tydeligvis ingen problemer med at Det Nye inviterte til kundekveld i samarbeid med Adax.

 

I følge hennes egen beskrivelse på linkedin, er det hun som har (helhetlig) ansvar for markedsføring av Det Nye og utarbeidelse av markeds- og aktivitetsplaner. En av nøkkelkvalifikasjonene hennes er eventer.

Er det her man sier busted?

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...