Gå til innhold

Hva synes dere om unge mødre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I en alder av 17/18 år?

Anonymous poster hash: c5a1a...7ec
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge man er glad i ungen og tar seg av den ser jeg ikke problemet. Var selv 18 år og er glad for det...

Anonymous poster hash: 38431...77e

Skrevet

det syns jeg egentlig alle andre som IKKE er unge mødre kan hoppe å drite i jeg :P hvem som blir mor og når de blir mor er vel ikke noe noen andre har noe med? :)

Anonymous poster hash: a7b1b...b1d
  • Liker 1
Skrevet

det syns jeg egentlig alle andre som IKKE er unge mødre kan hoppe å drite i jeg :P hvem som blir mor og når de blir mor er vel ikke noe noen andre har noe med? :)

Anonymous poster hash: a7b1b...b1d

Kun idioter som ikke kan ha synspunkter..

Anonymous poster hash: 3c61e...17b

Skrevet

Hadde definitivt ikke vært noe for meg, men om de trives, takler skole, økonomi og foreldrerollen så er det da greit.

Skrevet

I en alder av 17/18 år?

Anonymous poster hash: c5a1a...7ec

Jeg tenker at det er for tidlig og garantert ikke planlagt. Og så syns jeg det er litt trist st de kaster bort ungdomstid3n sin. Men shit happens og de gjør iallefall det beste ut av situasjonen. Samtidig stikker det litt at disse "barna" har fått unge før meg

• Liker 1
Skrevet

Så lenge de ikke velger et liv der de planlegger å snylte på andres skattepenger, så er det helt i orden. Det ideelle er jo selvsagt å vente med å lage familie til man har råd til det.

Anonymous poster hash: 1f594...996
  • Liker 1
Skrevet

Tenker ikke noe spesielt, unner alle de barna de vil ha så lenge de kan ta vare på dem. Er forøvrig frivillig barnløs over 30.

Anonymous poster hash: 8511a...130

• Liker 1
Skrevet

Et uhell kan skje, men når det blir som en hobbyaktivitet med egne tv-serier for ungjentene er det bare trist. Barn produserer barn. 

Anonymous poster hash: 5ba0a...5f8
  • Liker 2
Skrevet

Så lenge de ikke velger et liv der de planlegger å snylte på andres skattepenger, så er det helt i orden. Det ideelle er jo selvsagt å vente med å lage familie til man har råd til det.

Dette!

Anonymous poster hash: 3d9ff...36b

• Liker 3
Skrevet

Kommer vel veldig an på personligheten, egentlig. Noen 18-åringer er familiefolk som har store ønsker om stort hus, familie, bryllup og barn. Andre har andre drømmer, som å reise, feste, ha det morro, og slike ting. Noen er også mer modne enn andre, det kommer selvfølgelig ikke an på drømmene de har, like moden kan man være uansett hva man ønsker i livet. Og det kommer selvfølgelig an på ressursene man har. Jeg personlig har aldri tenkt noe særlig over om jeg er for eller imot unge mødre. Kan vel si at jeg ikke bryr meg sånn kjempemasse  :fnise:

Skrevet

Jeg er ikke så veldig opptatt av hvor gammel mor er, men er opptatt av hvilke forutsetninger vedkommende har for å bli mor. Er det snylting er det ikke greit, uavhengig om du er 18 eller 30.

• Liker 1
Skrevet

25-års aldersgrense for å få barn hadde vært passe.

Anonymous poster hash: 5b7a9...dd4

• Liker 2
Skrevet

Det er personer med god inntekt som får mest igjen fra staten når de får barn. Ingen som snylter på staten fordi de er unge når de får barn akkurat (de får et engangsbeløp på 42 000,- eller hva det er... en person i full jobb og bra inntekt får 520 000,- det samme året). Og en 18-åring vil med tid og stunder få jobb selv... så i et rent økonomisk perspektiv, gjør man lurt i å vente med barn til man har fast jobb - støtten fra staten blir da langt større. Jeg skjønner virkelig ikke gnålet om at unge mødre snylter på staten. Totalt sett koster de "oss" mindre enn eldre mødre.

Personlig synes jeg foreldrepenger/engangsstønad burde være samme beløp uansett hvordan økonomien til moren er i utgangspunktet. Særlig når man vet at eldrebølgen er i anmarsj, og Norge som land trenger at det fødes flere barn. Alternativt må innvandringen til landet øke mer.

Uansett - jeg ville ikke hatt barn som 18-åring selv. Og jeg tror ikke de som blir så unge mødre planlegger det heller; i hvert fall ikke de fleste. Men jeg synes det er flott om de takler utfordringen, og har familie rundt seg som gjør situasjonen gjennomførbar på en god måte. Har forståelse for at abort gjerne er uaktuelt for en del jenter uavhengig av alder. Og uhell skjer.

• Liker 2
Skrevet

Er helt greit det, så lenge de ikke snylter på staten og faktisk tar seg av bastarden.

Skrevet

Jeg dømmer dem ikke, men ville aldri hatt barn selv så tidlig, selv om jeg var langt mer voksen for alderen enn venninnene mine. Ville aldri vært ungdomstiden min foruten. På mange måter var det den viktigste tiden i livet mitt. Jeg hadde så mye jeg ville gjøre, og nøt friheten til å kunne gjøre det. 

Anonymous poster hash: 01cea...90e
Skrevet

Er helt greit det, så lenge de ikke snylter på staten og faktisk tar seg av bastarden.

Rapportert!

Anonymous poster hash: 29f20...b64

• Liker 3
Skrevet

Helt ærlig tenker jeg at man som 17 åring er for ung til å få barn. 

Skrevet

Jeg som ung mor skjønner at mange har forskjellige syn på unge mødre.

Jeg blir straks 19 og har ett barn på 1 1/5 år. Jeg går på skole og blir lærling neste år. Jeg gjør så godt jeg kan. Har en sparekonto som ble åpnet da je ble 18, den fortsetter jeg å sette penger inn på til egenkapital, men bruker den også til å betale de trafikale kursene.

Jeg skulle gjerne ha ventet noen år men gjør så godt jeg kan ut av det.

Jeg ville ikke belaste familien min på grunn av ett valg jeg tok, var først 3 uker siden at barnet mitt sov sin første natt uten meg.

Anonymous poster hash: ee4fa...292

Skrevet

Flott om det er planlagt :).

I dag venter mange altfor lenge med å få barn, kroppen er laget for at vi skal føde vårt første barn før vi fyller 27 år. Etter den tid begynner kroppen å eldes, sener blir treige og mindre elastiske. Kvinner som venter lenge med å få barn, utsetter både barnets og egen for fare. I tillegg har utgifter på norske sykehus økt betraktelig på grunn av økt behov for keisersnitt.

Og vi trenger flere barn! Begynner kvinnene tidligere å få barn så kommer det kanskje en liten til :).

Anonymous poster hash: 0ec1b...7ba

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...