Gå til innhold

Vielse samme sted som fest. Klokken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal ha vielse gjennom Human-Etisk Forbund. Skal nå sende inn skjema for å se om datoen i august neste år er ledig. I den forbindelse må jeg også skrive opp ønsket klokkeslett.. 

Vi skal ha lite bryllup med 40 stk, ca 25 venner og resten familie. Noen må reise halve Norge rundt for å komme. Ønsker derfor helst ikke at de skal måtte være uten oss brudeparet lenge mellom vielse og bryllup. Alle blir invitert på likt, skiller ikke mellom middag/kaffe e.l. 

Så jeg tenker da fotografering FØR vielsen, sånn at vielse og fest går i ett på en måte. Når bør jeg da planlegge å skulle ha vielsen i festlokalet? Skal ikke ha masse sanger, dikt e.l. så det blir en kort affære før selve festen og middagen setter igang. 

Blir ikke små barn tilstede, utenom min egen på 6 mnd som må ammes innimellom i naborommet e.l. - så de trengs ikke å taes hensyn til.. 

Når ville dere hatt vielsen? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tre? Og sette dere tilbords halv fem? Må jo rekke og gratulere, klemme, hilse på alle gjester etc. Hva tenker du om at du og mannen din sees før vielsen da?

Skrevet

Tre? Og sette dere tilbords halv fem? Må jo rekke og gratulere, klemme, hilse på alle gjester etc. Hva tenker du om at du og mannen din sees før vielsen da?

Jeg tenker at det gjør igrunnen ingenting. Vi har en liten kabal vi skal få til å gå opp med tanke på lille jenta vår som da er 6mnd gammel, med tanke på pass/amming/flaske osv.

Dessuten er vi veldig sånn som liker å gjøre ting "sammen". Så jeg tror det er en koselig greie for å få ned stressfaktoren for oss begge også - at vi har sett hverandre og fått en koselig/morsom stund sammen FØR selve vielsen og alle gjestene osv. :) 

Jeg er ikke så veldig tradisjonell av meg når det kommer til det. Vil heller ikke at pappa skal "gi meg bort" - da jeg ikke anser meg selv som et objekt som skal gis fra den ene til den andre på noen måte - selvom mange synes dette er en hyggelig tradisjon. Så det meste blir nok litt utradisjonelt :)

• Liker 1
Skrevet

Høres ut som om dere har tenkt på det meste:-) Kommer til å bli en fantastisk dag for dere:-)

Skrevet

Vi skal også ha vielse gjennom HEF og festen på samme sted, og vi skal ha den kl 15 :) (men vi tar nok bildene mellom, satser på å spise kl 18)

Skrevet

Vi skal også ha vielse gjennom HEF og festen på samme sted, og vi skal ha den kl 15 :) (men vi tar nok bildene mellom, satser på å spise kl 18)

Har dere vielsen i samme lokale som middagen skal være, eller har dere eget lokale til dette? 

Evt. hvordan blir det løst med tanke på bordene som står ferdig dekket osv? 

Det er et stoort dilemma hvordan det der skal gjøres.. Kjedelig å skulle ha et helt annet lokale 30 minutters kjøretur unna istedetfor, bare for å få et eget rom til vielsen. Den varer jo faktisk bare i 20-30 minutter med HEF.. :P Men vil jo det skal være fint og magisk!

• Liker 1
Skrevet

Vi hadde altså vielsen i samme lokale som middagen. Fungerte helt fint, vi bare plasserte alle stolene foran bordene slik at vi fikk en "vanlig" midtgang. Vi hadde kvadratiske bord med plass til 8, men det fungerer sikkert enda bedre med hestesko. Etter vielsen ryddet servitørene på plass stolene og ordnet de siste bordene slik at de var klare for middag. 

Vi vurderte på forhånd å ha eget lokale til vielsen for å gjøre det "enkelt", men slik vi gjorde det fungerte jo helt topp. Gjestene satte også pris på at alt var samme sted og at det ikke ble noe dødtid for dem.

Skrevet

Har dere vielsen i samme lokale som middagen skal være, eller har dere eget lokale til dette?

Evt. hvordan blir det løst med tanke på bordene som står ferdig dekket osv?

Det er et stoort dilemma hvordan det der skal gjøres.. Kjedelig å skulle ha et helt annet lokale 30 minutters kjøretur unna istedetfor, bare for å få et eget rom til vielsen. Den varer jo faktisk bare i 20-30 minutter med HEF.. :P Men vil jo det skal være fint og magisk!

Vi skal ha vielsen på plenen utenfor lokalet , i et partytelt med eller uten vegger avhengig av været :)

Skrevet

høres ut som en god plan! og det er dessuten deilig å se bruder som ikke går opp i kjedelige (kjønns)tradisjoner! :) håper dagen blir fantastisk!

Skrevet

Husker ikke klokkeslettene, men jeg var i et "HEF-bryllup" for noen år siden der alt foregikk i samme lokale. Det var, i tillegg til et rom med bar og gavebord, to saler, den ene til middag, den andre til dans. Sistnevnte ble brukt til vielsen, man bare ryddet den etterpå (nære venner av brudeparet hadde regien på det, men flere av oss andre hjalp til). Utformingen var ganske lik som i et kirkerom, med rader av stoler på hver side av rommet slik at det ble en fin midtgang, folk satt på hhv brud eller brudgoms side. Enkelt å ta vekk stolene etterpå. Mens salen ble ryddet og folk minglet over noen glass sprudlevann ble brudeparet fotografert i hagen utenfor. Jeg kan ikke huske at det ble noen plagsom dødtid før middagen :)

Anonymous poster hash: 321d1...c88

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...