AnonymBruker Skrevet 20. september 2015 #1 Skrevet 20. september 2015 Dere andre som er veldig lyse, hvordan gjør dere det med kjøp av strømpebukser? Egentlig kan jeg ikke fordra hudfargede strømper :S Men så er det antrekk hvor det ikke passer så godt med sort, og sosiale anledninger hvor andre mener at det er upassende å gå uten strømper. Så dere andre som også synes de fleste vanlige strømpebukser er for solbrune, hvilke merker kan dere anbefale? Nettbutikker? Anonymous poster hash: 170b3...306
Gjest Skrevet 20. september 2015 #2 Skrevet 20. september 2015 Hudfargede strømpebukser er det styggeste jeg vet, så jeg bruker det aldri. Velger sort om jeg skal ha det til en pent antrekk, og heller ullstrømpebukser til hverdagsantrekk. Er det varmt nok går jeg uten.
Gjest Tigress Skrevet 20. september 2015 #3 Skrevet 20. september 2015 Hudfargede strømpebukser er det styggeste jeg vet, så jeg bruker det aldri. Velger sort om jeg skal ha det til en pent antrekk, og heller ullstrømpebukser til hverdagsantrekk. Er det varmt nok går jeg uten. Dette var jo nyttig å vite - las du i det heile hovudinnlegget? TS: eg har brukt Pierre Robert sine 10 denier Touch of Tan. Den er ikkje ofseleg ljos, men er veldig pen på mine urbleike bein. Elles har DIM ein farge som heiter Capri, den er veldig ljos. Diverre må eg vedgå at eg handla desse i Roma, så litt uviss på om du får dei her. På nettsida Stockings HQ (stockingshq.co.uk, trur eg) finn du all verda i strømper og strømpebukser. Gå for 7-10 denier, så bør du kunne finne noko som funkar.
AnonymBruker Skrevet 20. september 2015 #4 Skrevet 20. september 2015 Er det sorte eller lysebrune du mener er "hudfarget". Litt rasistisk å kalle lysebrune for hudfarget? Anonymous poster hash: e8b43...0d0
Gjest Skrevet 20. september 2015 #5 Skrevet 20. september 2015 Dette var jo nyttig å vite - las du i det heile hovudinnlegget? Ikke godt nok tydeligvis Jeg misforstod og trodde TS var ute etter et alternativ til hudfargede strømper. Beklager, TS!
mereo Skrevet 21. september 2015 #6 Skrevet 21. september 2015 Jeg fant ett par på M&S som fungerte bra for meg. Har samme problemet og at de ryker så lett.
AnonymBruker Skrevet 21. september 2015 #7 Skrevet 21. september 2015 Jeg er heller ikke så glad i "nude" strømper, men til lyse kjoler synes jeg likevel det blir penest. Lyse brune bruker jeg derimot ikke. Nå som det har blitt høst, bruker jeg heller burgunderrøde, sennepsgule, mørkegrønne osv. Herlig å slå seg løs med farger Anonymous poster hash: bc091...360
Gjest Skrevet 21. september 2015 #8 Skrevet 21. september 2015 Jeg syns det er kjempevanskelig å finne! Jeg er veldig hvit i huden, og de fleste lyse strømpebukser er for mørke, eller de har for mye shimmer så det ser ut som jeg har klatta på meg glitterlakk på beina. Jeg mener, men husker ikke helt, at det er Oriblu som har den som passer min hudtone best. Men det er kun den tynneste strømpebuksa deres som ser naturlig ut, og den ryker nesten så snart man tar på seg sko. For å finne disse nytter det ikke gå på Cubus (de har Oriblu, men ikke stort utvalg), men på en undertøysbutikk.
kanelsnurr Skrevet 21. september 2015 #9 Skrevet 21. september 2015 (endret) Jeg sverger til Oroblu sine (15 den), og er ikke enig med Idja i at de ryker så veldig lett. Hang akkurat opp en nyvaska en, og den har ingen hull etter å ha vært på gjennom et helt bryllup. Fargen heter i alle fall Nude, og de tynne strømpene heter Pearl Second Skin. De selges i på Steen og strøm, i strømpeavdelinga i 1.etasje (hvis TS bor i Oslo). Edit. Hvis de ryker med en gang de har kommet på, så er det mest sannsynelig fordi man har vært borti med en skarp negl, og laget en bitteliten rift når man tok de på. Så om man skal bruke så tynne strømper, så må man være kjempeforsiktig når man tar de på (og av igjen). Eventuelt kjøpe sånne: https://www.stockingshq.com/accessories-c4/50371-100-cotton-gloves-p1172 Endret 21. september 2015 av kanelsnurr 2
Sandie Skrevet 21. september 2015 #10 Skrevet 21. september 2015 Denne synes jeg er fin: http://www.oroblu.co.uk/fix-24/tights-suntime.html 1
mereo Skrevet 21. september 2015 #11 Skrevet 21. september 2015 Dette var jo nyttig å vite - las du i det heile hovudinnlegget? TS: eg har brukt Pierre Robert sine 10 denier Touch of Tan. Den er ikkje ofseleg ljos, men er veldig pen på mine urbleike bein. Elles har DIM ein farge som heiter Capri, den er veldig ljos. Diverre må eg vedgå at eg handla desse i Roma, så litt uviss på om du får dei her. På nettsida Stockings HQ (stockingshq.co.uk, trur eg) finn du all verda i strømper og strømpebukser. Gå for 7-10 denier, så bør du kunne finne noko som funkar. Nelly.com har forøvrig DIM, men er ikke sikkert det er samme som du har kjøpt i Roma - men det er bare ett tips
Cashbah Skrevet 21. september 2015 #12 Skrevet 21. september 2015 Rasisme Men seriøst, kan du ikke bare unngå å gå med hudfargede strømper? Ellers synes jeg at jeg har sett ganske lyse på H&M eller Lindex. Kanskje ta en titt i nettbutikkene?
Cashbah Skrevet 21. september 2015 #13 Skrevet 21. september 2015 Er det sorte eller lysebrune du mener er "hudfarget". Litt rasistisk å kalle lysebrune for hudfarget? Å herregud... 1
MissLucy Skrevet 22. september 2015 #14 Skrevet 22. september 2015 (endret) jeg er svært lys, og den beste lyse strømpebuksen jeg har funnet er oroblue sine i fargen som heter nude. De får du ofte på 3 for 2-tilbud på Cubus. De er helt lyse/sandfarget, ikke i nærheten av la motes "solbrun" som kanskje er skrekkeksemplet som får folk til å holde seg vekke fra s.k. hudfarga strømpebukser. Jeg liker også at de er bittelitt shiny, sånn at det ikke ser ut som man prøver å se strømpeløs ut, for det går etter min mening ikke an. Endret 22. september 2015 av Amafalathiel 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2015 #15 Skrevet 26. september 2015 Er kjempelys i huden, fant nude stømpebukser i riktig farge på KappAhl siste jeg kjøpte nye, da hadde de i mange forskjellige farger. Anonymous poster hash: 71cc5...ff0
AnonymBruker Skrevet 27. september 2015 #16 Skrevet 27. september 2015 Er det sorte eller lysebrune du mener er "hudfarget". Litt rasistisk å kalle lysebrune for hudfarget? Anonymous poster hash: e8b43...0d0 O_O Mener at brune i alle nyanser er hudfarget. Slik : http://pad2.whstatic.com/images/thumb/1/13/Choose-Color-Stockings-or-Tights-Step-2.jpg/670px-Choose-Color-Stockings-or-Tights-Step-2.jpg Det er da vanlig å skille mellom slike: http://www.bestpantyhosereview.com/wp-content/uploads/2011/11/110909-kim-kardashian-black-pantyhose-02.jpg og de andre over? Takk for alle tips som har kommet inn! Anonymous poster hash: 170b3...306
Gjest Tigress Skrevet 27. september 2015 #17 Skrevet 27. september 2015 Ny favoritt her: Charnos sine 7 denier i Nude, kjøpt hos Stockings HQ, heilt perfekte, men litt store i storleiken!
AnonymBruker Skrevet 28. september 2015 #18 Skrevet 28. september 2015 Kjøp fra kinesiske nettbutikker som Aliexpress. De er generelt mye lysere enn de i Norge. Der vil man være mye lysere i huden enn det man egentlig er. Mens her i Norge vil man se litt brunere enn det man er. Anonymous poster hash: e8b43...0d0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå