Gå til innhold

Sterke armer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal inn i forsvaret, men har verdens svakeste armer. Hvordan skal jeg trene de? Har ikke noe fett eller muskler der heller. Bare bones. Beina er sterke som bare det. Men armene henger å slenger.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du bør trene hele kroppen. Trener du rygg og bryst trener du også armene samtidig. Bare et tips hvis du ikke vil kaste bort tiden på biceps-curl og sånt. Også bør du trene på det du blir testet i. Du finner kravene på forsvaret.no

Sjekk denne siden: http://fitnessbloggen.no/styrketrening-for-nybegynnere/

Skrevet

Kjøp deg en doorgym som du bruker hver dag. Med den kan du ta veldig mange fine øvelser som bygger styrke raskt i armer, bryst, mage og rygg. 

Pullups, chinups, nøytrale pullups, dips, pushups. Da trener du både rygg, mage, bryst, triceps, biceps.

Huske på å spise nok næring og proteiner så det blir muskelbygging og ikke muskelsvinn da

Skrevet (endret)

Du burde trene hele kroppen, men av øvelser for armer er kroppsvekt øvelser bra for ren styrke (du får definisjon og masse også på veien). 

Pull Ups

Chins

Dips (Veldig god bryst og triceps øvelse)

Benkpress / Pushups (Varier bredden mellom armene på pushups, evt. gjør det med en kettlebell i hver hånd så du kommer dypere)++

Markløft

Knebøy (Går ikke på armer men øker ditt testosteron nivå i likhet med mark) - Forskning viser at de som gjør knebøy regelmessig og ofte blir sterkere i alle andre øvelser.

Spis: Egg, Fisk, Fugl, Kjøtt, Salad, Spinat, Kål, Gulrot++

Jeg vet ikke hva du veier, men jeg veier 70 KG og spiser 2000-2500 kalorier per dag.

Endret av Charmander

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...