AnonymBruker Skrevet 20. september 2015 #1 Skrevet 20. september 2015 Noen bryr seg? Så vidt jeg vet, nei. Hvorfor kan gutter gå i liten badebukse eller kul badeshorts uten at noen sier noe, mens jenter må dekke til hele kroppen med ei badedrakt? Der jeg bor hørte jeg noe snakk om at badehallen ville innføre aldersgrense for bikini, vet ikke hva det ble til, men ikke noe sånt har blitt sagt om gutter. Og faktisk så må jeg si, ei jente i bikini viser som oftest mindre av kroppen enn en gutt i badebukse. Nå synes jeg egentlig man bør få bestemme dette helt selv, men aldri skjønt hvorfor damer må dekke til puppene og hvertfall ikke når de ikke en gang har. Anonymous poster hash: e8796...643
sonush Skrevet 20. september 2015 #2 Skrevet 20. september 2015 Jeg er fullstendig imot bikini på små jenter som ikke har noe å skjule på toppen. Jeg er for badedrakt eller badebukse. Dette er kun fordi jeg mener at bikini er seksualiserende. Dette trenger de ikke. Da er badebukse et bedre alternativ. 4
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 20. september 2015 #3 Skrevet 20. september 2015 (endret) . Endret 11. november 2023 av Nasse Nøff ❤
AnonymBruker Skrevet 20. september 2015 #4 Skrevet 20. september 2015 Men hva med badedrakt til småjenter, da? Er det like ille som bikini, siden puppene jo skjules der også?Anonymous poster hash: e6a8f...c26 1
Tante-Sofie Skrevet 20. september 2015 #5 Skrevet 20. september 2015 Noen bryr seg? Så vidt jeg vet, nei. Hvorfor kan gutter gå i liten badebukse eller kul badeshorts uten at noen sier noe, mens jenter må dekke til hele kroppen med ei badedrakt? Der jeg bor hørte jeg noe snakk om at badehallen ville innføre aldersgrense for bikini, vet ikke hva det ble til, men ikke noe sånt har blitt sagt om gutter. Og faktisk så må jeg si, ei jente i bikini viser som oftest mindre av kroppen enn en gutt i badebukse. Nå synes jeg egentlig man bør få bestemme dette helt selv, men aldri skjønt hvorfor damer må dekke til puppene og hvertfall ikke når de ikke en gang har. Anonymous poster hash: e8796...643 Men poenget med å være "motstander" av bikini er jo nettopp det samme som du nevner her. Jeg (og sikkert alle andre som ikke ville kjøpt bikini til små jenter) synes jenter kan gå i badeshorts og kun det, akkurat som gutta.
AnonymBruker Skrevet 20. september 2015 #6 Skrevet 20. september 2015 Men hva med badedrakt til småjenter, da? Er det like ille som bikini, siden puppene jo skjules der også?Anonymous poster hash: e6a8f...c26 Hvilke pupper? Badedrakt blir noe helt annet enn bikini, synes jeg. Ser du ikke forskjellen på disse plaggene selv? Anonymous poster hash: 8a779...f94 1
AnonymBruker Skrevet 20. september 2015 #7 Skrevet 20. september 2015 Hvilke pupper? Badedrakt blir noe helt annet enn bikini, synes jeg. Ser du ikke forskjellen på disse plaggene selv? Anonymous poster hash: 8a779...f94 "Hvilke pupper?"??? Sist jeg sjekket hadde både sønnen min (3 år) og datteren min (1 år) pupper. Det er et av kjennetegnene ved oss pattedyr Anonymous poster hash: e6a8f...c26
Biloba Skrevet 21. september 2015 #8 Skrevet 21. september 2015 Hvilke pupper? Badedrakt blir noe helt annet enn bikini, synes jeg. Ser du ikke forskjellen på disse plaggene selv? Anonymous poster hash: 8a779...f94 Badedrakt skjuler bare magen i tillegg til brystet. Ingen ville funnet på å ta det på en gutt. Jeg kan ikke huske at jeg har hatt bare bikinitruse på noe tidspunkt. Jenter vil ofte kle seg som eldre jenter og damer, uten at det betyr at de blir seksualiserte eller mister barndommen sin. De lærer ved å etterligne sine forbilder. Vil de gå uten, er det selvsagt greit.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå