Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Si man har en dagkrem med spf 15. Kan man sove med denne? 

Anonymous poster hash: 29caa...0d5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Opp! :-)

Skrevet

Neei tror ikke jeg ville det..hvorfor vil du sove med den? Har du tørr hud eller lignende så selges det jo egne nattkremer som ikke er for feite og tetter porene :)

Skrevet

Jeg finner liksom ikke noe nattkremer. Vil bruke dermalogica, og helst den som heter active moist, men den har jo ikke solfaktor og det skal jo være "suuuuperviktig" med det. Egentlig synes jeg det er veldig tungvint med to kremer. Liker det enkelt og mener huden har godt av det også. Men nå har jeg seboreisk eksem som gjør at huden blir ekstra sensitiv så kanskje lurt å ha solfaktor pga uva stråler o.l

De anbefaler jo en booster, men den er så dyr for en student så da må det enten bli den fra clear matte serien med spf 15, og kanskje et serum fra ultra calming serien på natten. Tror ikke man trenger krem over den. Eller active moist og kanskje en solstift over på de dagene jeg skal gå tur og det er mye sol. 

Skrevet

Solfaktor er vel viktig det, men når man sover?! Den var ny for meg. Men uansett. Du kan jo prøve med denne kremen og se hvordan huden reagerer? Noen tåler det, andre ikke. Jeg får fet hud og kviser hvis jeg sover med kremer som ikke er beregnet for natten hvertfall. Men mener å huske at clear matte spf 15 ikke føles så feit?

• Liker 1
Skrevet

Ja man kan det, men jeg har lest at det er anbefalt å sove med krem uten solfaktor i og med at det kan tette porene litt :) 

Skrevet

Det å sove med solfaktor er ikke noe poeng, finn deg heller en egnet krem/nattkrem for din hudtype.

• Liker 1
Skrevet

Jeg finner liksom ikke noe nattkremer. Vil bruke dermalogica, og helst den som heter active moist, men den har jo ikke solfaktor og det skal jo være "suuuuperviktig" med det. Egentlig synes jeg det er veldig tungvint med to kremer. Liker det enkelt og mener huden har godt av det også. Men nå har jeg seboreisk eksem som gjør at huden blir ekstra sensitiv så kanskje lurt å ha solfaktor pga uva stråler o.l

De anbefaler jo en booster, men den er så dyr for en student så da må det enten bli den fra clear matte serien med spf 15, og kanskje et serum fra ultra calming serien på natten. Tror ikke man trenger krem over den. Eller active moist og kanskje en solstift over på de dagene jeg skal gå tur og det er mye sol.

Serumet til dermalogica holder ikke, du må ha krem over.

Følg heller med på tilbud på solkremene deres og kjøp en slik booster da. Du kan være heldig. De andre serumene ee heller ikke videre billige da ...

Å sove med solkrem er unødvendig men neppe farlig,eneste er at du bruker opp kremen dobbelt så fort. Hvorfor kan du ikke gå for dagkrem med solkrem evt, og så kjøpe den en nattkrem fra et annet merke? Alt må jo ikke være fra samme serie.

Anonymous poster hash: 9a481...316

Skrevet

Serumet til dermalogica holder ikke, du må ha krem over.

Følg heller med på tilbud på solkremene deres og kjøp en slik booster da. Du kan være heldig. De andre serumene ee heller ikke videre billige da ...

Å sove med solkrem er unødvendig men neppe farlig,eneste er at du bruker opp kremen dobbelt så fort. Hvorfor kan du ikke gå for dagkrem med solkrem evt, og så kjøpe den en nattkrem fra et annet merke? Alt må jo ikke være fra samme serie.

Jeg håper jeg finner boosteren på tilbud, men tipper jeg bare kjøper den dagkremen med solfaktor. Det er sant, alt trenger ikke være fra samme serie. Noen som har noe tips til en god nattkrem? 

Jeg tenkte kjøpe det serumet i ultracalming serien. Da blir det ikke så dyrt, pluss at da får jeg toner i tillegg og rens. :) Tenkte litt tanken på å bruke barrier repair over serumet, men litt redd for at den silikon kremen klogger huden. 

Det står på dermalogica siden at for fet hud kan serumet være nok.

Skrevet

Jeg håper jeg finner boosteren på tilbud, men tipper jeg bare kjøper den dagkremen med solfaktor. Det er sant, alt trenger ikke være fra samme serie. Noen som har noe tips til en god nattkrem?

Jeg tenkte kjøpe det serumet i ultracalming serien. Da blir det ikke så dyrt, pluss at da får jeg toner i tillegg og rens. :) Tenkte litt tanken på å bruke barrier repair over serumet, men litt redd for at den silikon kremen klogger huden.

Det står på dermalogica siden at for fet hud kan serumet være nok.

Jeg har ikke fet hud, så bør jo egentlig være forsiktig med å si at det ikke er nok ;) kan bare ikke skjønne det skal holde, spesielt vinterstid. Hos meg trekker det rett inn..

Dermalogica sine renser er etter min mening litt oppskrytt.

Hva slags hudtype og hudtilstander har du egentlig? Er du sikker på at Ultracalming-serien er nødvendig? Vil tro en enklere nattkrem kan være vel så bra for deg som barrier repair, så unngår du silikoner også, sånn i tilfelle? Sånn helt egentlig ville jeg nok tatt en tur på apoteket og bedt om prøver. Test barrier repair en ukes tid og se om du reagerer :)

Skrevet

Jeg har ikke fet hud, så bør jo egentlig være forsiktig med å si at det ikke er nok ;) kan bare ikke skjønne det skal holde, spesielt vinterstid. Hos meg trekker det rett inn..

Dermalogica sine renser er etter min mening litt oppskrytt.

Hva slags hudtype og hudtilstander har du egentlig? Er du sikker på at Ultracalming-serien er nødvendig? Vil tro en enklere nattkrem kan være vel så bra for deg som barrier repair, så unngår du silikoner også, sånn i tilfelle? Sånn helt egentlig ville jeg nok tatt en tur på apoteket og bedt om prøver. Test barrier repair en ukes tid og se om du reagerer :)

Er enig i at rensene ikke er noe forskjellig fra andre merker. Jeg er ikke nøye på rens egentlig. Bare den er uten SLS og er mild. Liker kremrens da jeg har sensitiv hud. 

Det beste hadde jo vært som sagt active moist da den kan brukes både som dagkrem og nattkrem. Men det er jo dette med solfaktor. Tror faktisk clear matte serien kommer ut med en annen krem. Denne: http://www.dermalogica.com/skin-soothing-hydrating-lotion/221,default,pd.html?cgid=clear_start&start=0Den er oljefri, men gir mer fukt enn clear matte spf 15 kremen. 

Så dt er jo en mulighet. :-)

Hudtypen min er fet, med dehydrert og sensitiv hudtilstand. Nesten litt rosacea lik noen ganger, men skyldes seboreisk eksem da.

Skrevet

Er enig i at rensene ikke er noe forskjellig fra andre merker. Jeg er ikke nøye på rens egentlig. Bare den er uten SLS og er mild. Liker kremrens da jeg har sensitiv hud.

Det beste hadde jo vært som sagt active moist da den kan brukes både som dagkrem og nattkrem. Men det er jo dette med solfaktor. Tror faktisk clear matte serien kommer ut med en annen krem. Denne: http://www.dermalogica.com/skin-soothing-hydrating-lotion/221,default,pd.html?cgid=clear_start&start=0Den er oljefri, men gir mer fukt enn clear matte spf 15 kremen.

Så dt er jo en mulighet. :-)

Hudtypen min er fet, med dehydrert og sensitiv hudtilstand. Nesten litt rosacea lik noen ganger, men skyldes seboreisk eksem da.

Ville bedt apoteket om tester jeg altså (eller en hudpleier). Min lillesøster har ca samme hud som deg, og hun testet dermalogica og kremene ga altfor lite fukt. Hun kunne så vidt bruke den ene på sydenferie, altså i varmen. Og det ee jo ikke billige kremer..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...