Gå til innhold

Damer: Likes på facebook (og litt til)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Setting:

Du er bekjent med en mann, både på facebook og i virkeligheten. Dere har ok kontakt og har det hyggelig sammen, men er ikke venner. På facebook gir han likes til mange av dine facebook-innlegg, og du gir likes til mange av hans facebook-innlegg. Etter en stund merker du at han sender ut flere små signaler om at han han er interessert i å date deg når dere er sammen, men du er overhodet ikke interessert i å date han. Ingenting direkte blir sagt mellom dere, men du får altså etterhvert en meget sterk mistanke om at han er ute etter dating.

Spørsmål:

Hva slags virkemidler vil du som kvinne bruke for å kjølne hans interesse (med andre ord sende hint tilbake om at du ikke er interessert) uten å konfrontere han?

Vil det å slutte å gå gi likes til han på facebook være et av virkemidlene?

Anonymous poster hash: c2cf5...199
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du vil fremdeles ha likes?

Herregud jeg er lei sånne.

Anonymous poster hash: 9842a...714

• Liker 1
Skrevet

Hm. Det blir jo en hypotetisk situasjon. Er selv ikke en som slenger rundt meg med likes - det er helst kun til venner eller noen som har linket til noe jeg syntes var interessant.

Så det kommer an på hva slags "små signaler" han sender ut. Jeg vil vel signalisere til ham i person at jeg ikke er interessert enn via facebook. Men om man aldri er tydelig på sin interesse, vil man heller ikke få en tydelig avvisning. Man må med andre ord risikere noe for en konkret tilbakemelding.

Anonymous poster hash: a2b44...58f
Skrevet

Ikke rart han tror du er interessert når du gir ham så mange likes. Kutt det ut, så skjønner han det nok.

Anonymous poster hash: f0432...54d

• Liker 1
Skrevet

Så nøye har jeg aldri tenkt på likes så kan ikke hjelpe deg dessverre  :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Hm. Det blir jo en hypotetisk situasjon. Er selv ikke en som slenger rundt meg med likes - det er helst kun til venner eller noen som har linket til noe jeg syntes var interessant.

TS her. Jeg burde ha konkretisert akkurat den delen bedre. Nytt forsøk:

På facebook gir han likes til mange av dine facebook-innlegg, og du gir likes til facebook-innleggene hans som du synes er interessante.

Og spørsmålet blir da i stedet: Ville du sluttet å gi likes til hans facebook-innlegg, selv om du syntes de var interessante?

Skrevet

Ikke rart han tror du er interessert når du gir ham så mange likes. Kutt det ut, så skjønner han det nok.

Haha, ja gi KG-likes til innlegg skrevet av en KGer som misforsto spørsmålsstillingen. I en tråd som handler om likes.  :danse:

Skrevet (endret)

På facebook gir han likes til mange av dine facebook-innlegg, og du gir likes til facebook-innleggene hans som du synes er interessante.

Og spørsmålet blir da i stedet: Ville du sluttet å gi likes til hans facebook-innlegg, selv om du syntes de var interessante?

Nei. Du må få like det du vil. At han tolker det som interesse utover at du liker det han legger ut, får være hans problem. Herregud så mange menn jeg skulle datet om alle hadde tolket mine likes som en genuin interesse for vedkommende. 

Endret av lillsunshine
Skrevet

TS her. Etter å ha lest gjennom startinnlegget mitt en gang til, så ser jeg nå at det åpner for den tolkningen at jeg er kvinne og spør mine "medsøstre" om råd. Det er ikke tilfellet, jeg er mann.

Skrevet

Personlig hadde jeg nok det. Ikke fordi jeg synes jeg må - det er jo egentlig hans problem om han tolker det som interesse men ikke har baller til å ta konfrontasjonen - men bare fordi jeg synes det er ubehagelig å muligens gi feil signaler. 

Mange menn overdriver kvinners interesse og dersom man mistenker at en mann er interessert og ikke gjengjelder interessen er det greit å holde seg på den sikre siden. Selvsagt ikke alle kvinner som tenker slik, eller bryr seg, men jeg ville gjort det.

Anonymous poster hash: a2b44...58f

• Liker 3
Skrevet

TS her. Etter å ha lest gjennom startinnlegget mitt en gang til, så ser jeg nå at det åpner for den tolkningen at jeg er kvinne og spør mine "medsøstre" om råd. Det er ikke tilfellet, jeg er mann.

Hvem bryr seg?

Det er helt vanlig å late som om man skriver om noen andre.

• Liker 1
Skrevet

Hvem bryr seg?

Det er helt vanlig å late som om man skriver om noen andre.

TS bryr seg. Dersom personen som svarer tolker TS som en kvinne, så er det naturlig å gi svar av typen "du sender de og de signalene hvis du gjør sånn og sånn". Et eksempelsvar fra denne tråden:

Dette er ikke svaret TS er ute etter.

Dersom personen som svarer tolker TS som mann, så er det naturlig å gi svar av typen "du kan forvente det og det i den og den situasjonen". Eksempelsvar fra denne tråden :

(om å slutte å gi likes på facebook etter at han viser "romantisk" interesse):

Personlig hadde jeg nok det. Ikke fordi jeg synes jeg må - det er jo egentlig hans problem om han tolker det som interesse men ikke har baller til å ta konfrontasjonen - men bare fordi jeg synes det er ubehagelig å muligens gi feil signaler. 

Dette er et innlegg akkurat slik TS ønsket. Så langt trådens absolutt beste svar.

Skjønner du nå hvordan man utfra feil kontekst (kvinne istedet for mann) kan gi et riv ruskende galt svar i forhold til det TS ønsket seg?

Skrevet

Vil det å slutte å gå gi likes til han på facebook være et av virkemidlene?

Ja. Ville også vært mer nøytral i samtaler. Mindre smilies og den type ting, men ikke frekk heller

Anonymous poster hash: e446b...247

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...