Gå til innhold

Folk med dårlig karma

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lagt merke til en ting. Og det er at personer som har oppført seg dårlig i mot meg, har endt opp med å være ekstra uheldige i livet.

Selvsagt kan dette bero seg på tilfeldigheter, men jeg tenker likevel tanken på dette med karma..

Den ene har pådratt seg brokk i ryggen, og hun har alltid gjort alt hun har kunnet for å gjøre meg upopulær hos sjefen (konkurransebasert).

Og hun andre har tragisk nok mistet datteren sin etter at det ble født.

Hun har alltid sett ned på meg, og oppført seg frekt.

Men trøstet henne har jeg gjort, i tillegg til at jeg tenker på henne hver dag..

Jeg er en person som lett blir frosset ut (er innflytter i ei bygd), i tillegg til å bli mobbet.

Men jeg har til gode å bare ha hatt hellet med meg i livet mitt (god helse, friske barn, god mann osv).

Jeg behandler alle med respekt, men opplever likevel å få dritt tilbake.

Men jeg velger å ikke miste motet, da jeg tror på dette med karma.

Bra ting skjer bra folk, eller hva? :)

Del gjerne deres erfaringer!

Anonymous poster hash: efc34...b29

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har aldri opplevd det på denne måten. Snarere tvert i mot. For eksempel: dritt-kjerringa som var den største mobberen fra ungdomsskolen er blant annet ganske lykkelig gift, har ett par unger, og en forholdsvis grei jobb...

Anonymous poster hash: 756df...b25
  • Liker 1
Skrevet

Det er nok bare tilfeldigheter, har jo sett mange tilfeller på det motsatte. Folk som mildt sagt var rævhøl og gjorde livet til et helvete for flere bekjente under oppveksten sitter i dag godt i det med god utdannelse, gode stillinger og stor materiell velstand. Mens noen andre av bøllene havnet på kjøret og ble misbrukere av diverse. 

Anonymous poster hash: c9530...d22
  • Liker 1
Skrevet

Selvfølgelig høster man som man sår. Det finnes ikke tilfeldigheter. 

Anonymous poster hash: 6d69c...fe6
Skrevet

De fleste mennesker, snille eller slemme, opplever tragiske ting i løpet av livet. Så tror nok du bre har merket deg det bedre når det skjedde med mennesker du ikke likte. Mange snille mennesker får kreft, mister familiemedlem, partner, får kroniske sykdommer osv.

Anonymous poster hash: 18041...9e0
  • Liker 1
Skrevet

Tja... Jeg vil vel strengt tatt mene det er å ta det litt langt å si at noen mistet barnet sitt fordi de har vært frekke mot deg. Barnet har jo også en far, hva har han gjort deg for å fortjene noe slikt? 

Gode ting skjer med mennesker som gjør slemme ting, og dårlige ting skjer med mennesker som ikke gjør slemme ting. Og motsatt. Hvem er det som bedømmer hva som er slemme og gode ting å gjøre? 

Selvfølgelig burde ikke menneskene vært frekke mot deg TS, men at de er så frekke at de "fortjener" at barnet deres dør, det hørtes litt i overkant ut. 

• Liker 1
Gjest Gjest_The Archbishop
Skrevet

Karma er noe som ikke eksisterer. Så det er ikke mulig å ha god eller dårlig karma.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har lagt merke til en ting. Og det er at personer som har oppført seg dårlig i mot meg, har endt opp med å være ekstra uheldige i livet.

Selvsagt kan dette bero seg på tilfeldigheter, men jeg tenker likevel tanken på dette med karma..

Den ene har pådratt seg brokk i ryggen, og hun har alltid gjort alt hun har kunnet for å gjøre meg upopulær hos sjefen (konkurransebasert).

Og hun andre har tragisk nok mistet datteren sin etter at det ble født.

Hun har alltid sett ned på meg, og oppført seg frekt.

Men trøstet henne har jeg gjort, i tillegg til at jeg tenker på henne hver dag..

Jeg er en person som lett blir frosset ut (er innflytter i ei bygd), i tillegg til å bli mobbet.

Men jeg har til gode å bare ha hatt hellet med meg i livet mitt (god helse, friske barn, god mann osv).

Jeg behandler alle med respekt, men opplever likevel å få dritt tilbake.

Men jeg velger å ikke miste motet, da jeg tror på dette med karma.

Bra ting skjer bra folk, eller hva? :)

Del gjerne deres erfaringer!

Anonymous poster hash: efc34...b29

Du har nok rett :)

Jeg fikk ryggen full av svultser som barn og havnet i rullestol. Men jeg fortjente det, da. Jeg var en skikkelig skrikerunge da jeg var 1,5 år. 

Men jeg hørte av en vis mann engang at om jeg ikke lot mitt syn blendes av djevelen så vil Gud hjelpe meg opp av rullestolen. 

Det er aldri for sent og jeg har fortsatt håp om at jeg kan rette opp i dette her uføret jeg har påført meg selv.

Anonymous poster hash: c55b1...e7d

• Liker 1
Skrevet

Selvsagt finnes det ingen kosmisk orden som sørger for at de som oppfører seg dårlig får svi for det, og at snille folk til slutt får betalt for det.

Det finnes likevel åpenbart et sosialt aspekt her. Er du et rasshøl mot mange nok over lang nok tid vil det jo unektelig slå tilbake på deg her og der. Men det har ingenting med magi å gjøre, det er jo veldig naturlig. Det er også langt fra uten unntak.

Anonymous poster hash: 62665...7b3
  • Liker 1
Gjest The Lost Dreamer
Skrevet

Stikk motsatt hos meg tenker jeg.. Føler jeg kan gjøre alt jeg kan for å være et bra menneske, men likevel slenges det tilbake i trynet på meg og noe dritt skjer i livet... Også de som fører dritten mot meg får det bedre...

Vet ikke om dette kan kalles karma men har en historie.

Så det var denne jenta jeg hadde kjent lenge som begynte i klassen min. Ho begynte å baksnakke en sånn jente og si ho ikke liker henne og den slags (bare til meg), men jeg sa alltid at nei ikke si sånn denne jenta er hyggelig, ho kan se bitch ut, men ho er en bra jente. 

Jeg snakka bra om denne jenta til tross for at ho ignorerte meg og alltid unngikk å være med meg. Jeg var alltid hyggelig mot ho, men fikk ikke noe særlig positivt tilbake.

En dag så ser jeg at venninna mi og denne jenta plutselig snakker som om de har hvert venner kjempe lenge og jeg bare er helt utenfor...

Jeg var den hyggelige, venninna mi baksnakka, og jenta var den ikke så hyggelige, likevel ble jeg den som kom utenfor...

En stund gikk jeg rundt og vurderte å oppføre meg dritt for å sjekke om ting i livet kom til å bli bedre da, men så feiga jeg ut...

Skrevet

Mennesker er ikke bare det du ser.

indre lykke er heller ikke synlig for mennesker utenfor, alle kan spille skuespill.

Hvordan vet jeg? Mange års jobbing i Helsevesenet. Har sett mangt og mye, folk som skal være lykkelig i ts og andres naive øyne, kan være de mest ulykkelige i samfunnet.

Anonymous poster hash: feead...6f6

Skrevet

At de som er slemme mot deg får som fortjent er bare tull og tøys.

Jeg var så naiv at jeg trodde på Karma før. Jeg trodde at hvis jeg var et godt menneske, kom gode ting til meg, jeg trodde også at hvis jeg tenkte positivt fikk jeg flere ønsker oppfylt ala ''the secret''.

Så døde plutselig sønnen min. Nå tror jeg ikke på Karma lengre, og heller ikke at hvis jeg tenker positivt nok kommer gode ting inn i livet mitt.

Får for guds skyld håpe at jeg ikke har vært frekk med noen, slik at det egentlig er min feil.

Jeg kjenner flere skjebner til gode mennesker som aldri har fortjent noe vondt. Tror du at små barn som dør under krig har fortjent det? At de som får kreft har fortjent det? At unge mennesker som dør i en bilulykke har fortjent det? Eller gjelder bare Karma mot de som er slemme mot deg? Surrer verden rundt deg?

Det er ikke vondt ment dette, altså. Jeg stiller bare noen spørsmål.

Det er mange triste skjebner. Få av dem er fortjente.

Skrevet

Er nok bare tilfeldigheter. Tror ikke du skal tenke at det som skjer i andres liv har så mye med deg å gjøre. Verden går ikke rundt deg. Håper ikke du syns det er godt at andre mister barnet sitt. Uansett.

Anonymous poster hash: fbc63...55d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...