Anciol Skrevet 20. september 2015 #1 Skrevet 20. september 2015 Hunden er 15 1/2 og kan nesten ikke gå eller reise seg uten hjelp, Han er nesten døv, og har et gråskjær på øynene (han ser ikke godt lenger), Han er merket av døden (mistanke om kreft) da han har mye klumper langs ryggen, og hoster. Han tisser og driter inne for et godt ord. Jeg , mamma , bror min og mannen min og barna mine ser at hunden lider og har vondt. Men faren min føyser det unna og later som alt er ok. Så hvordan kan jeg overtale han til å avlive den stakkars gamle hunden!
Tabris Skrevet 20. september 2015 #2 Skrevet 20. september 2015 Må dere overtale ham? Kan ikke du og din mor reise inn og avlive ham uten deres far? Det er dyreplaging å la et dyr leve på den måten. 7
Anciol Skrevet 20. september 2015 Forfatter #3 Skrevet 20. september 2015 Ja , det er nemlig pappa sin hund, og mamma har ingenting hun skulle ha sagt! Hadde vi gjort det så hadde fattern klikket!
Tabris Skrevet 20. september 2015 #4 Skrevet 20. september 2015 Hva om dere spør far din om dere alle kan reise inn til dyrlegen for å få en eksperts uttalelse om hundens helse? Siden dere er uenige, så vil det beste være å få en dyrleges mening. Hvis han ikke er villig til det heller, så tror jeg faktisk at jeg hadde reist å avlivet hunden selv, også fått en skriftlig erklæring fra dyrlegen om hundens tilstand og dyrlegens anbefaling, som jeg hadde vist ham. Så fikk han bli så sint han ville. Jeg hadde ikke klart å sitte og se på en slik lidelse. 5
Anciol Skrevet 20. september 2015 Forfatter #5 Skrevet 20. september 2015 Mulig det er en god ide, fordi det smerter meg langt inni hjertet å se favoritthunden min lider. Tror jeg og mamma skal gjøre det! Får snakke med mamma på telefon i aften! og bror min! 1
AnonymBruker Skrevet 20. september 2015 #6 Skrevet 20. september 2015 Greier dere å overbevise han om å ta med hunden til en veterinærsjekk? Hvis det står så dårlig til vil jo en veterinær ''anbefale'' å la hunden slippe. Kanskje han hører mere på veterinæren? Som dyreier har man faktisk et ansvar for å la dyrene slippe når den dagen kommer. Anonymous poster hash: 04e0b...abd
Anciol Skrevet 20. september 2015 Forfatter #7 Skrevet 20. september 2015 Kanksje hører pappa mer på dyrlegen, enn oss. Det er mamma som vanligvis tar hunden til dyrlegen!
Faith- Skrevet 20. september 2015 #8 Skrevet 20. september 2015 Kanskje han bare ikke vil innse at hunden bør få slippe? Det er en utrolig vanskelig avgjørelse og jeg tror det kan være lett å prøve å overbevise seg selv om at hunden har det greit fordi man gruer seg sånn til å måtte ta farvel. Jeg er enig med dem over her, at det kan hjelpe å ta en tur til dyrelegen og få konstantert at hunden ikke har det godt. Da er det nok langt lettere å ta det riktige valget.
medlem123 Skrevet 22. september 2015 #9 Skrevet 22. september 2015 Når man ikke lenger kan tenke seg å bytte liv med hunden bør man la den slippe. At hunden deres har blitt over 15 år betyr at den har hatt en langt og godt liv og fortjener en verdig avslutning. Vil tro det er lettere for faren din å forstå at det beste for hunden er å få slippe hvis han får høre det av en veterinær. Det er også lettere å vurdere velferden til hunden for en som ikke ser den daglig. 1
Ms.Sommerfugl Skrevet 22. september 2015 #10 Skrevet 22. september 2015 Faren din klamrer seg til sin elskede hund av rent egoistiske årsaker. Vi menneskeliggjør dyra våre, og dermed er det langt flere dyr som lider av alderdom i dag enn de gjorde for mindre enn 50 år siden. Syns du har fått veldig mange gode råd her, TS. Ta med hunden til veterinær, med eller uten faren din sin velsignelse. Et dyr skal ikke lide på vegne av oss... Det er smertefullt, ja, men det er mer smertefullt og vite at noe av det vi verdsetter mest i denne verden, går rundt med lidelser ingen dyr bør tåle. 1
Anciol Skrevet 23. september 2015 Forfatter #11 Skrevet 23. september 2015 Imorgen skal mamma og bror min ta med hunden til dyrlegen for å få en evaluering ( pappa skal på jobbjubileum) så da slår vi til 2
AnonymBruker Skrevet 24. september 2015 #12 Skrevet 24. september 2015 Hvordan gikk det? Imorgen skal mamma og bror min ta med hunden til dyrlegen for å få en evaluering ( pappa skal på jobbjubileum) så da slår vi til Anonymous poster hash: e63b9...a93
Anciol Skrevet 24. september 2015 Forfatter #13 Skrevet 24. september 2015 Pappa er på gli! Fordi i ettermiddag dreit hunden ut hele sengen og soverommet! Og mamma kommanderte pappa til å moppe opp møkka og vaske klær! Og dyrlegen mener hunden bør slippe!!!
PaperFlower Skrevet 24. september 2015 #14 Skrevet 24. september 2015 Pappa er på gli! Fordi i ettermiddag dreit hunden ut hele sengen og soverommet! Og mamma kommanderte pappa til å moppe opp møkka og vaske klær! Og dyrlegen mener hunden bør slippe!!! Så bra. Trist, men bra.
AnonymBruker Skrevet 24. september 2015 #15 Skrevet 24. september 2015 Men kjære vene, overtale?? Få ut fingeren og gi han ei skikkelig lekse. Har man ansvar for dyr så har man også ansvar for å ta de vonde avgjørelsene. Fortell han i klartekst at nå svikter han hunden, dette er mishandling, og hvis han ikke vil innse det så må du ta affære selv. Jeg vet så inderlig godt at dette er helt forferdelig, men det er en del av jobben med å ha dyr. Jeg hadde nettopp samme sak med min mor, og jeg var så sint da jeg fikk vite hvor dårlig katten var at jeg lekset opp og sa at den katten skal avlives i morgen eller så ringer jeg både mattilsynet og dyrlegen selv. Våre følelser er IKKE viktigere enn dyrenes ve og vel, og klarer man ikke å innse det er man ikke skikket til å ha ansvaret for dyret lenger. Da må de som ser realiteten ta over, dvs dere. Samme hvor mye han kommer til å klikke. Dere er like ille når dere ser på dette uten å gjøre noe. Anonymous poster hash: 2a352...987 2
Anciol Skrevet 25. september 2015 Forfatter #16 Skrevet 25. september 2015 Tirsdag eller onsdag skal hunden få sovne inn ! Får se når vi får time
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå