Budsjettbrura Skrevet 20. september 2015 #1 Skrevet 20. september 2015 Har to katter, og trenger av og til kattepass. Har tidligere brukt byrå og kennel, men nå tenkte jeg å finne noen i nabolaget som kan komme innom en gang om dagen og mate katter, tømme kattedo, kose katt og vanne planter når vi er bortreist. Tenkte at dette må jo være en fin liten jobb for et litt større barn, kanskje noen på ti- tolv år. Hvor mye penger skal de få i lønn? Det tar jo max 1 time.. Er 100 kroner dagen ok? Mer? Mindre? Har virkelig ikke peiling.. Byrå tar 250-300, men det er jo voksne mennesker som kjører bil dit og har eget firma.
AnonymBruker Skrevet 20. september 2015 #2 Skrevet 20. september 2015 Jeg passet min brors katt i en uke. Dvs kjørte til ham, ordnet mat og vann, koste litt med pus og gjorde ren kattekassen. Han ga meg en flaske vin for bryet. Vet ikke helt hvordan det blir med barn. Anonymous poster hash: 85a83...066
Budsjettbrura Skrevet 20. september 2015 Forfatter #3 Skrevet 20. september 2015 Har masse vin igjen fra bryllup, så det passer jo bra! Nei, det hadde vel ikke vært så populært. 1
Anciol Skrevet 20. september 2015 #4 Skrevet 20. september 2015 Pleier å betale nabogutten en svær sjokolade og noe godt , etter at han har passet katten vår:) Og moren hannes får alltid noe godt og:) 1
Budsjettbrura Skrevet 20. september 2015 Forfatter #5 Skrevet 20. september 2015 Vi er ganske nyinnflytta og kjenner ingen av naboene enda, så derfor føler jeg at det er best å finne noen jeg kan betale. Tenkte å henge opp en lapp på butikken, eventuelt å ta kontakt med skolen eller frivilligsentralen her, kanskje de vet om noen barn som kunne trenge en jobb.
Sirah Skrevet 20. september 2015 #6 Skrevet 20. september 2015 Når jeg har passet venner og bekjentes dyr så har jeg som regel fått en flaske vin og en stor pose godteri av noe slag. Jeg vil tro at for et barn på 11-12 år så er en stor pose godteri vel så god betaling som noen få hundrelapper. Ellers hadde jeg vært storfornøyd med en hundrelapp dagen for å passe naboens katt. 1
Minya Skrevet 20. september 2015 #7 Skrevet 20. september 2015 Datteren til en venninne av oss har passet kattene våre i langhelger innimellom, bare stukket innom og matet, vannet og kost med kattene, hun har fått 200 kroner hver gang. 1
Budsjettbrura Skrevet 20. september 2015 Forfatter #8 Skrevet 20. september 2015 Takk for svar alle sammen! Kan jo høre med de om de heller vil ha godteri (men hallo, med penger kan man jo KJØPE godteri)
Minya Skrevet 20. september 2015 #9 Skrevet 20. september 2015 Du bør være sikker på at tenåringene er modne nok til å faktisk gjøre nøyaktig det de har fått beskjed om da, at de ikke bare loker rundt og glemmer å passe kattene ordentlig Her skriver jeg alltid en "sjekkliste" over ting som er viktig for våre katter. Riktig mat i riktig skål, vann hver dag og i den ene kattens tilfelle; medisin to ganger daglig.
Baktusen Skrevet 20. september 2015 #10 Skrevet 20. september 2015 Synes hundre kroner dagen er en passende betaling for ungdommen. Men ville vært litt skeptisk til noen i så lav alder som 10-11. Ville kanskje siktet meg inn på noen i 12-14 års alderen. Også betalt 80-100 kr dagen pluss en pakke godis. Ville også ha gitt en flaske vin for ungdommens foreldre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå