Gå til innhold

Restitusjon etter maraton

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg løp maraton i går, og i dag føltes det helt for****. i går også for den sags skyld. Har noen tips til hvordan jeg kan restituere best og raskest mulig? Jeg vil gjerne være med på et skogsløp om en uke.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du ikke er vandt til å løpe så lange distanser så tar det nok nærmere en uke før du er fullt restituert. Jeg ville kanskje bare tatt det helt med ro frem til neste løp. Ingen treningsøkter, men kanskje litt oppvarming og tøying.

Sørg for å pleie beina dine godt om du fikk gnagsår eller tilsvarende. Bruk uken må mentale forberedelser til neste løp.

Skrevet

Hei,jeg foreslår gåtur i morgen.30 min rolig løping tirsdag og torsdag,hvis det kjennes bra på torsdag,så er du sansynligvis klar til løp neste helg..

Skrevet

Takker for svar dere :)

Jeg løp maraton på asfalt. HATER å løpe på asfalt!! 42 km på asfalt VS 15 km ganske kuppert terreng, det burde vel gå greit med en ukes mellomrom? Jeg får ta et par dager med helt hvile før jeg går meg et par turer og tar løpet neste søndag rplig og satser på å ikke ødelegge kroppen samtidig som jeg ikke kommer på sisteplass :)

• Liker 1
Skrevet

Er det forresten noen som har noen gode restitusjonstips når det gjelder mat, litt bevegselse, tilskudd e.l. ?

Skrevet

Ikke noe hard uttøying denne uka.Når det gjelder mat har jeg god erfaring med "fint brød siste døgnet.Man vil jo ikke ha "løs"mage under løpet.

Skrevet

På programmet råskap tok de isbad for å restituere så fort som mulig. De er jo idrettsfolk så vil tro de har god peiling :)

Skrevet

Takk for svar :) det

er overraskende bedre i går enn i dag.... trodde det skulle være verre andre dagen :P

MEn jeg tror jeg blir klar for et 10-15 km skogsløp til søndag hvis jeg tar det helt med ro frem til da, satser på det. Takk for tips Runforit, det funker sikkert, men jeg tror jeg står over, hehe :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...