AnonymBruker Skrevet 20. september 2015 #1 Skrevet 20. september 2015 Vi har leilighet og har egentlig alt vi trenger - og det vi kanskje ønsker oss (jeg vil gjerne ha en KitchenAid e.l. for eksempel) har vi ikke plass til. Nå som det er mer vanlig at par har hus og hjem før de gifter seg, hva skal man ønske seg? Er det flere her inne som ikke setter opp ønskelister, eller sier de ikke vil ha gaver? Det er vel heller ikke innafor å be om at gjester setter penger inn på kontoen for å betale ned lån Anonymous poster hash: 3c067...113 Anonymous poster hash: 3c067...113
Gjest Tekola Skrevet 20. september 2015 #2 Skrevet 20. september 2015 Hva med å ønske seg penger til bryllupsreisen? Gavekort på opplevelser? (Opera, mat, teater eller lignende, som dere interesserer dere for). Penger til kunst/møbler dere ønsker dere? Det er jo veldig ulike tradisjoner rundt om. Vi var i et bryllup i Litauen hvor de andre gjestene så rart på oss for at vi hadde med gave, der var det vanlig å gi penger og evt. litt blomster, og så holde en liten tale til brudeparet ved overlevering. Vi hadde ikke blitt advart, men hadde heldigvis tenkt litt på gaven vi ga, så vi kom helskinnet igjennom det
AnonymBruker Skrevet 20. september 2015 #3 Skrevet 20. september 2015 Hva med å ønske seg penger til bryllupsreisen? Gavekort på opplevelser? (Opera, mat, teater eller lignende, som dere interesserer dere for). Penger til kunst/møbler dere ønsker dere? Det er jo veldig ulike tradisjoner rundt om. Vi var i et bryllup i Litauen hvor de andre gjestene så rart på oss for at vi hadde med gave, der var det vanlig å gi penger og evt. litt blomster, og så holde en liten tale til brudeparet ved overlevering. Vi hadde ikke blitt advart, men hadde heldigvis tenkt litt på gaven vi ga, så vi kom helskinnet igjennom det Får ofte høre at det er "ikke innafor" å ønske seg penger til bryllup 😐Anonymous poster hash: 9535d...f03
visp Skrevet 20. september 2015 #4 Skrevet 20. september 2015 Dere kan jo ønske donasjoner til noe dere vil støtte? 2
AnonymBruker Skrevet 20. september 2015 #5 Skrevet 20. september 2015 Hvorfor ikke veledighet? i kjærlighetens navn! Anonymous poster hash: 4e172...c4d 1
AnonymBruker Skrevet 20. september 2015 #6 Skrevet 20. september 2015 Men da tenker jeg at gjestene like godt kan beholde donasjonen selv? Altså, hvorfor skal gjestene gi oss en pengegave som vi skal gi videre liksom.. Men "opplevelsesgaver" er en god ide! -TS Anonymous poster hash: 3c067...113
Kommendebrud2017 Skrevet 20. september 2015 #7 Skrevet 20. september 2015 Har samme dilemma selv, tenker at penger til reise eller opplevelser er fint. Men hvordan formidle det uten å høres ut som en gribb!?😝 Jeg forventer ikke gaver, men det er vel mest naturlig at man får... Følger med her, så kanskje jeg blir klokere!
melatonin Skrevet 20. september 2015 #8 Skrevet 20. september 2015 Gavekort på Apollo, ving osv.. div hoteller i Norge. Hvis dere allerede ikke har det så kan et OBOS medlemskap være greit. Gavekort på delikatessebutikker eller restauranter så dere kan unne dere litt luksus en gang. Synes det er lov å ønske seg det hvis man han skapene fulle. Eller bidrag til ny sofa eller seng... ville heller gitt det enn noe som ble stående på en bod og støve.
peppermyntete Skrevet 20. september 2015 #9 Skrevet 20. september 2015 Ønsk dere penger til bryllupsreise eller gavekort på koselige opplevelser (kino, konsert, teater, restaurant, fornøyelsespark, spa)
ejlisothilie Skrevet 21. september 2015 #10 Skrevet 21. september 2015 - Bidrag til bryllupsreise - Gavekort på noe å gjøre sammen med gjestene (f.eks at et vennepar gir dere gave på middag eller noe) - Ting man ikke tenker på å kjøpe selv, men som er kjekt å ha. Som f.eks kjøkkenting.
Høna79 Skrevet 21. september 2015 #11 Skrevet 21. september 2015 Har vært i flere bryllup hvor brudeparet hadde skrevet noe a la at de hadde mye av det de trengte til hus og hjem allerede, og derfor heller ønsket seg et bidrag til bryllupsreisen, og oppga egen "bryllupssparekonto". Jeg syntes det var helt ok, og overførte penger dit og ga de et fint kort på dagen. (Om de fikk mer penger enn de brukte på bryllupsreisen aner man jo ikke, samme det egentlig)
AnonymBruker Skrevet 22. september 2015 #12 Skrevet 22. september 2015 Mange gode forslag her, men hvis du vil ha forslag til konkrete gjenstander, tenker jeg at det er en del som kan være aktuelt selv om man i utgangspunktet har det meste fra før: - Litt pent sengetøy. Sengetøy blir jo slitt etterhvert og da er det fint å ha noe på lager som kan plukkes fram. - Det samme med håndklær. Vi har mange, men de blir jo hullete etterhvert! - Nye kjeler, stekepanne etc. - Noen brettspill dere har lyst på? - Leirgryte el.l fra Le Creuset. Vi kjøpte det nettopp, og den er kjempefin å lage gryter i og er dekorativ å sette rett på bordet.Anonymous poster hash: 45b72...d3b 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2015 #13 Skrevet 23. september 2015 Mange gode forslag her, men hvis du vil ha forslag til konkrete gjenstander, tenker jeg at det er en del som kan være aktuelt selv om man i utgangspunktet har det meste fra før: - Litt pent sengetøy. Sengetøy blir jo slitt etterhvert og da er det fint å ha noe på lager som kan plukkes fram. - Det samme med håndklær. Vi har mange, men de blir jo hullete etterhvert! - Nye kjeler, stekepanne etc. - Noen brettspill dere har lyst på? - Leirgryte el.l fra Le Creuset. Vi kjøpte det nettopp, og den er kjempefin å lage gryter i og er dekorativ å sette rett på bordet.Anonymous poster hash: 45b72...d3b Du minner meg om tallerkendama😂Anonymous poster hash: 9931f...975 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2015 #14 Skrevet 24. september 2015 Jeg har aldri skjønt problemet med å ønske seg penger. Det er jo bare tull å ønske seg ting man ikke trenger. Om du nevner noe konkret dere skal bruke pengene til, føler gjerne folk mer at de spleiser på en svææær gave enn om du bare sier penger, uten å si hva de skal gå til. Ellers kan dere ønske dere opplevelser, eller ting som medlemskap i treningssenter, årskort i svømmehallen, etc. Anonymous poster hash: 4ee6d...2fe
AnonymBruker Skrevet 24. september 2015 #15 Skrevet 24. september 2015 Men da tenker jeg at gjestene like godt kan beholde donasjonen selv? Altså, hvorfor skal gjestene gi oss en pengegave som vi skal gi videre liksom.. Men "opplevelsesgaver" er en god ide! -TS Anonymous poster hash: 3c067...113 Jeg må bare si at som gjest har jeg aldri tenkt på det på den måten Syntes det var en veldig hyggelig gest, og tenkte at jeg var med på å "oppfylle" brudeparets ønske like mye som ved å gi en vanlig gave. Anonymous poster hash: 40342...a04 1
Enamorada Skrevet 10. oktober 2015 #16 Skrevet 10. oktober 2015 Nå skal jeg ikke tipse gjestene eller lage noe ønskeliste for dem, men jeg kunne ønsket meg kjøkkenmaskin brødrister Ikea gavekort penger
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå