Gå til innhold

Storby på nyttårsaften

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har noen tips til storbytur over nyttårshelgen?

Gjerne et sted pengene strekker litt ekstra til, slik at vi kan unne oss litt ekstra luksus. Det blir kjærestetur, så vi tenkte kanskje litt spa, shopping, god mat og vin pluss en pen by å rusle rundt og titte på.

Anonymous poster hash: cb90a...8bb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bergen!

Anonymous poster hash: b499f...6eb

• Liker 2
Skrevet

Her i Edinburgh har de en av de største nyttårsfeiringene i verden. Skottene kallen feiringen "Hogmanay" og den er mye større enn andre nyttårsfeiringer. Det er flere konserter, ceilidhs, fester i gatene, massevis av fyrverkeri og en kjempestor parade med fakler 

Nå er det jo ikke så veldig billig her da. Siden nyttårsaften i Edinburgh er så populært, tror jeg det er vanskelig å få tak i bra overnatting, spesielt om dere ønsker ekstra luksus til en billig penge.

Skrevet

Jeg har feiret nyttår i Barcelona og Praha. Du får mest for pengene i Praha, men det var enda mer magisk i Barcelona :) 

Anonymous poster hash: 21b4d...9ef
Gjest Overrasket
Skrevet

Nå ser jeg at det kanskje ikke står på listen din uansett, men jeg vil anbefale å styre unna London. 

Det er kalt, slitsomt, masse fyll i sentrum, rimelig kjedelig, ikke spesielt billig og litt hendelsesløst. 

Skrevet

Nå ser jeg at det kanskje ikke står på listen din uansett, men jeg vil anbefale å styre unna London. 

Det er kalt, slitsomt, masse fyll i sentrum, rimelig kjedelig, ikke spesielt billig og litt hendelsesløst. 

Jeg feiret nyttår i London i fjor, det var hverken kaldt (ikke i forhold til Norge hevrtfall) eller slitsomt eller spesielt mye fyll ut fra der jeg var. De har lagt om opplegget med fyrverkeri, så man må ha billett for å komme inn i den sonen med best utsikt. Vi holdt oss i området rundt Buckingham for fyrverkeriet, sammen med en haug av mennesker, og det var generelt veldig god stemning. Vi kjedet oss ikke nevneverdig, selv om jeg skal være enig i at det var en smule hendelsesløst. Vi spiste en bedre middag og så på fyrverkeriet, så gikk vi hjem og la oss. Men det var det vi ville, det var sikkert mange fester eller lignende ting man kunne vært med på hvis man ville :) Hvis man liker London, er det slett ikke det verste alternativet. Ikke spesielt billig da, det skal du ha.. 

Har hørt mye fint om Barcelona, tror jeg går for det neste år. I år skal jeg til Dublin :D 

Anonymous poster hash: 2881b...357

Gjest Overrasket
Skrevet

Jeg feiret nyttår i London i fjor, det var hverken kaldt (ikke i forhold til Norge hevrtfall) eller slitsomt eller spesielt mye fyll ut fra der jeg var. De har lagt om opplegget med fyrverkeri, så man må ha billett for å komme inn i den sonen med best utsikt. Vi holdt oss i området rundt Buckingham for fyrverkeriet, sammen med en haug av mennesker, og det var generelt veldig god stemning. Vi kjedet oss ikke nevneverdig, selv om jeg skal være enig i at det var en smule hendelsesløst. Vi spiste en bedre middag og så på fyrverkeriet, så gikk vi hjem og la oss. Men det var det vi ville, det var sikkert mange fester eller lignende ting man kunne vært med på hvis man ville :) Hvis man liker London, er det slett ikke det verste alternativet. Ikke spesielt billig da, det skal du ha.. 

Har hørt mye fint om Barcelona, tror jeg går for det neste år. I år skal jeg til Dublin :D 

Jeg er helt uenig. Spesielt hvis man generelt liker London synes jeg det er best å styre unna akkurat nyttårsaften, og spare den turen til andre begivenheter. Nyttårsaften i fjor var faktisk den kaldeste av de 5 årene, så kanskje kaldt og regnvått vintervær ikke plager deg som person. En har alltid behøvd billett til fyrverkerisonen, men det nye er at sonen ble sterkt utvidet, noe som egentlig ikke forbedrer saken. De bare tjener mer penger. 

Skrevet

Jeg er helt uenig. Spesielt hvis man generelt liker London synes jeg det er best å styre unna akkurat nyttårsaften, og spare den turen til andre begivenheter. Nyttårsaften i fjor var faktisk den kaldeste av de 5 årene, så kanskje kaldt og regnvått vintervær ikke plager deg som person. En har alltid behøvd billett til fyrverkerisonen, men det nye er at sonen ble sterkt utvidet, noe som egentlig ikke forbedrer saken. De bare tjener mer penger. 

Det var jo ikke akkurat mangfoldige varmegrader, men det var ikke kjempekaldt og det regnet heller ikke nevneverdig. Sammenlignet med alle andre nyttårsaftener jeg har feiret rundt om i Norge var det den varmeste jeg har vært med på. Jeg visste ikke at det alltid hadde vært påkrevd med billetter, fikk bare med meg at det var en del styr med det i fjor. Men vi hadde ikke billetter, sto utenfor sonen og så helt greit. 

Du må gjerne være uenig, vi hadde fremdeles en veldig fin tur og ser ingen grunn til å ikke anbefale det til andre :) 

• 3 uker senere...
Skrevet

Hei,

Driver også å planlegger nyttårsfeiringen. Er det andre som har feiret nyttårsaften i en storby i Europa og har forslag eller erfaringer å dele?

Skrevet

Jeg feiret i Warszawa ett år. Det var fantastisk.

Anonymous poster hash: 0ce6b...b7b
Gjest sjakkmatt
Skrevet

Jeg har også feiret nyttårsaften i London og synes det var fint. Skjønner ikke helt hva dere mener med billetter, vi stod like vis a vis London Eye uten billett, var det også utenfor sonen? 

Skrevet

Jeg feiret nyttårsaften i London i fjor, og det var veldig bra.

Anonymous poster hash: 7a194...cec

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...