AnonymBruker Skrevet 20. september 2015 #1 Skrevet 20. september 2015 Når jeg vet jeg skal trene så kan jeg ikke spise eller drikke de to timene før, spiser jeg noe før det så får jeg så ekstremt vondt at jeg bare må gi opp. Andre ganger så kan det være lenger siden også, men får hold uansett.. Hva er grunnen? Er normalvektig og ikke i superdårlig form, men liker best styrketrening, nettop pga at jogging er bare vondt som oftest. Anonymous poster hash: 365e7...d98
nyher Skrevet 20. september 2015 #2 Skrevet 20. september 2015 Jeg sliter med det samme, bare at det sitter under ribbeinet. Jo mer jeg jogger, jo verre blir det. Det gjør så vondt at jeg til slutt må gå resten av turen. Legen sier det er muskelsmerter og ikke noe å gjøre med
AnonymBruker Skrevet 20. september 2015 #3 Skrevet 20. september 2015 Jeg slet en del med hold før, men merket forskjell da jeg endret litt på løpeteknikken og klarte å få hofta mer frem og strekke overkroppen i større grad. Om det hjelper hos andre, vet jeg ikke, men det kan jo være verdt å prøve. Anonymous poster hash: f7025...194
AnonymBruker Skrevet 20. september 2015 #4 Skrevet 20. september 2015 Jeg sliter med det samme, bare at det sitter under ribbeinet. Jo mer jeg jogger, jo verre blir det. Det gjør så vondt at jeg til slutt må gå resten av turen. Legen sier det er muskelsmerter og ikke noe å gjøre med Sånn det er for meg og, føler jeg har vondt i ribbeinet liksom, er utrolig vondt. Jeg ender også som oftes opp med å gå, selv om jeg føler jeg egentlig kan gi så mye mer. Så er kjipt og deprimerende. Derfor liker jeg styrketrening mye mer. Anonymous poster hash: 365e7...d98
MiniMjau Skrevet 20. september 2015 #5 Skrevet 20. september 2015 Hold er noe driiiiit! Får drt også mellom ribbena. Hjelper å roe litt ned samt strekke armene godt oppover.
arne123arne Skrevet 20. september 2015 #6 Skrevet 20. september 2015 Hold er svært ubehagelig.Mitt råd er start på "tom "mage,start rolig,hvis du kjenner tendens ta en gå pause.Ellers så er det viktig å ikke binde seg,løp avslappet og prøv å puste mest mulig med "magen"
SKE87 Skrevet 21. september 2015 #7 Skrevet 21. september 2015 Da jeg slet en del med det, lærte jeg at jeg kunne prøve å puste veldig overdrevent hvis du skjønner? Ta store inn og utpust med munnen godt åpnet. Ser og høres kanskje ut som du er i superdårlig form, men fungerte utrolig bra for meg
MiniMjau Skrevet 21. september 2015 #8 Skrevet 21. september 2015 Ja noen skikkelige utpust kan også hjelpe
AnonymBruker Skrevet 21. september 2015 #9 Skrevet 21. september 2015 Ts her. Ser ut som vi er flere som sliter med hold ja, for noe møkk:/ Men tusen takk for tips dere! skal prøves.Anonymous poster hash: 365e7...d98
Wiggins Skrevet 21. september 2015 #10 Skrevet 21. september 2015 Jeg kan si som jeg har sagt før: Selv om vi har sendt mennesker til månen og kan kurere ekstremt mange alvorlige sykdommer, er det ingen som kan si akkurat hva som forårsaker hold. "Alle" er imidlertid enige om at man lettere får hold hvis det er kort tid siden man har spist. Her er mine erfaringer fra den tida jeg drev med jogging: - Jeg måtte vente minst 2,5 timer fra jeg spiste til jeg begynte å jogge. - Allikevel fikk jeg stort sett alltid mer eller mindre kraftig hold de første kilometerne, hele løypa var 12-13 km. - Jeg kunne delvis holde det i sjakk ved å puste ekstremt kraftig ut, men det føles jo ikke naturlig å gjøre det når man jogger med litt intensitet. - De siste 5-6 kilometerne fikk jeg sjelden hold, og kunne endelig gi på litt. - Det ble imidlertid et problem da jeg skulle trene til halvmaraton og skulle løpe lengre turer, da gikk jeg ofte tom for glykogen ("sukkertom") de siste kilometerne. Løsningen på det hele ble å gå over til sykling, og det har jeg ikke angret en dag på. Riktignok må man holde på mye lenger for å få like mye treningseffekt som av f. eks. én times joggetur, men da kan man også lettere variere løypa. Når jeg sykler kan jeg spise meg god og mett, sykle i vei en halvtime seinere, og aldri få hold.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå