Gå til innhold

Hvilke byer er ikke beriket av flerkultur?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er snart ferdig med studiene i Oslo, og som mange andre i denne byen har jeg fått kjenne den flerkulturelle berikelsen på kroppen ved flere tilfeller. Så jeg har bestemt meg for å flytte til et annet sted. En mulighet ville vært å flytte til et lite tettsted, men jeg liker å bo i byen, så jeg vil helst bo i en av de større byene i Norge.

Problemet er at jeg ikke vet hvordan forholdene er i byer som Bergen, Stavanger, Trondheim, etc. i forhold til berikelse.

Jeg vil bo i en by der

-kvinner kan kle seg som de vil uten å bli seksuelt trakassert.

-kvinner kan gå hjem fra byen alene uten å risikere å bli overfallsvoldtatt

-de ansatte og andre barn i barnehagen kan snakke norsk

-barn slipper å bli mobbet i barnehage og skole fordi de er hvite og spiser svin

-jenter slipper å bli kalt hore på skolen bare fordi hun er hvit og blond

Dette er bare noen eksempler av det jeg og venninner har opplevd her i Oslo, men dere skjønner tegninga. Jeg vet Oslo er versting når det gjelder dette, men hvordan står det til i de andre byene?

Jeg har ingenting imot assimilerte innvandrere, men berikelse kan jeg klare meg uten.

Anonymous poster hash: cc9c1...2e1
  • Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det er krava dine så kan du flytte til hvilken som helst by. Til og med Oslo ;-)

Anonymous poster hash: 3ced8...65c

Skrevet

Skulle jeg bodd i en annen stor, norsk by enn Oslo måtte det blitt Trondheim.

Bergen er deprimerende på veldig mange måter, både været, folkene (da tenker jeg ikke bare på mangfoldsfolka) og lokale myndigheter er tragiske. Folkene, for å ta det i generaliseringens navn, er en kombinasjon av gammelrike snobber som aldri slipper nye bekjentskaper inn på livet, og aggressive arbeiderklassefolk som er mest opptatte av å klage på alt som er galt her i verden.

Stavanger kjenner jeg ikke like godt, men byen preges vel av enkle håndverkere som er blitt utrolig rike på utrolig kort tid. En nyrikkultur, som nå dessuten ser ut til å stå for fall.

Drammen har vel minst like mye berikelse som Oslo.

Jeg synes dog at mange områder i Oslo er veldig hyggelige fortsatt. Og Osloskolen er faktisk landets beste.

Anonymous poster hash: 699c6...d5f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...