Gå til innhold

10 kopper te

Anbefalte innlegg

Skrevet

Drikker jeg om dagen ehe.

Mener dere dette er helseskadelig/dumt?

Anonymous poster hash: f696f...281

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er litt i det drøyeste laget.

• Liker 1
Skrevet

Må du ikke på do veldig ofte? Hahah

• Liker 1
Skrevet

Må du ikke på do veldig ofte? Hahah

Jo veldig ofte Hehe.

Men ikke så mye at det er til bry. Klarer bare ikke slutte med teen altså

Skrevet

Jo veldig ofte Hehe.

Men ikke så mye at det er til bry. Klarer bare ikke slutte med teen altså

Vel, jeg pleide å drikke så mye før jeg også, og hele familien min gjør det. Folk sier at te er like helseskadelig som kaffe, men samtidig så spørs det jo hvilken du velger også! Er mange typer som sies å være rensende for kroppen f.eks :)

Når jeg drikker en kopp må jeg på do 3 ganger innen 1 time. Så har roet ned tedrikkinga  :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Jeg er oppi minst syv-åtte kopper per dag på vinterstid, mest fordi jeg liker varm drikke om vinteren og fordi jeg alltid drikker en eller to kopper te om morgenen mens jeg våkner til.
Har fast tekopp som rommer ca 3,5 dl, så det er en ganske stor kopp jeg bruker.

En til to kopper om morgenen, kanskje en kopp på jobb om jeg har tid til det, og så en kopp eller to før middag og et par-tre kopper mellom middag og leggetid.

Jobber jeg ikke brygger jeg gjerne en hel kanne te i stedet, slik at jeg har noen kopper klare en stund. Da går det fort halvannen til to kanner på en dag midtvinters. Tekannen min rommer litt over en liter vann om jeg ikke husker helt feil.

Så lenge du ikke bruker en halv kilo sukker i hver kopp, regner jeg ikke med at det er spesielt helsefarlig.

Ja og så drikker jeg ganske store mengder te når jeg er syk, så i dag har jeg drukket fire kopper siden jeg våknet i ti-tida, men så var jeg også ute og øvelseskjørte halvannen time.

Skrevet

Kommer an på hvilken te og hvordan du drikker den. Om du drikker 10 kopper grønn te kan det hindre noe jernopptak i kroppen, for eks. Dersom du drikker ulike urteteer er det i seg selv ganske harmløst med mindre du drikker for mye av noe.

Det er for så vidt sammenheng mellom å drikke varme drikker og kreft i halsen, da. Lurt å la den kjøle seg ned til ca 70 grader. Men tror ikke risikoen er kjempehøy, så du trenger ikke få panikk

Anonymous poster hash: dec3d...c4c
Skrevet

Vel, jeg pleide å drikke så mye før jeg også, og hele familien min gjør det. Folk sier at te er like helseskadelig som kaffe, men samtidig så spørs det jo hvilken du velger også! Er mange typer som sies å være rensende for kroppen f.eks :)

Når jeg drikker en kopp må jeg på do 3 ganger innen 1 time. Så har roet ned tedrikkinga  :fnise:

Hæ, hva i alle dager er det du snakker om? Kaffe er jo sunt!

Anonymous poster hash: b2f19...a0a

• Liker 1
Skrevet

Helseskadelig? Kaffe? Hvilke kilder har du det fra?

Det eneste jeg kan tenke meg som er "skadelig" med kaffe er at det kan hindre jernopptaket i kroppen. Ellers er vel kaffe (og te) vanndrivende, men at kaffe er helseskadelig har jeg aldri hørt. Kaffe inneholder antioksidante, noe som er bra for kroppen. Det inneholder dessuten minimalt med kalorier, og har en oppkvikkende effekt. Kokekaffe inneholder stoffer som påvirker kolesterolet negativt i lengden, men traktekaffe gjør ikke det.

Anonymous poster hash: 158bc...5fc

• Liker 1
Skrevet

Helseskadelig? Kaffe? Hvilke kilder har du det fra?

Det eneste jeg kan tenke meg som er "skadelig" med kaffe er at det kan hindre jernopptaket i kroppen. Ellers er vel kaffe (og te) vanndrivende, men at kaffe er helseskadelig har jeg aldri hørt. Kaffe inneholder antioksidante, noe som er bra for kroppen. Det inneholder dessuten minimalt med kalorier, og har en oppkvikkende effekt. Kokekaffe inneholder stoffer som påvirker kolesterolet negativt i lengden, men traktekaffe gjør ikke det.

Anonymous poster hash: 158bc...5fc

Nå snakket jeg om store mengder, som at TS skulle drukket 10 kopper kaffe daglig. Trenger jeg virkelig kilder for å bevise at det er skadelig? Du trenger ikke å gå lengre enn kvinneguiden for å finne tusenvis av artikler om at store mengder ikke er bra for kroppen. Og 10 kopper er mye.

Mye koffein har sjeldent god virkning på kroppen. http://www.dn.no/dnaktiv/2012/06/29/sa-mye-kaffe-er-sunt

Kalorier har lite å si, da både te og kaffe er så og si kalorifrie... Så det var et idiotisk argument.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...