Teardrop Skrevet 19. september 2015 #1 Skrevet 19. september 2015 Finnes det et godt lavkarbobrød? Et som ikke er tungt eller seigt? Uten nøtter. Prøvde å lage for noen år siden, men de blei aldri bra. Vi savnet brød såppas etterhvert at vi kutta ut hele lavkarbo-greiene. Nå vil vi gjøre et nytt forsøk. Oppskrifter mottas med stor takk! Evt hvilken butikk som selger noen som ligner vanlig brød.
Gjest BeKind Skrevet 20. september 2015 #2 Skrevet 20. september 2015 (endret) Jeg kjøper et brød fra norgesbakeriet som selges på ica og rimi. Før het det lavkarbobrød, men nå kalles det proteinbrød. Akkurat samme innhold og mengde karbohydrater, bare nytt design Laster opp noen bilder av brødet slik at du kan se innhold. Det kan inneholde spor av nøtter, egg og melk da. I proteinbrødet er det 6,7g karbohydrater pr 100g. 2-3 brødskiver alt ettersom hvor tynne skiver du skjærer. Det er i alle fall veldig godt! Endret 20. september 2015 av BeKind
Teardrop Skrevet 20. september 2015 Forfatter #3 Skrevet 20. september 2015 Jeg kjøper et brød fra norgesbakeriet som selges på ica og rimi. Før het det lavkarbobrød, men nå kalles det proteinbrød. Akkurat samme innhold og mengde karbohydrater, bare nytt design Laster opp noen bilder av brødet slik at du kan se innhold. Det kan inneholde spor av nøtter, egg og melk da. I proteinbrødet er det 6,7g karbohydrater pr 100g. 2-3 brødskiver alt ettersom hvor tynne skiver du skjærer. Det er i alle fall veldig godt! Tusen takk! Om det brødet smaker like godt som det ser ut er jo brødet for min del reddet! :D Er det kun Ica og Rimi som fører dette brødet? Både Ica og rimi rundt meg har nettopp blitt til mega og prix :/ Hmm...
Teardrop Skrevet 28. september 2015 Forfatter #4 Skrevet 28. september 2015 Finner ikke det proteinbrødet noe sted!! :/ Alle rimbutikker er borte og coopextra som har tatt over fører ikke dette brødet..
Gjest BeKind Skrevet 28. september 2015 #5 Skrevet 28. september 2015 Hm Har kun sett det på rimi og ica jeg. Kan det hende at andre butikker har mulighet til å bestille opp noen brød likavel da? Er du veldig langt unna en ica eller rimi butikk da? Jeg pleier å ringe til vår nærbutikk (ica) og legge av to-tre brød til meg. Proteinbrødet er ikke et brød de aller fleste kjøper, så butikkene bestiller ikke opp så mange til hver dag. De pleier alltid å legge av når jeg feks ringer tidlig fredag og henter opp de på mandag. Så skjærer jeg opp tynne skiver å fryser ned i pakker på 5 og 6 ca. Om du har ica/rimi du har mulighet til å dra til på en lørdag eller noe ville jeg ha ringt i forveien å hørt om de har brødet og mulighet til å legge av.
Gjest BeKind Skrevet 28. september 2015 #6 Skrevet 28. september 2015 Ikke at det er brød, men om du liker knekkebrød selger rema 1000 et fra det glutenfrie bakeri som er godt og mettende. 8 knekkebrød i en pakke og hvert knekkebrød har 1,1g karbo.
Gjest BeKind Skrevet 28. september 2015 #7 Skrevet 28. september 2015 (endret) Sånn ser det ut i alle fall Endret 28. september 2015 av BeKind
Gjest BeKind Skrevet 28. september 2015 #8 Skrevet 28. september 2015 (endret) Inngredienser: Vann, solsikkefrø, soyabønner, linfrø, gresskarkjernmel, sesamfrø, valnøttkjerner, fiberhusk, pakepulver, salt og tamarikrydder. Husker du ønsket uten nøtter, men her er det valnøttkjerner da.. Brødet kan visst inneholde spor av nøtter. Endret 28. september 2015 av BeKind
Gjest BeKind Skrevet 28. september 2015 #9 Skrevet 28. september 2015 Kan og anbefale deg å sjekke siden http://www.carbzone.se/shop/ Der kan man bestille fra sverige. Brød, tacolefser, sjokolade, pasta og mye annet. Jeg har ikke smakt brødet derfra, men bruker flittig pastaen og tacolefsene. Liten lefse har 4g karb pr stk, stor har 6. Pastaen har 14g karbo pr 100g pasta. Lefsene er veldig gode og revner ikke. Pastaen har jo litt annet konsistens, men vanesak. Veldig grei å bruke i ovnsbaktegryter med kjøtt og ost f.eks Håper du finner brødet på et vis, eller noe annet du liker godt
AnonymBruker Skrevet 28. september 2015 #10 Skrevet 28. september 2015 OMG proteinbrødet fra ica/rimi er så sinssykt digg!! det er en ting jeg savner etter at matkroken her ble lagt ned på grunn av COOP Anonymous poster hash: 1f8b1...3fa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå