AnonymBruker Skrevet 19. september 2015 #1 Skrevet 19. september 2015 Ser at prisene går opp til det dobbelte hvis man skal dra i jula. Er det verdt det? Finnes det andre reisemuligheter til varmere strøk i jula som ikke er så dyrt? Kjæresten fyller rundt år i jula neste år og har sett litt rundt angående Thailand i jula. Ser at det fort kommer nærmere 50 tusen for to i 14 dager på et greit 4 stjernes hotell. Anonymous poster hash: 450f1...ff9
AnonymBruker Skrevet 22. september 2015 #2 Skrevet 22. september 2015 Jeg synes at jul i Thailand er supert,men 50 000 hørtes veldig dyrt ut! Er det en pakketur, eller har du leita separat? Vi betalte ingenting i nærheten av den prisen da vi var for noen år siden.. Anonymous poster hash: d8bdf...74f
caroprins Skrevet 24. september 2015 #3 Skrevet 24. september 2015 Thailand er veldig varmt med høy luftfuktighet. Det er annerledes, ganske møkkete mye fattigdom og mye mygg. Trafikken er helt vill og kveldslivet på byen kan vel være litt av hvert. Dette så jeg bare fra bussen når vi kjørte gjennom Patong. Det elektriske anlegget av ledninger er et kapittel for seg selv og det er også mopedkjøringen der hele familien inklusive bikkja sitter på en og samme moped, haha. Og hjelm har de nok ikke hørt om. Det er også flotte hoteller om man velger seg et slik og vi bodde på et nydelig anlegg der alt var topp klasse. Merlin Beach Resort ved Tri Trang beach. 10 minutter ute for Patong. Stille og rolig sted. Merkelig mat, God mat og veldig sterk mat. Man får alt avhengig av hvor du kjøper den. Billig er den i alle fall. Vi ga rundt 40 kroner for en nydelig middag på hotellet vårt og det var hotellpriser så det var mye dyrere enn om man kjøpte seg noe nede i byen. Thailand kan også være spennende utflukter , øde og nydelige strender. Jeg har ridd på elefanter, padlet i grotter med tusenvis av flaggermus hengende over hodet, kjørt med motorbåt til phi phi i en fart av en annen verden. Jeg har kjørt longtailbåt i Phang nga provinsen og besøkt mennesker som bor i hus bygget på påler. Jeg har tilbrakt dagen i en trebåt med rolig tempo utenfor Patong nedover forbi alle strendene og vandret rundt på nattmarked i Phuket og kjent på alle luktene og varmen og sett salg av stekte inntekter og mye annet rart. Shopping er veldig billig og folket er vennlige synes jeg. Er du opptatt av strand så vær klar over at solstoler ikke er tillatt lenger og ikke parasoller heller. Kun håndkle. Vær også klar over at det har skjedd dødsfall på grunn av disse bittesmå gjennomsiktige manetene som noen ganger dukker opp. Det finnes også giftige fisker og slanger i vannet pluss farlige understrømmer spesiellt på Karon Beach kan understrømmene være kraftige. Mange bader og snorkler og for det meste så går det jo bra. Bare greit å være klar over det. Personlig holdt jeg meg til bassengene. Det har også vært en del svindel med disse vannlekeaktivitetene der de som leier de ut prøver å svindle turistene ved å påstå at de har ødelagt under bruk. Husk at vaksiner er viktig før du eventuellt reiser og ta med drikkevaksinen mot kolera også. Og regn med mye mygg stikk. De har veldig bra middel til å smøre på mot kløen da som du kjøper der nede. Den tuben var alltid med. Nå har jeg fortalt deg litt om min erfaring fra Thailand. Selv dro vi tidligere i desember og betalte 14000 for turen. Jeg har vært rundt i karibien også og synes vel at Mexico og Aruba er mere verdt å betale den prisen for enn det Thailand er. 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2015 #4 Skrevet 24. september 2015 Akkurat i jula vil jeg ikke være noe annet sted enn hjemme. Hvit snø, "nissebesøk" på låven, kanefart med naboen, vandring med fjøslyk i mørket, baking og kos, gløgg og røde neser. Thailand er bra det, men akkurat på denne tida av året blir det fullstendig feil for meg. Anonymous poster hash: 8155c...7b0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå