Gå til innhold

Kvinne truet barn med kniv

Anbefalte innlegg

Skrevet

Man kan blø kraftig fra hoften. Blø seg ihjel. 

Ja, på samme måte som man kan blø kraftig under mensen? :daane: (tulla)

Her sto hjelpemannskapet klar til å utføre førstehjelp og legehjelp, umiddelbart, hun hadde ikke én sjanse til å blø seg i hjel. 

Anonymous poster hash: 3413b...c31

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan fort blø seg i hjel. 

Men hun blødde ikke i hjel. Er du snart ferdig nå?

Skrevet

Helt sykt at politiet er bevepnet. Kan det vær rasistisk motivert? Tviler på de hadde skutt henne om hun var hvit kvinne?

Anonymous poster hash: 07dd4...87e

Gjest Captain Hook
Skrevet (endret)

Jeg synes ikke så synd på barnet ihvertfall. Jeg liker ikke barn. Det var sikkert ufordragelig som alle andre barn er. Derfor jeg ikke liker de :frustrert:

Kun mine nevøer og nieser jeg er glad i. Så kommer jeg til å elske mitt eget så klart. 

Dessuten sier faren til barnet at de kunnet truffet ungen hans også. Hvis de hadde bommet. Det tenkte de ikke på.

Endret av Captain Hook
Skrevet

Står ikke noe om tyggegummi her:

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/krim/hadde-han-bommet-bare-litt-ville-han-truffet-soennen-min/a/23527639/

Her kan man dog lese at faren til gutten som var i fare for å bli stukket med kniv av kvinnen, mener at barnet var i fare p.gr.a. skytingen.

"– Plutselig var hun der og kastet seg over sønnen min og forsøkte å stikke ham. Det gikk noen sekunder, og så skjøt de. Jeg skjønte ikke at smellet var et skudd før etterpå. Jeg har aldri opplevd noe lignende.

Han sier at han er glad politiet handlet raskt da det skjedde, men reagerer på at de brukte skytevåpen i en bakgård full av mennesker, og i en så uoversiktlig situasjon.

– Hadde det ikke vært for politimannen kunne det gått skikkelig galt med sønnen min, men samtidig lurer jeg på om han var nødt til å bruke pistol. Hadde han bommet bare litt ville han truffet sønnen min, sier faren til åtteåringen."

Og, det er jo klart - politiet burde ha snakket litt mer med kvinnen, så hadde nok situasjonen roet seg.

NOT!!

Nei, for det finnes jo ingen mellomting mellom skytevåpen og dialog... 

Norsk politi kunne f. eks. helt fint vært utstyrt med våpen med gummikuler. At det var riktig å skyte i dette tilfellet stemmer nok, men å gjøre det i en uoversiktlig situasjon som det ble beskrevet som kan føre til skade og død av andre personer også. 

At vi har en justisminister som i praksis har innført full bevæpning på permanent basis under dekke av "terrortrussel" (merk gåseøyne) kommer dessverre til å føre til flere situasjoner som dette. At vi nå får et mer triggerhappy politi er på ingen måte positivt, et politi som i stadig større grad vil venne seg til å løse situasjoner som dette med skarp ammunisjon. 

Anonymous poster hash: 01166...012

• Liker 1
Skrevet

Nope. :opplyser: Da hadde de siktet på noe annet en hoften. 

Anonymous poster hash: 3413b...c31

Det fins ingen egentlig ufarlige steder å skyte noen.

Men nå har vi fått vår første tvilsomme politiskyting. Lurer på hvor lenge det blir til neste gang.

• Liker 3
Skrevet

Men nå har vi fått vår første tvilsomme politiskyting. Lurer på hvor lenge det blir til neste gang.

Vanskelig å si når, men dette kommer nok ikke til å være siste gang vi ser uvettig våpenbruk blant politiet. Tilhengerne av den såkalte "midlertidige" bevæpningen av politiet basert på "terrorfare" har jo hele tiden hevdet at dette vil gå bra. Vel, nå har vi sett et eksempel på det motsatte og flere vil det bli. Sånne tilfeller sender også ut et signal om at politiet ikke nøler med å skyte hvilket jeg frykter at flere vil bevæpne seg på hjemmebane. 

Og det som er trist er at man ikke i større grad vurderer andre typer våpen, som f. eks. bruk av gummikuler. 

Skrevet

Bra av politiet. Når folk er så dumme at de vifter med kniv mot andre mennesker å oppfører seg truende må de regne med en kule. 

• Liker 6
Skrevet

Bra av politiet. Når folk er så dumme at de vifter med kniv mot andre mennesker å oppfører seg truende må de regne med en kule. 

Ja, "kjempebra". Not. Et mer triggerhappy politi og mer vold. Politiet burde vært fratatt sine våpen og heller utstyr med våpen med gummikuler.

• Liker 1
Skrevet

Nei, for det finnes jo ingen mellomting mellom skytevåpen og dialog... 

Norsk politi kunne f. eks. helt fint vært utstyrt med våpen med gummikuler. At det var riktig å skyte i dette tilfellet stemmer nok, men å gjøre det i en uoversiktlig situasjon som det ble beskrevet som kan føre til skade og død av andre personer også. 

At vi har en justisminister som i praksis har innført full bevæpning på permanent basis under dekke av "terrortrussel" (merk gåseøyne) kommer dessverre til å føre til flere situasjoner som dette. At vi nå får et mer triggerhappy politi er på ingen måte positivt, et politi som i stadig større grad vil venne seg til å løse situasjoner som dette med skarp ammunisjon. 

Godt å se, bl.a. i situasjoner som denne, at politiet håndterer våpnene sine på en god og effektiv måte.

Sørgelig å se at folk som ikke var til stede, som ingenting vet om situasjonens alvor, som aldri selv har avvæpnet en kniv-stikker, har så sinnssykt sterke meninger om politiets arbeide.

• Liker 2
Gjest Captain Hook
Skrevet

Politiet kunne truffet barnet også for faen.

Skrevet

Denne er ikke tvilsom, ikke det minste engang.

Det beste bevis på dette er at du mener den er tvilsom!!

Skrevet

Ja, "kjempebra". Not. Et mer triggerhappy politi og mer vold. Politiet burde vært fratatt sine våpen og heller utstyr med våpen med gummikuler.

".... fratatt sine våpen og heller utstyr med våpen med gummikuler."

Javel, Einstein - hvordan funker det?   :danse:  :danse:  :danse:

Skrevet

Godt å se, bl.a. i situasjoner som denne, at politiet håndterer våpnene sine på en god og effektiv måte.

Sørgelig å se at folk som ikke var til stede, som ingenting vet om situasjonens alvor, som aldri selv har avvæpnet en kniv-stikker, har så sinnssykt sterke meninger om politiets arbeide.

Du tror ikke jeg har bakgrunn og har avvæpnet en med kniv? Det får du gjerne tro, det føyer seg bare inn i rekken av dine usaklige spekulasjoner her inne :)

Å bruke våpen når det finnes andre effektive og mindre skadelige midler er rett og slett ikke holdbart. 

Skrevet

".... fratatt sine våpen og heller utstyr med våpen med gummikuler."

Javel, Einstein - hvordan funker det?   :danse:  :danse:  :danse:

Det fungerer ved at man fremfor å bruke et skarpt prosjektil benytter et som er mindre farlig og reduserer sjansen for alvorlige skader/død. Dere triggerhappy mennesker burde slå det opp :)

• Liker 1
Skrevet

Saken(politiet) her er tragikomisk. Nå har det norske politiet bevist at de ikke har god nok dømmekraft til å bære våpen.

Anonymous poster hash: 6432d...163
Skrevet

Du tror ikke jeg har bakgrunn og har avvæpnet en med kniv? Det får du gjerne tro, det føyer seg bare inn i rekken av dine usaklige spekulasjoner her inne :)

Å bruke våpen når det finnes andre effektive og mindre skadelige midler er rett og slett ikke holdbart. 

Hvilken stilling innen politiet er det du har?

• Liker 4
Skrevet

I ditt scenario ville denne ungen potensielt blitt hakkebiff, så syns igrunn dette var en god løsning

Politiet kunne truffet barnet også for faen.

Som til forrige bruker. Bedre slik dette ble avgjort enn at ungen ble hakkebiff. 

• Liker 2
Skrevet

Det fungerer ved at man fremfor å bruke et skarpt prosjektil benytter et som er mindre farlig og reduserer sjansen for alvorlige skader/død. Dere triggerhappy mennesker burde slå det opp :)

Hvilket 'våpen' skal politiet bruke disse mindre farlige prosjektiler i, du sier jo at de skal bli fratatt sine våpen?

Skytevåpen, også med gummikuler, brukes for å uskadeliggjøre voldelige folk.

Ingen har dødd!!

• Liker 3
Skrevet

Saken(politiet) her er tragikomisk. Nå har det norske politiet bevist at de ikke har god nok dømmekraft til å bære våpen.

Anonymous poster hash: 6432d...163

Mener du at det ville vært bedre at denne ungen ble hakkebiff? 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...