Gå til innhold

Kvinne truet barn med kniv

Anbefalte innlegg

Skrevet

Politiet kunne truffet barnet også for faen.

Og så er det dette med at politiet er utstyrt med pistoler. Pistolammo er mantlet, siden blykuler gir for mye avleiringer i mekanismen. Et prosjektil med koppermantel kan rikosjere dersom man ikke treffer målet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Saken(politiet) her er tragikomisk. Nå har det norske politiet bevist at de ikke har god nok dømmekraft til å bære våpen.

Anonymous poster hash: 6432d...163

Barnet synes sikkert at det var komisk!

• Liker 3
Skrevet

Hvilken stilling innen politiet er det du har?

Tidligere i forsvaret er vel en grei bakgrunn. 

Anonymous poster hash: 01166...012

Skrevet

Jeg må si jeg ser frem til etterforskningen av denne saken er ferdig.

• Liker 1
Skrevet

Og så er det dette med at politiet er utstyrt med pistoler. Pistolammo er mantlet, siden blykuler gir for mye avleiringer i mekanismen. Et prosjektil med koppermantel kan rikosjere dersom man ikke treffer målet.

Tazers kan gi elektrosjokk!

• Liker 1
Skrevet

Tidligere i forsvaret er vel en grei bakgrunn. 

Militærpolitiet?

Skrevet

Hvilket 'våpen' skal politiet bruke disse mindre farlige prosjektiler i, du sier jo at de skal bli fratatt sine våpen?

Skytevåpen, også med gummikuler, brukes for å uskadeliggjøre voldelige folk.

Ingen har dødd!!

Gawd, du skjønner vel at jeg mener skytevåpen med gummikuler? 

Og nei, risikoen for å dø av gummikuler er mye lavere, det er nettopp derfor det brukes. 

Skrevet

Tazers kan gi elektrosjokk!

En koppermantel som er deformert etter at den f.eks har truffet en murvegg, er en flygende slaktekniv.

Skrevet

Militærpolitiet?

Jeg kommer ikke til å gå så mye inn på hvilken avdeling/kompani/tropp på et offentlig forum, det var faktisk gradert. 

Skrevet

Gawd, du skjønner vel at jeg mener skytevåpen med gummikuler? 

Og nei, risikoen for å dø av gummikuler er mye lavere, det er nettopp derfor det brukes. 

Du sa de skulle bli fratatt sine våpen, dine ord ikke mine.

Ingen har dødd!!

Skrevet

Nei jeg bare vet hvordan barn er. Det finnes få skikkelige unger i dag.

Og da er det selvfølgelig lov å true barn på livet med kniv. Det er helt akseptabelt å true med vold når det kommer til åtte åringer fordi at de er noen drittunger.

Anonymous poster hash: 965b4...e73

• Liker 1
Skrevet

I ditt scenario ville denne ungen potensielt blitt hakkebiff, så syns igrunn dette var en god løsning

Som til forrige bruker. Bedre slik dette ble avgjort enn at ungen ble hakkebiff. 

Hakkebiff av et offer når du blir skutt med gummikuler? Har du noen gang blitt skutt med det? Det gjør ekstremt vondt, og de færreste vil være i stand til å foreta seg noe etter en salve. 

Men man dør sjelden, hvilket er hele poenget. 

Skrevet

En koppermantel som er deformert etter at den f.eks har truffet en murvegg, er en flygende slaktekniv.

Den kniven som kvinnen truet barnet med skal ha vært en brødkniv!

Skrevet

Hakkebiff av et offer når du blir skutt med gummikuler? Har du noen gang blitt skutt med det? Det gjør ekstremt vondt, og de færreste vil være i stand til å foreta seg noe etter en salve. 

Men man dør sjelden, hvilket er hele poenget. 

Ingen har dødd, eller vært i nærheten engang!!

Skrevet

Du sa de skulle bli fratatt sine våpen, dine ord ikke mine.

Ingen har dødd!!

Jada, greit det. Teskjemetode: Bytte ut ammunisjonen med gummikule og la skarp ammunisjon ligge i fremskutt lager slik det var tidligere til bruk ved skarpe oppdrag, slik det var før den såkalte midlertidige bevæpningen. 

Skrevet

Jeg kommer ikke til å gå så mye inn på hvilken avdeling/kompani/tropp på et offentlig forum, det var faktisk gradert. 

James Bond?

• Liker 1
Skrevet

Den kniven som kvinnen truet barnet med skal ha vært en brødkniv!

Du mener den kniven som kvinnen angivelig truet barnet med. For det fins flere vitnebeskrivelser som sier at hun ikke var noen trusel.

Min kommentar om mantlet ammunisjon var først og fremst til debattanten som mente at politiet burde ha gummikuler i sine våpen.

Skrevet

Ingen har dødd, eller vært i nærheten engang!!

Av gummikuler snakker du om? Har ikke sjekket statistikken i det siste, men i forsvaret heter det at det reduserer sjansen for skade/død. Det kan hende du likevel dør om man treffer tinning eller andre sårbare punkter, men det er i nesten alle tilfeller langt mindre risikabelt enn skarp ammunisjon hvilket er hele poenget. 

Skrevet

Jada, greit det. Teskjemetode: Bytte ut ammunisjonen med gummikule og la skarp ammunisjon ligge i fremskutt lager slik det var tidligere til bruk ved skarpe oppdrag, slik det var før den såkalte midlertidige bevæpningen. 

Ja, eller som i dette tilfelle skarp ammo som ble brukt forskriftsmessig, og som førte til at et barn ble reddet.

Skrevet

James Bond?

Lol. Det var faktisk gradert (og nei, det er ikke tull). 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...