AnonymBruker Skrevet 19. september 2015 #1 Skrevet 19. september 2015 Har en hund som har hatt uforklarlig HØYE leververdier. Fikk alvorlige (cluster) epileptiske anfall i vår og begynte på medisin. Leververdiene var ok DA. Så fikk klarsignal fra vet. Men har gått på medisin i underkant av et halvt år og "er ikke seg selv". Hvis hun ikke sover, maser hun. Hvis hun ikke maser, sover hund. Kan også til tider nesten få "blackouts" der hun ikke er her i vår verden, men bare har et tomt blikk. Leser at økt søvnmengde kan være et tegn på leversvikt, noe veterinærer selvfølgelig kan sjekke (det vet jeg), men spørsmålet mitt er egentlig om det er så lurt at en hund med historie med høye leververdier (farlig høye) går på en så sterk medisin? Er også endel andre symptomer. Lurer på om jeg plager hunden. Medisinen virker ikke noe særlig godt heller.Anonymous poster hash: c6c8a...f0d
Gjest Skrevet 19. september 2015 #2 Skrevet 19. september 2015 Min hund fikk nyreproblemer, samtidig som at hun fikk forkalkninger i kroppen Hun kunne få smertestillende, men det hadde gått utover nyrene Da valgte jeg heller å avlive, enn å la henne pines mer enn nødvendig
AnonymBruker Skrevet 19. september 2015 #3 Skrevet 19. september 2015 Min hund fikk nyreproblemer, samtidig som at hun fikk forkalkninger i kroppen Hun kunne få smertestillende, men det hadde gått utover nyrene Da valgte jeg heller å avlive, enn å la henne pines mer enn nødvendig Ja, huff.... Tenker jo litt på det. Anonymous poster hash: c6c8a...f0d
Tabris Skrevet 19. september 2015 #4 Skrevet 19. september 2015 (endret) Jeg hadde en katt med forkalkninger i ryggmargen. Hun var så dårlig at vi vurderte avliving. Så prøvde vi Metacam, en smertestillende medisin hun gikk på daglig. Det økte livskvaliteten hennes betraktelig. Medisinen førte til at hun noen år senere fikk akutt nyresvikt og måtte avlives, men uten den hadde hun blitt avlivet mange år tidligere. Endret 19. september 2015 av Tabris
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå