AnonymBruker Skrevet 19. september 2015 #1 Skrevet 19. september 2015 Egentlig har jeg god selvtillit, bare ikke så veldig når det kommer til å ta kontakt med menn... Har prøvd noen ganger, men jeg blir max venn med dem. Ikke at det er dumt å få venner, men jeg kunne jo tenkt meg noe mer enn det. Jeg føler at jeg ikke er noe å samle på, alle de gode egenskapene jeg har overskygges av at jeg er tjukk (er 167, veier ca 80 kg). Jeg skjønner det jo egentlig, menn vil ha attraktive partnere, det er ikke jeg og det er min egen feil. Holder på å gjøre noe med det, men det tar tid å slanke seg. Jeg er ikke så ung lenger, 32, og nesten alle venninnene mine er etablert og har unger (i flertall). Jeg er ikke stressa for å ikke få barn, det er ikke viktig for meg, men jeg føler at det begynner å bli for seint å finne noen, for det er alltid noen som er slankere, yngre og bedre enn meg. Er det noen som har gode tips til hvordan jeg kan slutte å sammenligne meg med alle de jeg synes er bedre enn meg og heller se hva som er bra med meg selv? Jeg forventer ikke noen mirakelkur som skaffer meg kjæreste, bare en måte å like meg selv uten å få bekreftelse fra menn. (Det er litt flaut å være voksen, men fortsatt ha behov for at en mann skal fortelle meg at han synes jeg er pen...)Anonymous poster hash: dbcaa...cf0
AnonymBruker Skrevet 19. september 2015 #2 Skrevet 19. september 2015 Du fokuserer på din egen vekt og høyde, det synes jeg ikke du skal gjøre. Hvis du selv er komfortabel i din egen kropp teller dette mye mer. Anonymous poster hash: 7d361...686
Sandie Skrevet 19. september 2015 #3 Skrevet 19. september 2015 (endret) Jeg synes du snakker deg selv mye ned i dette innlegget,så du må nok jobbe med selvtilliten. Du skriver at du ikke føler du er noe å samle på.Når du treffer menn kan det lett bli en selvoppfyllende profeti.Hvis man ikke liker seg selv blir det vanskelig å date,og fremstå som attraktiv for en potensiell partner.Fokuser på dine gode egenskaper.Skriv en liste over dem og minn deg selv på dette hver dag.At det alltid finnes noen der ute som er yngre og penere enn en selv,er bare slik det er i denne verden.Det betyr ikke at du ikke er bra nok,og at du ikke er pen eller attraktiv.Oppegående menn er ikke ute etter en tanketom prydgjenstand,og tynne jenter appellerer heller ikke til alle.Hvis du viser dine positive sider kan du komme langt med det.Jeg vet om flere menn som går for å være veldig kjekke,som til slutt har etablert seg med damer som er litt under dem selv på utseendeskalaen.Felles for disse damene er at de har bra personlighet.Til syvende og sist er det det som betyr noe. Så ikke vær så hard mot deg selv.Du er ikke så ung lenger skriver du.Jo det er du faktisk.32 er ingen alder,og det er absolutt ikke for sent å finne noen.Ting kan fort snu seg,og om noen år kan det være du som har mann (og barn hvis du vil),mens venninner og andre i omgangskretsen din som i dag er etablerte, kanskje er blitt single igjen. Endret 19. september 2015 av Sandie
AnonymBruker Skrevet 19. september 2015 #4 Skrevet 19. september 2015 Du fokuserer på din egen vekt og høyde, det synes jeg ikke du skal gjøre. Hvis du selv er komfortabel i din egen kropp teller dette mye mer. Anonymous poster hash: 7d361...686 Min erfaring forteller meg noe annet. Jeg har aldri skammet meg for hvordan jeg ser ut og kler meg pent, men det hjelper ikke. Jeg har datet menn som har sagt at jeg er er snill og ei bra dame, men så er det noe som gjør at de ikke vil treffe meg mer. Det er naturlig å tro at det er utseendet, at de rett og slett ikke blir tiltrukket av meg. Det kan jo selvfølgelig hende at jeg har en dårlig personlighet, men jeg holder en knapp på at utseendet er hovedproblemet.Anonymous poster hash: dbcaa...cf0
AnonymBruker Skrevet 19. september 2015 #5 Skrevet 19. september 2015 Jeg synes du snakker deg selv mye ned i dette innlegget,så du må nok jobbe med selvtilliten. Du skriver at du ikke føler du er noe å samle på.Når du treffer menn kan det lett bli en selvoppfyllende profeti.Hvis man ikke liker seg selv blir det vanskelig å date,og fremstå som attraktiv for en potensiell partner.Fokuser på dine gode egenskaper.Skriv en liste over dem og minn deg selv på dette hver dag.At det alltid finnes noen der ute som er yngre og penere enn en selv,er bare slik det er i denne verden.Det betyr ikke at du ikke er bra nok,og at du ikke er pen eller attraktiv.Oppegående menn er ikke ute etter en tanketom prydgjenstand,og tynne jenter appellerer heller ikke til alle.Hvis du viser dine positive sider kan du komme langt med det.Jeg vet om flere menn som går for å være veldig kjekke,som til slutt har etablert seg med damer som er litt under dem selv på utseendeskalaen.Felles for disse damene er at de har bra personlighet.Til syvende og sist er det det som betyr noe. Så ikke vær så hard mot deg selv.Du er ikke så ung lenger skriver du.Jo det er du faktisk.32 er ingen alder,og det er absolutt ikke for sent å finne noen.Ting kan fort snu seg,og om noen år kan det være du som har mann (og barn hvis du vil),mens venninner og andre i omgangskretsen din som i dag er etablerte, kanskje er blitt single igjen. Ja, selvtilliten trenger en liten boost. Må øve meg på å ikke knytte selvtilliten så mye til hva andre synes om meg. Har det med å forvente å bli avvist, så det kan hende jeg blir vel forsiktig i framstøtene mine.Anonymous poster hash: dbcaa...cf0
AnonymBruker Skrevet 19. september 2015 #6 Skrevet 19. september 2015 Søk på self affirmations og skriv ned noen du liker på en lapp. les denne lappen 4 ganger om dagen og etter en stund så er hjernen din programmert til å føle det som står på lappen siden du har sagt det så mange ganger høyt (in the beginning was the word) Det kan være enkle setninger som "Jeg er verdifull" "Slik som blomster er individer er mennesker det også og alle er like vakre" kan føles litt teit men er virkelig et bra verktøy ! Anonymous poster hash: 0ab51...ae4
AnonymBruker Skrevet 20. september 2015 #7 Skrevet 20. september 2015 Søk på self affirmations og skriv ned noen du liker på en lapp. les denne lappen 4 ganger om dagen og etter en stund så er hjernen din programmert til å føle det som står på lappen siden du har sagt det så mange ganger høyt (in the beginning was the word)Det kan være enkle setninger som "Jeg er verdifull""Slik som blomster er individer er mennesker det også og alle er like vakre"kan føles litt teit men er virkelig et bra verktøy ! Anonymous poster hash: 0ab51...ae4 Ja, tror det kan føles ganske teit. Får se om jeg kan velge meg noen setninger som jeg faktisk kan tro på. Det er forresten ikke sånn at jeg tror jeg er helt verdiløs, jeg har venner og familie som jeg vet at jeg er viktig for.Anonymous poster hash: dbcaa...cf0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå