Gå til innhold

Vil naboens RC-avhengighet ødelegge for prisen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal selge mitt hus, det var taksert til 3,9 mill for tre år siden, men i fjor flyttet min nærmeste nabo vekk og solgte sitt hus til en familie på tre. Mor, far og sønn på 20 år.

Husene ligger omtrent 30 meter fra hverandre og hagene møtes. De er relativt normale! Men litt støyende:

Vel, disse naboene da, de har en normal hobby slik jeg forstår det etter googlesøk på "errse" (viste seg å være rc) etter en samtale med naboen der jeg ikke forstod så mye og ikke turte å spørre om hva errse er.

Det går i "rc-biler" og "rc-helikoptere" eller droner som de kaller det. Og hver kveld fra klokken 18 og 2-4 timer utover kvelden så driver disse tre og hoier og ler, og kjører disse maskinene da. Helikopterne er verst, siden de flyr dem inn i min nåværende hage og de lager en sånn forferdelig elektrisk lyd, som om noen bruker en slags pinglete elektrisk sag av noe slag. Det er faktisk ganske irriterende, men hva kan man gjøre?

Vil dette påvirke taksten? Føler jo jeg må være ærlig med megleren om dette så ikke de nye beboerne går fra forstanden. Men hvor mye kan jeg tape på dette i så fall?

Anonymous poster hash: 1d3e5...29a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen som vet?

Anonymous poster hash: 1d3e5...29a

Skrevet (endret)

Har du snakket med naboen om at dette plager deg? Det ville vært trinn 1 for meg. Kanskje vet de ikke at de er til sjenanse for deg? Ganske sikker på at du kan nekte dem å fly i din hage, i hvert fall.

Jeg ville nevnt det for megler, og så kan megler vurdere om det bør informeres videre. I og med at det ikke er et permanent forhold knyttet til boligen taler det i mot å informere: Naboen kan bli lei av hobbyen, begrense aktiviteten eller dra et annet sted for å fly dronene, evt at de flytter selv etter en tid. På den annen side: Om de holder på om ettermiddagene er jo det midt i vanlig visningstid. Da vil folk fange det opp selv.

Edit/ tillegg: Så blir det opp til megler om dette påvirker prisantydning. Takstmannen ser vel bare på tekniske forhold ved boligen, så det har ikke noe å si for taksten, vil jeg tro.

Endret av Amarone
  • Liker 1
Skrevet

Tror jeg hadde skutt det ned om noen holdt på sånn over min hage!

Paintball gevær, kanskje?

😜

Gjest Gjest_TSX80
Skrevet

Nei, det påvirker ikke taksten.

Du kan fint si ifra til naboen om at det støyer, og at det plager deg siden det skjer hver dag.

Samtidig kan du be om at de dropper lekene sine akkurat den dagen du har visning, slik at de interesserte kan holde fokuset på huset de kikker på, og ikke på fritidsaktivitetene til naboen.

Hva som skjer etter at huset er solgt spiller ingen rolle, hva angår støy fra naboen. Ingen har mulghet til å heve kjøpet eller lage vanskeligheter for deg, selv om du var kjent med at naboen lekte i hagen fra 18-22 hver dag.

Spiller absolutt ingen trille..

Hadde vært noe annet hvis det lå en skjult fabrikk der, som kom sigende opp fra jorden kl. 18-22 og som lagde et helvetes bråk og masse os.. ;)

Lykke til med salget!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...