Gå til innhold

Bør det være flere fordeler ved å bo i Finnmark?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Siden det er kaldere opp i nord trenger man mer strøm til oppvarming. Der er det ingen moms på strøm, men har dere likevel høyere strømregninger enn normalt?

Altså at den goden egentlig ikke gjevner ut forskjellen?

En annen ting er mindre skatt. Tror det er 15.000 i året (?). Hva koster det å ta fly til resten av Norge, eller til syden. Det går vel ikke tog. Klomsete å sjekke inn på flyplass og alt for å besøke familie til jul. Med mindre hele slekten bor der.

I tillegg er det eiendomsskatt eller noe i den duren der. Ikke alle fylker har det, men Finnmark har.

Jeg har lyst å flytte til Finnmark men til tross for ''godene'' så vil man hvertfall ikke tjene på det. Tvert imot, spesielt når det kommer til transport.

Har ikke studielån eller barn, men usle 330kr ekstra i mnd for eventuelt barn hadde vel kanskje bare dekket en enveisbillett til besøk til jul. Eller ekstra kostnaden til dyrere varme klær og sko.

Alt i alt så tror jeg at de økonomiske fristende godene raskt spises opp av dyrere flybilletter/båt. Ingen mulighet å hive seg på et tog til Oslo. Så tror jeg strømutgiften likevel klarer å bli dyrere til tross for å være momsfritt. 

Anonymous poster hash: 2efe0...964
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Vi andre sponser nok allerede.

• Liker 1
Skrevet

De aller fleste har vedovn, så strømregningen blir ikke dyrere.

Ingen eiendomsskatt i kommunen jeg kommer fra, ihvertfall. Ellers er det lave kommunale avgifter.

Men ja, koster jo litt å fly nord-sør. Og man er avhengig av bil.

Burde være lavere flybilletter, og veiavgift og bensin.

Anonymous poster hash: 1814c...cc6

Skrevet

Nei, det burde vært færre, man har tross alt et valg når man skal bosette seg og staten bør vitterlig ikke være ansvarlig for at alle får likt kostnadsnivå. 

Om de så skal være venter jeg gledelig på subsidieringen av min overprisede Osloleilighet slik at den kommer på nivå med leiligheter i Alta. 

Skrevet

Nei, det burde vært færre, man har tross alt et valg når man skal bosette seg og staten bør vitterlig ikke være ansvarlig for at alle får likt kostnadsnivå. 

Om de så skal være venter jeg gledelig på subsidieringen av min overprisede Osloleilighet slik at den kommer på nivå med leiligheter i Alta. 

Hovedgrunnen til at vi sponser de som vil bo der er for å kunne legitimere at det er vårt land. Russland har snust på nordområdene våre mer enn en gang. De er jo ikke akkurat fremmede for å bosette seg i et annet land, for så å hevde at det er deres område fordi det er mange russere der. 

Syns de godene som er der idag er passe. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...