Gå til innhold

Handle/kjøpe klær nettbutikk i utlandet TOLL ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på,

Handle/kjøpe klær på nettbutikk i utlandet er det noen regler for å betale toll på det?

Er det også 350 kr regel hvis jeg kjøper over 350 kr så må jeg betale toll og alt det man må?

Anonymous poster hash: 07a04...7e0
Skrevet

Handler du for under 350kr inkludert frakt så betaler du ingenting ekstra. Koster det 350kr eller mer betaler du 25% i moms, og toll dersom det er en tollpliktig vare. Du kan bruke importkalkulator for å sjekke både om det er toll på varen du kjøper, og hvor mye toll + moms vil være:

www.toll.no/no/handle-pa-internett/importkalkulator/

Anonymous poster hash: 24355...015
Skrevet

Handler du for under 350kr inkludert frakt så betaler du ingenting ekstra. Koster det 350kr eller mer betaler du 25% i moms, og toll dersom det er en tollpliktig vare. Du kan bruke importkalkulator for å sjekke både om det er toll på varen du kjøper, og hvor mye toll + moms vil være:

www.toll.no/no/handle-pa-internett/importkalkulator/

Anonymous poster hash: 24355...015

Takk for hjelp. Men når jeg tok kontakt med kundeservice enn av de nettbuttikkene at man må ikke betale noe toll hvis jeg kjøper over 350 kr klær. hmm..

TS

Skrevet

å herregud da har de på kundeservice lurt meg. Jeg snakket med norsk dame og hun sa at man ikke trengte å betale noe toll varer som er over 350 kr.

copy/paste: "Toll og avgifter på klær og skoDet er toll på en del klær, mens sko er tollfritt. Du må uansett betale merverdiavgift på 25 prosent når du importerer klær og sko.Det er ikke toll på sko."

TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...