AnonymBruker Skrevet 19. september 2015 #1 Skrevet 19. september 2015 Hei dere! Møter ofte ei på tur som har en hund som er i 1 års alderen. Det er en flatcoated retriever og han er SVÆR! Så svær at dama som har den, som er liten og tynn, ikke klarer å holde den tilbake når den setter i vei. Hun flyr etter men har ikke sjangs! Det virker som at hun trener med hunden og at den får masse fysisk mosjon, men jeg reagerer allikevel på at hun faktisk ikke klarer å holde hunden sin igjen. Hunden hennes er veldig begeistret for vår hund, og stormer bort for å hilse. Vår hund er enda litt skeptisk, men kontakten mellom dem har gått bra. Men dere som gjerne har litt mer erfaring på området, er jeg alene om disse tankene? Selv om hunden ikke er aggressiv, så kan man vel aldri være helt sikker på hundens reaksjon. Hva om den angriper et barn eller en annen hund og dama ikke klarer å holde den tilbake? Vet ikke om det bare er jeg som overdriver her, men det plager meg Anonymous poster hash: 7468d...981
Skywise Skrevet 19. september 2015 #2 Skrevet 19. september 2015 Er klart ikke noe positivt at eier ikke klarer å holde igjen hunden sin, det kan potensielt føre til farlige situasjoner. Selv vil jeg ikke at andre skal la hundene sine hilse på mine uten tillatelse, så om dette hadde skjedd gjentatte ganger hadde jeg nok bedt henne om å holde kontroll på hunden sin da vi faktisk ikke ønsker å hilse. Forhåpentligvis tar hun hintet da og gjør noe for å klare å holde den igjen.
Gjest Evans Skrevet 19. september 2015 #3 Skrevet 19. september 2015 Noen hunder er fulle av hormoner og vilterhet, og alt for sterke for eieren. Hunden vi har er ett og et halvt, supersterk og full av liv. Jeg sliter med å holde han igjen når han vil bort til noe. Men jeg har lært meg noen gode teknikker for å distrahere han, og for få han til å bli hos meg. Kinderegg øvelsen bruker vi mye. Men det er ikke alltid like lett når det er en ung sterk hund, det må jeg innrømme. Får håpe hun lærer seg noen triks og får mer kontroll på han, for det er ikke noe morsomt for eieren heller og føle at man ikke har kontroll.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå