Gorgonzola Skrevet 19. september 2015 #1 Skrevet 19. september 2015 Hvorfor er det sånn at kvinner, genrelt sett, har en høyere terskel for å etablere et forhold med menn som har barn fra før enn hva tilefelle er for menn, generelt sett. Kvinner henger seg ofte opp i nyanser og vurderer og graderer villigheten sin i takt med om mannen har ungen(e) som helgepappa, halve tiden eller har hovedomsorgen og bruker disse tilstandene som tunge argumenter i diskusjonen om det er mulig å ha et seriøst forhold med mann med barn fra før. Eller er det kun relevant i de tilfellene der hun ikke har barn (enda)? Eller er det ikke sånn? Joda, jeg er fullstendig klar over at det ikke er sånn for alle. Det er altså ikke poenget å diskutere eventuelle unntak eller eksempler som viser noe annet. Uenighet derimot - det kan vi diskutere. Kjør debatt 1
AnonymBruker Skrevet 19. september 2015 #2 Skrevet 19. september 2015 Min negative erfaring er at den/de som er mor/mødre til barna kommer først i rangordningen. De er mor til hans barn og får det som de vil ang. egentlig hva som helst som de insisterer på er viktig å få gjennomslag for. Far kan ikke sette grenser og holde på dem, fordi da blir x`ene sure. Det å være den sist ankomne i "storfamilien" betyr at jeg får det som blir igjen når alle de andre har tatt sitt. Det er ikke det jeg vil ha ut av et forhold med en ny kjæreste. Jeg vil ikke være det femte hjulet på vogna som det ikke er plass til. Jeg går aldri mer inn i et forhold hvor han har barn. Anonymous poster hash: 7e561...3d0 5
Gjest Absolutt Skrevet 19. september 2015 #3 Skrevet 19. september 2015 (endret) Det ene er det som anonym skriver over her, noe annet er at man ønsker at det å få barn skal være noe man opplever første gang sammen. Og alt som følger med det. Sabla interessant tema, montro om det ikke egentlig er nesten ulogisk og irrasjonelt at vi damer holder oss unna menn med barn. Det er mange single menn med barn, og i prinsippet vil vi helst være ekskona/eksdama som sitter igjen som sitter på andre siden..? Kunne nesten argumentert for at menn med barn (gitt at de vil ha flere barn og du vil ha barn) er et tryggere valg, de har vært gjennom det og sjansen for at det ikke kræsjer fullstendig er kanskje bedre? De vet tross alt hva som kreves kontra oss som ikke har barn. Burde ikke det egentlig være en fordel? Edit: Har forøvrig en venninne med barn, hun vil overhodet ikke ha en mann uten barn. Nettopp fordi hun trenger en som forstår hennes prioriteringer og hverdag. Endret 19. september 2015 av Absolutt
Svampebob1 Skrevet 19. september 2015 #4 Skrevet 19. september 2015 (endret) Når man har barn, er man knytt til å være foreldrer resten av livet sitt. Det kan medføre en del styr for de som ikke har barn fra før, og ikke er klar for å forholde seg til et barn. Det kan virke skremmende for mange, feks meg. Synes det er skummelt å forholde meg til noe som har så mange fallgruver. Du er jo på en måte en pakkedeal når du har barn. Endret 19. september 2015 av Svampebob1 1
AnonymBruker Skrevet 19. september 2015 #5 Skrevet 19. september 2015 Mitt inntrykk er ikke at kvinner er mer kritiske til menn med barn enn menn er til kvinner med barn - tvert imot. Det er ganske utbredt blant single menn uten barn at en alenemor er utelukket - noen ganger til og med harselering at det er noe ydmykende ved å oppdra og betale for en annen manns barn. Kvinner henger seg ofte opp i nyanser og vurderer og graderer villigheten sin i takt med om mannen har ungen(e) som helgepappa, halve tiden eller har hovedomsorgen og bruker disse tilstandene som tunge argumenter i diskusjonen om det er mulig å ha et seriøst forhold med mann med barn fra før. Dette handler vel rett og slett om at det er flere kvinner som har hovedomsorgen. Treffer du en mann med barn kan det hende han har dem fulltid hos seg, kun hver helg, deltid eller hva - det er mange varianter. Det betyr ikke alltid "full pakke", men det betyr det ofte for kvinner. Så en kvinne kan tenke at hun er usikker på om hun vil bli stemor, men kan vurdere det utifra hans situasjon. Er selv kvinne uten barn og kun interessert i menn uten barn (hvilket er de fleste i min krets, da jeg er i tyveårene). Har venninner uten barn som dater menn med barn så jeg vet det skjer, men de er litt eldre enn meg. Anonymous poster hash: 62732...ee9 5
Ulveedderkopp Skrevet 19. september 2015 #6 Skrevet 19. september 2015 Jeg har ikke barn selv, og ingen planer om å få det. En mann med barn er derfor utelukket. 1
AnonymBruker Skrevet 19. september 2015 #7 Skrevet 19. september 2015 Jeg har ikke samme oppfattelse. Det er vanskelig å diskutere noe når man ikke har fakta på bordet, bare din påstand, som du ikke backer opp med noe håndfast. Anonymous poster hash: b3616...490
Gjest Castielz Skrevet 19. september 2015 #8 Skrevet 19. september 2015 Holder meg LANGT unna alenemødre. En kvinne mister all attraksjon så raskt hun har barn.
Gjest Absolutt Skrevet 19. september 2015 #9 Skrevet 19. september 2015 Holder meg LANGT unna alenemødre. En kvinne mister all attraksjon så raskt hun har barn. Hvorfor det?
Ulveedderkopp Skrevet 19. september 2015 #10 Skrevet 19. september 2015 Hvorfor det? Er ikke alle som har lyst til å bli bonusfar/mor. 1
Gjest Castielz Skrevet 19. september 2015 #11 Skrevet 19. september 2015 (endret) Hvorfor det?Barnet, ødelagt kropp og ingen frihet. Og barnefaren ikke minst! Endret 19. september 2015 av Castielz
Ruccula Skrevet 19. september 2015 #12 Skrevet 19. september 2015 Jeg har lest så utrolig mange skremmende historier her inne på kg. Det virker virkelig som en skikkelig utakknemlig dritt oppgave å være stemor. Man må ofre alt og ikke kunne kreve noe!! Jeg skjønner ikke helt at det finnes kvinner der ute som er villige til dette Jeg hadde aaaaldri ville dette 1
AnonymBruker Skrevet 19. september 2015 #13 Skrevet 19. september 2015 Barnet, ødelagt kropp og ingen frihet. Og barnefaren ikke minst! Ødelagt kropp? Anonymous poster hash: c70bc...516 3
Gjest Absolutt Skrevet 19. september 2015 #14 Skrevet 19. september 2015 Er ikke alle som har lyst til å bli bonusfar/mor. Såklart ikke, lurte bare på hvorfor.
AnonymBruker Skrevet 19. september 2015 #15 Skrevet 19. september 2015 Dette er ikke mitt inntrykk. De mennene jeg kjenner som har barn fra før, har alle lett fått seg ny kjæreste. Jeg er selv singel kvinne med barn, og for meg spiller det ikke så stor rolle om mannen har barn eller ikke. Nesten en fordel om han har barn, for da vet han hvordan det er. Anonymous poster hash: bb18c...234
Gjest Absolutt Skrevet 19. september 2015 #16 Skrevet 19. september 2015 Jeg har lest så utrolig mange skremmende historier her inne på kg. Det virker virkelig som en skikkelig utakknemlig dritt oppgave å være stemor. Man må ofre alt og ikke kunne kreve noe!! Jeg skjønner ikke helt at det finnes kvinner der ute som er villige til dette Jeg hadde aaaaldri ville dette Er vel neppe så svart/hvitt..
AnonymBruker Skrevet 19. september 2015 #17 Skrevet 19. september 2015 Jeg har ikke samme oppfattelse. Det er vanskelig å diskutere noe når man ikke har fakta på bordet, bare din påstand, som du ikke backer opp med noe håndfast.Anonymous poster hash: b3616...490 Enig i alt du skriver. Merker meg også at trådstarter ikke deltar i noen diskusjon, så han har kanskje trukket samme konklusjon selv også. Det finnes jo også forskning som sier det motsatte av hva trådstarter påstår. http://www.dagbladet.no/2012/03/22/tema/klikk/helse/20795484/ Anonymous poster hash: 47690...083
Gjest Mythic Skrevet 19. september 2015 #18 Skrevet 19. september 2015 Det kommer jo helt an på hvor man er i livet og hva man ønsker med livet sitt. Er man ung, kan rollen som reservemor virke overveldende og skremmende, og slett ikke noe man er klar for. Er man, som meg, ferdig med små barn, styrer man gjerne unna de med små barn. Ikke noe problem med voksne barn, da Noen ønsker ikke barn overhodet, verken egne eller andres, og noen synes det kan være problematisk å forholde seg til ekser og alt som følger med når mannen har barn fra før. Jeg tror det finnes veldig mange årsaker til at kvinner velger bort menn med barn fra før, og at det er noe man bare må godta, uten å anklage kvinner for både det ene og det andre.
AnonymBruker Skrevet 19. september 2015 #19 Skrevet 19. september 2015 For min del vil jeg ikke ha barn selv NÅ og vil heller ikke da ha et delvis ansvar for et. Jeg vil begynne med et forhold som skal vare i noen år først, og så få barn etter det. Dessuten hadde jeg ikke vært på samme sted i livet som en mann med barn. Jeg studerer og er sammen med en student, og vi vil få barn sammen om en 3-4 års tid. Jeg er dog litt konservativ og ser for meg at barna mine skal vokse opp i en kjernefamilie (min samboer har og samme syn på saken da han og er konservativ ) og vil ikke ha noe av dine, mine og våre barnAnonymous poster hash: dfa40...17d 1
AnonymBruker Skrevet 19. september 2015 #20 Skrevet 19. september 2015 Mitt inntrykk er det motsatte, kvinner benytter det at menn har barn som et kvalitetsstempel på at han egner seg som far, i min omgangskrets er det vanligere at kvinner styrer unna menn uten barn enn de med, alder rundt 30-35. Og dette gjelder faktisk både kvinner med og uten barn. Anonymous poster hash: 8aa4b...d24 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå