AnonymBruker Skrevet 19. september 2015 #1 Skrevet 19. september 2015 Dere som har/skal ha utredning for habituell abort, valgte dere å gjøre det offentlig eller privat? Vurderer privat her siden ventetiden er så lang, men vil gjerne høre fra andre Anonymous poster hash: 44e47...354
N85 Skrevet 19. september 2015 #3 Skrevet 19. september 2015 Har vært innom både privat og offentlig etter mine sa. Privat er vel dyrere og har kortere ventetid, ellers så tester de jo for det samme. Så da spørs det om du er villig til å betale deg til kortere ventetid. Synes for øvrig privat gynekolog var mye mer behagelig, hyggelig og lydhør, men det er jo veldig personavhengig da. Men kommer til å ta oppfølging ved privat klinikk neste gang jeg blir gravid, selv om det er dyrere.
AnonymBruker Skrevet 19. september 2015 #4 Skrevet 19. september 2015 http://www.klinikkhausken.no/nb/problemer-med-habituell-abort-ivf-kan-hjelpe/Hva betyr habituell abort ? Anonymous poster hash: 40df7...1c8
AnonymBruker Skrevet 19. september 2015 #5 Skrevet 19. september 2015 Vil anbefale deg denne tråden. Den gir kanskje ikke svar på det du spør om, men det står mye om erfaringer ang habituell abort. ....og som svar på spørsmålet. Jeg ville ha tatt privat utredning, så lenge jeg følte jeg kunne ta meg råd til det. http://forum.snartgravid.com/showthread.php?t=93650 Anonymous poster hash: eacec...a2d
AnonymBruker Skrevet 21. september 2015 #6 Skrevet 21. september 2015 Vil anbefale deg denne tråden. Den gir kanskje ikke svar på det du spør om, men det står mye om erfaringer ang habituell abort. ....og som svar på spørsmålet. Jeg ville ha tatt privat utredning, så lenge jeg følte jeg kunne ta meg råd til det. http://forum.snartgravid.com/showthread.php?t=93650 Anonymous poster hash: eacec...a2d Tusen hjertelig takk for den linken Anonymous poster hash: 44e47...354
AnonymBruker Skrevet 22. september 2015 #7 Skrevet 22. september 2015 Tusen hjertelig takk for den linken Anonymous poster hash: 44e47...354 Bare hyggelig. Jeg har selv vært der du er nå, men er nå mamma til tre . Lykke til med utredningen og videre prøving. Anonymous poster hash: eacec...a2d Anonymous poster hash: eacec...a2d
Gjest Valmuen Skrevet 22. september 2015 #8 Skrevet 22. september 2015 Vi valgte offentlig, måtte vente 3 mnd. Men nå ble det bestilt time til oss samme dagen jeg var innlagt pga MA, så vi måtte ha ventet en stund med utredning uansett, og var greit med en pause. Men nå har vi heldigvis fått god oppfølging av sykehuset og er veldig fornøyd med gynekologen vi har fått, så er glad vi valgte det, ikke minst av økonomiske grunner også. Jeg synes og det er greit å forholde seg til ett sted i hele prosessen
dreia Skrevet 26. september 2015 #9 Skrevet 26. september 2015 Det må jo vera ei vurdering med fleire faktorar: forventa ventetid på ditt sjukehus vs. privat gynekolog, eigen økonomi, eigen alder (dårlig tid eller sannsynligvis greit med tid), reisetid til sjukehus vs. reisetid til privat klinikk osv. Då me blei utreda i det offentlige for over 6 år sidan, måtte me venta 1-2 månader på brev, inkl. blodprøvepapirer, og totalt 4 månader frå siste SA til utredningstime. Inni dette kom også sommarferieavvikling, så egentlig gjekk det relativt raskt (sjølv om vekene gjekk saaakte akkurat mens me venta. ) Og me var svært fornøyde med utredninga og oppfølginga ved fertilitetsseksjonen ved vårt sjukehus, og angra aldri på at me valgte offentlig sjukehus. Dei har mange gode, empatiske legar og sjukepleiarar der også! For oss var det heldigvis nok med berre den eine utredningstimen, pluss ein del oppfølging med UL i første trimester. Nå har me to flotte gutar. Lykke til med utredning! Håper du er like heldig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå