Gå til innhold

Svartlamon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er egentlig Svartlamon? Hva er typisk folk derfra? Hva driver de med? Hva er de interessert i?
Har skjønt de er litt alternative i hvert fall.

Anonymous poster hash: da9b2...ea7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

http://svartlamon.org/

Anonymous poster hash: 00232...d36

Jeg har selvfølgelig googlet før jeg postet her. Er ikke ute etter rene fakta om Svartlamon, og vite hvordan de er organisert osv..

Jeg vil høre hva folk mener er typisk folk derfra.

Skrevet

De er akkurat like typiske som folk fra Bergen. 

Altså veldig forskjellige.

Skrevet

Hva er egentlig Svartlamon? Hva er typisk folk derfra? Hva driver de med? Hva er de interessert i?

Har skjønt de er litt alternative i hvert fall.

I gamledager var Lamoen et arbeiderklassestrøk, derav "Svartlamoen". De som kommer derfra snakker litt "bredere" trøndersk enn de som er fra f.eks Singsaker. Uffa-huset ligger der, og det er mye ytre venstre, hasj og alternative folk der. 

Anonymous poster hash: 26205...f5a

Skrevet

Du finner vel alt mulig av pønkere, kunstnere, skatere og "vanlige" borti der. Jeg som er oppvokst ikke så langt unna Svartlamoen fikk alltid høre av mamma og pappa at jeg ikke fikk lov til å gå der sent på natta :P 

Men altså, det er veldig kult der egentlig. Når man først utforsker stedet, så er det utrolig mye som skjer der, og alle der er hyggelige :) Har jo selvfølgelig hørt om at det er mye rart som skjer der, men når jeg har vært på arrangementer har jeg alltid følt meg trygg :)

Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)

.

Endret av Nasse Nøff ❤
Skrevet

Svartlamon er ghettoen i byen. Slummen om du vil. 

Nei, ghettoen er Kolstad/Saupstad. Svartlamoen er Trondheims svar på Grünerløkka, bare ikke så populært og slikt enda.

Anonymous poster hash: 61136...692

• Liker 1
Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 20.9.2015 den 2.46):

Nei, ghettoen er Kolstad/Saupstad. Svartlamoen er Trondheims svar på Grünerløkka, bare ikke så populært og slikt enda.

Anonymous poster hash: 61136...692

.:fnise:

Endret av Nasse Nøff ❤
Skrevet

Bor selv i trondheim. Går igjennom svartlamoen i ny og ne. 

Folka der er en blanding av alt mulig. Men for det meste blitzere og rødstrømper. 

Det er trivelige folk, med en annet syn på samfunnsnormer. 

Felles for de som bor der er at de er venstreekstreme. Har politiste synspunkt og ideologier som leninisme - marxisme osv.

Så er du glad i penger så er ikke svartlamoen stedet å være

Anonymous poster hash: cb8db...e56

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...