Sheerlove Skrevet 19. september 2015 #1 Skrevet 19. september 2015 Heihei! Jeg er en 14 pr gammel jente og jeg svetter veldig mye! Før kunne jeg gå i hva jeg ville, men de siste to årene kan jeg ikke gå i stramme gensere eller tshorter. Dette er utrolig slitsomt. Jeg har lest litt om Yerka og Stop 24 som begge skal stoppe svett og lukt. Har noen prøvd disse og vet om de virker. Hvor har du kjøpt de og hvor mye kostet de? Tusen takk for svar!!
AnonymBruker Skrevet 19. september 2015 #2 Skrevet 19. september 2015 Heihei! Jeg er en 14 pr gammel jente og jeg svetter veldig mye! Før kunne jeg gå i hva jeg ville, men de siste to årene kan jeg ikke gå i stramme gensere eller tshorter. Dette er utrolig slitsomt. Jeg har lest litt om Yerka og Stop 24 som begge skal stoppe svett og lukt. Har noen prøvd disse og vet om de virker. Hvor har du kjøpt de og hvor mye kostet de? Tusen takk for svar!! Hei! Jeg har prøvd begge to - Stop 24: Dette er en type deodorant som jeg selv har brukt etter dusjing om morgenen og evt. ved dusjing om kvelden. Den har fungert bra, men har kombinert den med Yerka. Stop 24 virker bra. - Yerka: Dette er en liten flaske hvor du må bruke sånne cotton pads ved påføring da Yerka er flytende. Denne skal bare brukes om kvelden, og husk å ta på deg en stygg tskjorte, da Yerka kan etterlate seg fargede flekker som er vanskelig å få av igjen. Jeg synes personlig at Yerka har fungert best, da jeg i perioder kun har brukt denne og ikke i kombinasjon med Stop 24. Da jeg har brukt den har jeg i periodene brukt den hver dag i 2 uker etter dusjing på kveldstid og det har fungert veldig bra og jeg er luktfri og en anelse litt for tørr under armene. Ellers har jeg spurt om det samme her inne, og noen anbefalte aluminiumsklorid som er mye sterkere enn Yerka. Jeg har ikke prøvd det selv, men kanskje du kan prøve den hvis hverken Yerka eller Stop 24 fungerer som du ønsker. Videre når det gjelder barbering: Når du skal barbere deg, anbefaler jeg at du gjør det om morgenen og venter med å påføre Stop 24 til 15 min etter barberingen. Evt. barbering om kvelden: Du bør IKKE påføre Yerka før etter 30 min etter barberingen da det svir noe inni helvete! Hvis du ikke venter risikerer du også å bli sår som også kan bidra til vond lukt. Har vært der selv Bruk enten hvite eller svarte t-skjorter for å unngå synlige svetteringer. Tror faktisk det finnes "svettepads" som du fester på under armene som gjør at du slipper svetteringer og også kan bruke f.eks. grå og rosa gensere yten synlige svetteringer. Du får kjøpt det på apoteket tror jeg, har ikke prøvd det selv. Bruk også tskjorter laget av bomull da syntetisk materiale kan gjøre at du svetter mer enn nødvendig og bytt de med nye f.eks. 2 ganger i året. Ikke spray parfyme under armene hvor svettekjertlene ligger men f.eks. på brystet, sånn unngår du ytterligere svettelukt. Videre bør du bruke en såpe som er av litt kvalitet (eks. The body shop) og klut når du vasker deg (ikke vask deg hardt, da blir du sår på samme måte som når du barberer deg, det gjør vondt og svir.) Likevel må du finne en såpe som passer deg og din kroppslukt da vi alle reagerer forskjellig både på deodoranter og såper. Håper det ordner seg for deg! Lykke til! Anonymous poster hash: e24a0...ee9 1
tørkestativ Skrevet 20. september 2015 #3 Skrevet 20. september 2015 Har ikke prøvd yerka, men aluminiumsklorid er bedre enn stopp24. Og mye sterkere.. du skal bruke den på kvelden og vaske av når du står opp. Klør en del, men absolutt verdt det når du blir svettefri. Du bør la være å barbere deg 2 dager før du påfører 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå