AnonymBruker Skrevet 19. september 2015 #1 Skrevet 19. september 2015 Hei! Jeg bor på et populært område i en stor by - i 2015. Allikevel sier nextgentel at de ikke har mulighet til å gi meg mer enn 1 mbps upload speed. Telenor kan gi meg 2-5. Kan noen forklare meg hvorfor det er sånn? Er det noen vei rundt det? Må jeg virkelig betale 2000 kroner i brudd på bindingstid, og så bestille telenor? Og ja, jeg trenger virkelig mer opplastningshastighet. Tusen takk for hjelp :-)Anonymous poster hash: 9b41b...570
AnonymBruker Skrevet 19. september 2015 #2 Skrevet 19. september 2015 Hei! Jeg bor på et populært område i en stor by - i 2015. Allikevel sier nextgentel at de ikke har mulighet til å gi meg mer enn 1 mbps upload speed. Telenor kan gi meg 2-5. Kan noen forklare meg hvorfor det er sånn? Er det noen vei rundt det? Må jeg virkelig betale 2000 kroner i brudd på bindingstid, og så bestille telenor? Og ja, jeg trenger virkelig mer opplastningshastighet. Tusen takk for hjelp :-)Anonymous poster hash: 9b41b...570 Nextgentel er ELENDIG på opplastingshastighet. Hele nettet krasjer faktisk når jeg må laste opp høyoppløselige bilder... Bor også midt i en av Norges største byer, men får beskjed om at slik er det bare. Noen ganger bruker jeg 4G på mobilen i stedet... MYE raskere, ironisk nok.Anonymous poster hash: fb6ba...0d9 1
AnonymBruker Skrevet 19. september 2015 #3 Skrevet 19. september 2015 Det er Telenor som eier sentralen du er tilkoblet, ergo er det deres kunder som har første prioritet. Du får klage på NextGentel og bestride abbonementet for deretter bytte leverandør Anonymous poster hash: 32dd2...319
AnonymBruker Skrevet 19. september 2015 #4 Skrevet 19. september 2015 Å herregud. Har du 1mbps du også da eller? Jeg må virkelig ha mer opplastningshastighet, så da må jeg sikkert betale flere tusen i gebyr da. Jeg ante ikke at det skulle være så vanskelig å ha ordentlig internett i disse dager.. Takk for svar Anonymous poster hash: 9b41b...570
AnonymBruker Skrevet 19. september 2015 #5 Skrevet 19. september 2015 AB319, hva mener du med å bestride abonnementet? Anonymous poster hash: 9b41b...570
AnonymBruker Skrevet 19. september 2015 #6 Skrevet 19. september 2015 AB319, hva mener du med å bestride abonnementet?Anonymous poster hash: 9b41b...570 Sorry, dårlig ordvalg... Du har rett til å klage på kvaliteten, får de ikke fikset opp så har du rett til å si opp uten å bryte bindingstiden Anonymous poster hash: 32dd2...319
AnonymBruker Skrevet 19. september 2015 #7 Skrevet 19. september 2015 Åh! Da skal jeg gjøre det. Noen tips om hvordan å gå frem? Anonymous poster hash: 9b41b...570
MinnisMus Skrevet 19. september 2015 #8 Skrevet 19. september 2015 (endret) Hvorfor tenkte du ikke på dette før du bestilte et abonnement med bindingstid? Og det stemmer selvsagt ikke det brukeren over har skrevet, avtalen du har inngått innebærer 1mbit opplastningshastighet regner jeg med, og da kan selfølgelig ikke denne brytes vederlagsfritt på bakgrunn av at du ikke er fornøyd med den hastigheten. Endret 19. september 2015 av MinnisMus
AnonymBruker Skrevet 20. september 2015 #9 Skrevet 20. september 2015 Hvorfor tenkte du ikke på dette før du bestilte et abonnement med bindingstid? Og det stemmer selvsagt ikke det brukeren over har skrevet, avtalen du har inngått innebærer 1mbit opplastningshastighet regner jeg med, og da kan selfølgelig ikke denne brytes vederlagsfritt på bakgrunn av at du ikke er fornøyd med den hastigheten. Ikke det at dette er relevant til spørsmålet mitt. Men jeg ANTE ikke at det var en maxgrense på ÈN mbps. Jeg fikk høre av de på kundeservice at det var mulig å oppgradere linja etterhvert, dersom det skulle være nødvendig. Og det går an å oppgradere nedlastningsshastighet, men ikke opp.. Så jeg føler meg litt lurt jeg. Anonymous poster hash: 9b41b...570
petterm Skrevet 23. september 2015 #10 Skrevet 23. september 2015 Det er Telenor som eier sentralen du er tilkoblet, ergo er det deres kunder som har første prioritet. Du får klage på NextGentel og bestride abbonementet for deretter bytte leverandørAnonymous poster hash: 32dd2...319 Nextgentel har vel eget utstyr i sentralen, så det er nok ikke Telenor sin skyld. Nextgentel har sjøl valgt hvilken opplastingshastighet de ønsker å tilby.
petterm Skrevet 23. september 2015 #11 Skrevet 23. september 2015 Ikke det at dette er relevant til spørsmålet mitt. Men jeg ANTE ikke at det var en maxgrense på ÈN mbps. Jeg fikk høre av de på kundeservice at det var mulig å oppgradere linja etterhvert, dersom det skulle være nødvendig. Og det går an å oppgradere nedlastningsshastighet, men ikke opp.. Så jeg føler meg litt lurt jeg.Anonymous poster hash: 9b41b...570 Hvis opplastingshastighet er viktig for deg burde du lest hva du bestilte. Eks:https://www.nextgentel.no/privat/bredband/adsl/ Her står det tydelig at opplastingshastigheten er 0.5-1 Mbps.
AnonymBruker Skrevet 23. september 2015 #12 Skrevet 23. september 2015 Har du spurt om du kan oppgradere til VDSL? VDSL har høyere opplastning. Men de har vel gjerne sjekket det allerede? Anonymous poster hash: 9f8a5...0e0
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2015 #13 Skrevet 3. oktober 2015 Hva vil det si..? VDSL?Anonymous poster hash: 9b41b...570
Sugerøret Skrevet 3. oktober 2015 #14 Skrevet 3. oktober 2015 Jøsses ball..Eksisterer nextgentel fortsatt? Mest elendige linja som finnes + kundeservise som ikke eksisterer. Skift leverandør!
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2015 #15 Skrevet 3. oktober 2015 Faktisk så er det ingen leverandører som kan gi meg mer enn 1 mbit up. Jeg bor midt i en stor by, men i 2015 er alternativene mine enten å flytte eller å bestille satelittnett. Slik jeg har forstått det iallefall Anonymous poster hash: 9b41b...570
-Jiinxs- Skrevet 3. oktober 2015 #16 Skrevet 3. oktober 2015 Synes det er så morsomt med at de "fleste" har elendig erfaring med NGT. Selv så har jeg ikke noe å si på de og andre jeg kjenner som har NGT har ikke noe negativt å si heller. For meg var de en reddende engel som fikk meg vekk fra Telenor, som jeg synes har en ELENDIG kundeservice!
Sugerøret Skrevet 3. oktober 2015 #17 Skrevet 3. oktober 2015 Synes det er så morsomt med at de "fleste" har elendig erfaring med NGT. Selv så har jeg ikke noe å si på de og andre jeg kjenner som har NGT har ikke noe negativt å si heller. For meg var de en reddende engel som fikk meg vekk fra Telenor, som jeg synes har en ELENDIG kundeservice! vel når NGT påstod at jeg lå på gulvet og restartet modem 620ganger i minuttet..Da gav jeg opp.. Telenor suger de også :D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå