Gå til innhold

menn som tror de er kjekkere enn de er

Anbefalte innlegg

Skrevet

og samtidig rakker ned på andres normale utseende, hva sier det om dem? Narsissisme? Oppblåst ego?

Anonymous poster hash: 8c661...4f8

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

det er sånn menn fungerer....det er en sannhet i det at menn tror de er kjekkere enn det de er og kvinner tror de er styggere enn det de er.

• Liker 3
Skrevet

Vil si at det ikke har noe mål og mening dette.

Vet om kjekke menn søm tror dem er stygge og motsatt.

Vet om jenter som tror dem er pene, som burde ta av seg sminka og jenter som er veldig pene men vet det ikke selv.

Anonymous poster hash: c5d3f...58a

Gjest Gjest_Svampebobb1
Skrevet

og samtidig rakker ned på andres normale utseende, hva sier det om dem? Narsissisme? Oppblåst ego?

Anonymous poster hash: 8c661...4f8

Usikre på seg selv og må hevde seg over andre for å føle seg vel.

Det er ikke kult å bli utsatt for slike. Selv om det er vanskelig, så bør du ignorere de. Stillhet er den beste måten å få de til å bli usikre på.

• Liker 1
Skrevet

Slike finnes vel av begge kjønn.

Men synes det er underlig med menn som ikke akkurat er noe fruktfat og ikke gidder å holde seg i form krever at de skal ha en 10'er dame og sitter og rakker ned på helt vanlige og også de som ikke er så attraktive.

Hvorfor ikke ha like høye krav til seg selv?

Tviler på at de får seg noen dame med en så ufyselig personlighet.

Finnes jo også damer som tror at de er den deiligste og mest sexy som finnes. Går rundt med minimale antrekk og et tonn sminke og har gjerne en bitchy oppførsel.

Kanskje er det dårlig selvtillit og usikkerhet,men slår jo veldig feil ut når de hele tiden må hevde seg sånn.

Anonymous poster hash: cbaf4...9a6

• Liker 2
Skrevet

det er sånn menn fungerer....det er en sannhet i det at menn tror de er kjekkere enn det de er og kvinner tror de er styggere enn det de er.

Helt enig med den der!!!

Anonymous poster hash: 7cf19...a56

• Liker 1
Gjest Captain Hook
Skrevet

Jeg tror ikke jeg er kjekkere enn det jeg er. Jeg tror jeg er like kjekk som det jeg virkelig er. 

Skrevet

Når det er menn som må stå for 90% av alle initiativ i dating så er det jo naturlig at man må ha selvtillit, selv om den ikke nødvendigvis stemmer helt overens med hvordan han faktisk ser ut. Kvinner kan stort sett bare lene seg tilbake og har derfor ikke samme behov for å ha selvtillit. En mann uten selvtillit dog, han vil gå gjennom hele livet alene. Derfor er det mange menn som trener seg opp til å ha selvtillit - fake it till you make it - selv om han kanskje vet innerst inne at han ikke er særlig pen. 

Anonymous poster hash: 15d3f...af4
Skrevet

Kvinner og menn som føler de må snakke nedlatende om andres utseende er usikre på seg selv og føler de må hevde seg. 

• Liker 2
Skrevet

Kvinner og menn som føler de må snakke nedlatende om andres utseende er usikre på seg selv og føler de må hevde seg. 

Ja, jeg er enig i at det er stygt, men samtidig må du også huske på at for menn er det konkurranse. Den med de skarpeste albuene og selvtillit vinner, og man må sparke ned andre motstandere. Det er slike mekanismer dere kvinner ikke forstår, med tanke på at dere på ingen måte avkreves initiativ. 

Skrevet (endret)

De bitre mannehaterne durer på som alltid.

Endret av Summers
Skrevet

Å bastant erklære at den handlingen skyldes den følelsen, uten unntak, er arrogant, korrtenkt og, vel, teit. Det er hundre grunner til at folk gjør slike ting.

Gjest Sunflower-Delight
Skrevet

Ja, jeg er enig i at det er stygt, men samtidig må du også huske på at for menn er det konkurranse. Den med de skarpeste albuene og selvtillit vinner, og man må sparke ned andre motstandere. Det er slike mekanismer dere kvinner ikke forstår, med tanke på at dere på ingen måte avkreves initiativ. 

Jeg har møtt på mange jenter/kvinner som gjør akkurat det samme som dette.

• Liker 1
Gjest PseudonymBruker
Skrevet

Når det er menn som må stå for 90% av alle initiativ i dating så er det jo naturlig at man må ha selvtillit, selv om den ikke nødvendigvis stemmer helt overens med hvordan han faktisk ser ut. Kvinner kan stort sett bare lene seg tilbake og har derfor ikke samme behov for å ha selvtillit. En mann uten selvtillit dog, han vil gå gjennom hele livet alene. Derfor er det mange menn som trener seg opp til å ha selvtillit - fake it till you make it - selv om han kanskje vet innerst inne at han ikke er særlig pen. 

Du skriver

"(...) selv om den ikke nødvendigvis stemmer helt overens med hvordan han faktisk ser ut."

Jeg tolker deg dithen at du mener at menn som er "gjennomsnittlige" eller "mindre heldige" med utseendet i utgangspunktet har dårligere selvtillit enn en som ser veldig bra ut. Tror du skal slite med å finne forskning som understøtter det. Men at det er en høyere andel kjekke menn som har bra selvtillit enn gjennomsnittlige/mindre heldige, det vil jeg nok tro ja.

Ellers enig i at menn uten selvtillit er dømt til et liv i ensomhet, med mindre man snubler over ei av de svært få damene der ute som liker slike menn. Og at damer i mye større grad kan lene seg tilbake, og allikevel få oppmerksomhet fra det motsatte kjønn. 

Det er jo også sånn statistisk sett at for menn så betyr utseende på dama mye med tanke på tiltrekning. For damer så går det i større grad på mannens utstråling og personlighet. Utseende er også med i regnestykket selvfølgelig, men det er ikke like viktig som for en mann. Så det at gjennomsnittlige/mindre heldige utseende menn har dårlig selvtillit fordi de ser ut som de gjør er på en måte selv-sabotasje. 

Ta Ronny på P3Morgen som eksempel. Ser han ut som en typisk hunk? Men personlighet/utstråling har han i massevis. Han er ikke singel for å si det sånn, og dama er pen også.

Skrevet

full eller? jeg er styggere enn jeg er.. men kanskje styggere enn jeg tror. 

Skrevet

Du skriver

"(...) selv om den ikke nødvendigvis stemmer helt overens med hvordan han faktisk ser ut."

Jeg tolker deg dithen at du mener at menn som er "gjennomsnittlige" eller "mindre heldige" med utseendet i utgangspunktet har dårligere selvtillit enn en som ser veldig bra ut. Tror du skal slite med å finne forskning som understøtter det. Men at det er en høyere andel kjekke menn som har bra selvtillit enn gjennomsnittlige/mindre heldige, det vil jeg nok tro ja.

Ellers enig i at menn uten selvtillit er dømt til et liv i ensomhet, med mindre man snubler over ei av de svært få damene der ute som liker slike menn. Og at damer i mye større grad kan lene seg tilbake, og allikevel få oppmerksomhet fra det motsatte kjønn. 

Det er jo også sånn statistisk sett at for menn så betyr utseende på dama mye med tanke på tiltrekning. For damer så går det i større grad på mannens utstråling og personlighet. Utseende er også med i regnestykket selvfølgelig, men det er ikke like viktig som for en mann. Så det at gjennomsnittlige/mindre heldige utseende menn har dårlig selvtillit fordi de ser ut som de gjør er på en måte selv-sabotasje. 

Ta Ronny på P3Morgen som eksempel. Ser han ut som en typisk hunk? Men personlighet/utstråling har han i massevis. Han er ikke singel for å si det sånn, og dama er pen også.

Ja,derfor har dere ingenting å klage på. Dere kan være stygge som juling men så lenge dere har litt selvtillit,selvironi og gir av dere selv så får dere hvem som helst av damer.

Kvinner derimot kan være gode, snille, morsomme og alt det der, men er hun stygg...ja da er det intet håp..

• Liker 1
Gjest PseudonymBruker
Skrevet

Ja,derfor har dere ingenting å klage på. Dere kan være stygge som juling men så lenge dere har litt selvtillit,selvironi og gir av dere selv så får dere hvem som helst av damer.

Kvinner derimot kan være gode, snille, morsomme og alt det der, men er hun stygg...ja da er det intet håp..

Jeg klager ikke jeg. Klaging over at vi mennesker er skrudd sammen som vi er blir som å skyte seg i foten, veldig lite konstruktivt. Det som gjelder er å forstå hvordan ting henger sammen, og å tilpasse seg virkeligheten.

Skrevet

Eh nei det er ikke hos menn problemet ligger. En undersøkelse fra OK cupid viste at kvinner vurderer 80% av menn sine bilder som under grennomsnittelig attraktive!

Anonymous poster hash: 82913...406

Skrevet

Jeg er mann og føler meg enormt stygg, da gruer det meg egentlig at jeg har trodde jeg var penere, for da er jeg faktisk enda styggere enn det jeg trodde at jeg var da.

Anonymous poster hash: 52497...fb3

Skrevet

Det lurer jeg også på.. Slike menn er så ufyselige.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...