Gå til innhold

Når står dere opp i helgene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og i hverdagen? Hvor gamle er barna? Hilsen trøtt mamma

Anonymous poster hash: d8228...3b3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg står opp mellom 6 og halv 8 i helgene, stort sett nærmere 6 enn halv 8.

• Liker 1
Skrevet

De eldste står opp mellom halv 7 ( får ikke lov før) og halv 8. Minste pleier å våkne i 7 tiden. To går på skolen og minste er 1. De elste pleide å stå opp i halv 6-6 tiden frem til eldste var 3-4, da begynte eldstemann å sove lenger, og sluttet å vekke mellomste

Anonymous poster hash: 5aeaa...c35

Skrevet

De eldste står opp mellom halv 7 ( får ikke lov før) og halv 8. Minste pleier å våkne i 7 tiden. To går på skolen og minste er 1. De elste pleide å stå opp i halv 6-6 tiden frem til eldste var 3-4, da begynte eldstemann å sove lenger, og sluttet å vekke mellomste

Ukedagene ringer vekkeklokka kl 7 forresten

Skrevet

Jeg står opp mellom 6 og halv 8 i helgene, stort sett nærmere 6 enn halv 8.

Det gjør jeg og, hverdag som helg. Enda jeg ikke har barn. Rutine

Skrevet

Vi har en liten lampe med timer, som begynner å lyse 6.15. Da er det lov å stå opp. Og han står alltid opp da ;) Vekdig greit med den lampa, for da slipper vi at han roper tidligere og lurer på om det er morgen. Jeg er også trøtt i dag. ;)

Anonymous poster hash: 32cae...c84

Skrevet

Det gjør jeg og, hverdag som helg. Enda jeg ikke har barn. Rutine

Det gjorde jeg også før jeg fikk barn. Har aldri klart å sove noe særlig lengre enn til 08.00 samme hvor hardt jeg prøver.

Skrevet

I dag var den 0530... *trøtt* Det er ikke vanlig, men det er jo typisk at det skjer i helgene ;)

Skrevet

Nå har jo ikke jeg barn da, men jeg liker å stå opp tidlig i helgene. Syns jeg får mer ut av helgen. Før så kunne jeg sove til 11-12. Men det blir kanskje litt lite søvn på meg, for jeg er egentlig et B menneske. Jeg liker å være lenge oppe på kvelden/nattan. Så jeg har alltid på alarm hvis jeg skal klare å stå opp tidlig. Idag våkna jeg kvart på 8 av meg selv, men det er fordi jeg har vondt i halsen, så har sovet litt dårlig. :fnise:

Anonymous poster hash: 7764c...b99

Skrevet

Baby står opp 0500, og 2-åringen står opp 0530.

Anonymous poster hash: 2dd16...d8b

Skrevet

Vi står opp når de minste står opp. Det kan variere mellom fem og halv sju.

Jeg legger meg vanligvis tidlig, men i natt måtte jeg vente på en tenåring som kom hjem halv to. Litt trøtt i dag, ja!

Skrevet

Står opp når babyen våkner, hverdag som helg. Oftest våkner han ca 0615, men i dag sov han helt til 0715! Litt forskjell fra livet uten barn å oppleve 0715 i helga som en kjempeluksus... ;-)

Skrevet (endret)

Nå er minstejenta så stor at hun heldigvis står opp selv uten at vi trenger å stå opp samtidig med henne. 

Men frem til hun var ca fire år så var det å stå opp i 5-tida, både hverdag og helg. Mannen min og jeg byttet på sånn at en fikk sove litt frempå lørdagen og en søndagen. 

Hun våkner forferdelig tidlig nå også når det er helg, men som sagt; hun trøyer seg selv. Uhelbredelig morgenfugl! 

Uansett så sover jeg ikke til langt på dag. I dag våknet jeg av meg selv klokka sju og sto opp 7.30..

Edit:

I hverdagene står jeg opp kl 5 hvis jeg skal på tidligvakt. 4.30 de gangene jeg trener før tidligvakt (har tredemølle hjemme). Sykler til jobb, så må stå opp ekstra tidlig pga det selv om vakta mi ikke begynner før kl 7. Har jeg fri eller senvakt så står jeg opp 6.30 pga jeg liker å stå opp og ha morgenen sammen med mannen og jentungene før de drar på jobb og skole. 

Endret av skruf
Skrevet

I ukedagene står jeg opp mellom 05:30 - 06:00.

I helgene sover jeg til jeg våkner av meg selv eller noen vekker meg. Som regel mellom 10 og klokka ett.

Anonymous poster hash: 6bd84...b1b

Skrevet

Vi står opp mellom halv åtte og halv ni i helgene. I ukedagene står vi opp halv åtte. Jenta er straks 2 år.

Skrevet

Nå har jeg permisjon, så da står vi opp da ungene våkner. Ca kl 7.30.

men når jeg jobber så må jeg opp 6.

Skrevet

Jeg må bare si det... Jeg hadde dævva om kidden min hadde stått opp klokken 05 til vanlig!

Creds til dere klokken 5 mødre!

• Liker 2
Skrevet

Jeg må bare si det... Jeg hadde dævva om kidden min hadde stått opp klokken 05 til vanlig!

Creds til dere klokken 5 mødre!

Takk! Våkner 2-3 ganger om natten også så her er det zombietilværelse ;)

Anonymous poster hash: 2dd16...d8b

Skrevet

Jeg har barn i skolealder og står opp mellom 09-11 i helger. Ofte er jeg oppe en time før barnet står opp. 

Barnet har aldri våknet tidlig av seg selv, aldri før ni. Så det har ikke vært noe problem. Men når barnet har hatt overnattingsbesøk har jeg gitt klar beskjed om at i helger sover jeg lenge, så da må de finne seg frokost selv om de er oppe før meg ;) 

Jeg kan ikke helt skjønne at noen mødre aksepterer å stå opp så tidlig som fem jeg da.. Her er det natt frem til sju, det har vi praktisert siden barnet ble født. Om barnet våknet kl. seks fikk det smokk igjen og beskjed om at det var natta. 

Anonymous poster hash: 7cbbf...220

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...