Gå til innhold

Trenger råd av noen :/ gjerne menn..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

De siste to månedene har jeg hatt en litt random greie på gang med en mann. Det begynte med dating, og vi var på ca 4 dater (jeg tok initiativ til date nr 3). Etter 4 daten syntes jeg han begynte å trekke seg litt tilbake ift hva hvor "på" han hadde vært tidligere. Jeg likte (liker) han veldig godt. La merke til at han oppdaterte profilen sin på nettdatingstedet vi "møttes", med nye bilder b.la. Hadde et svakt øyblikk hvor jeg sendte han melding og uttrykte at jeg følte det var kjipt at han tydeligvis så seg om etter noe bedre mens vi datet. (Angrer på dette i ettertid.. :/)

Det utviklet seg til en diskusjon og endte med at vi skulle droppe å møtes igjen.. ( Men så sa han at hvis jeg ville bootycalle han så kunne jeg det.. 

Og guess what! I did! Mange ganger! 

Nå er det et par uker siden sist, han har (som vanlig) ikke tatt noe kontakt med meg. (Ikke jeg han heller da, men.. ). Jeg innser jo at dette er en enveiskjørt greie, hvor han nyter godt av at jeg er så betatt at jeg faktisk ber han om sex. Jeg har aldri vært i denne situasjonen før og har ledd av andre damer som er så "patetiske".. 

Nå vurderer jeg om jeg skal kontakte han igjen og virkelig snakke med han om denne situasjonen, eller om jeg ikke skal si noe mer. Jeg bare føler at hvis jeg skal klare å komme meg videre så må jeg ha en slags closure? Hvordan fungerer dette i datingverdenen? (Jeg har ikke datet så mye, vært i langvarige forhold..). 

Hvordan hadde du som mann reagert på dette? Tenkt at jeg var desp eller fryktlig needy? 

Anonymous poster hash: 66e63...2d7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kom gjerne med konkrete tips til noe jeg evnt kan skrive til han..  så jeg ikke fyrer løs med en haug med frustrerte ting fordi jeg er så ulykkelig betatt. TS.

Skrevet

Jeg er ikke mann, men det jeg råder deg til er å slutte tvert. Det er et par uker siden sist, og det har ikke vært kontakt. Fortsett med det. Om en uke eller to tar han kontakt med deg. Han vil ha litt mer sex. Du avviser han uten å være dramatisk. Si det passer ikke, du er opptatt, du er ikke interessert i å ligge rundt lenger. Ikke fall for fristelsen til å begynne å lekse opp hvor fælt han har behandlet deg, for da virker du bare patetisk. Vær nøytral men utilgjengelig. 

Det er sannsynlig at han vil fortsette å ta kontakt. Så snart du gjør deg selv utilgjengelig, så blir du mer attraktiv. Så snart du gir etter og er sammen med han bare for sex, så er du tilgjengelig igjen, og han trenger ikke anstrenge seg mer. Det er nok av tråder på KG om fortvilte jenter som har vært "av og på" med samme karen i årevis. Bortkastet tid som de aldri får igjen. Fordi de ikke klarer å si nei, selv om han bare vil ha sex.

Bare kutt kontakten uten å sende han noen dramatisk beskjed først. Vis litt styrke. 

Det er ingen ting du skulle si til han. Han har gjort det klart hva han vil ha fra deg, og du har gått med på det. Han har ikke lurt deg. Du lurer deg selv.

Innerst inne vet du at dette er dødfødt, men du må bare ha mer kontakt. Nå ønsker du å snakke med han om "situasjonen". Hva er uklart? Han kan ikke si annet enn "Beklager, men jeg sa jo at jeg ikke ville ha mer enn dette". Hva skal du si? "Jeg vet det, men jeg er så betatt av deg og det er din feil at jeg er forelsket". Uhh, ja hva så.... ikke bra for deg. Du virker desperat.

Ditt behov for "closure" er egentlig et behov for å ha kontakt. Du ønsker å fortelle han hvor vondt du har det. Han vil bare føle dette som ubehagelig, og han har gjort det klart at han ikke vil ha et forhold.

• Liker 7
Skrevet

Syns ops2 har sagt alt som trengs. Sorry TS, men dette kommer ikke til å bli noe, så ikke kast bort mer tid på han.

Anonymous poster hash: db3cf...052
  • Liker 2
Gjest Overrasket
Skrevet

Han fortalte at det ikke kommer til å bli noe forhold, men han lot åpent og ærlig deg bestemme om dere skulle ha sex uten forpliktelser. Du oppsøker ham for å lett gi akkurat hva han vil ha mest, og nå må han forklare seg for deg for at du skal gå videre etter at du har bitt agn, krok og snøre og samtidig vært den mest direkte pådriveren for sex? Beklager, men han har gjort deg til en loddrett (eller vannrett ?) idiot, og det beste du kan gjøre er å få avslutningen du trenger uten å "ta en prat" med ham. 

Skrevet

random, dating, bootycalle 

Og guess what! I did! 

closure, needy?

Er det virkelig så vanskelig å snakke norsk?

Anonymous poster hash: ea0dc...b66

• Liker 2
Skrevet

Hva oppnår du ved å prate om det? Han har gjort det klart hvor han står. Du får ikke forandret på det.

• Liker 1
Skrevet

Når sa han at han kun ville ha sex? Det var jo jeg som avsluttet det med han. Ikke omvendt... Og siden han tydeligvis har gjort meg til en latterlig og patetisk person som han sikkert ler hånlig av nå, hvorfor mener dere det er best å la være å konfrontere han? Han skal liksom slippe unna ubehageligheter mener dere?

TS

Skrevet

Når sa han at han kun ville ha sex? Det var jo jeg som avsluttet det med han. Ikke omvendt... Og siden han tydeligvis har gjort meg til en latterlig og patetisk person som han sikkert ler hånlig av nå, hvorfor mener dere det er best å la være å konfrontere han? Han skal liksom slippe unna ubehageligheter mener dere?

TS

Det handler ikke om at han skal "slippe unna". Hvorfor skal han straffes overhodet? Han har ikke gjort noe galt. 

Det er best for dere begge at du kutter kontakt. Dere har ingenting mer å prate om. Du VET at dette er enveis og om du ikke tar kontakt, så skjer ingenting. Så da tar du ikke kontakt. 

Avstand og stillhet er det som skal til for å komme videre. Akkurat nå lengter du etter kontakt med ham og leter etter unnskyldninger for at dere skal prate, men du vet innerst inne at det ikke har noe formål.

Anonymous poster hash: 44786...2c2

• Liker 2
Skrevet

Hei TS, jeg har vært i akkurat samme situasjon som deg. Men dessverre lot jeg det gå nesten 10 år før jeg klarte å gå videre. Jeg forstår ditt ønske om en avslutning. Men det eneste du vil gå ut av en slik samtale er å høre st du ikke er bra nok for et forhold. Gjerne pakket godt inn, men betydningen er uansett den samme. Hva er det han kan si til deg som vil gå deg til å føle deg bedre? Ville fulgt rådet over her og bestemt meg for ikke å ta kontakt og ikke la meg fange igjen. Avslutning sørger du for selv ved å bestemme deg for at du ikke gidder mer. Tro meg det følesså uendelig mye bedre å bestemme det selv ved å slutte å kontakte ham. Alternativet er jo å fortsette til han treffer noen og blir forelsket og du blir dumpet. Tro meg det vil være uendelig mye verre.

Anonymous poster hash: ae6d6...6f0

Skrevet

TS

Hvorfor tror du han ler av deg..?

Skjønte ikke den siste der. Du kommer ikke til å gjøre noe som helst ubehagelig for andre enn deg selv.

Anonymous poster hash: 6feb3...431

Skrevet

TS

Han har sagt det indirekte, ved å føle behov for å forsette jakten på dating (ingen interesse av eksklusivitet), men samtidig oppfordre til bootycall. Du gjorde det rette du kommenterte at det synest det var kjipt at han allerede så seg om etter andre når dere datet. Jeg tipper han hevdet sin rett til å date hvem han ville så "tidlig" i datingfasen, og fikk deg samtidig til å høres ut som en sjalu dame som var veldig urimelig. At han også oppfordrer til uforpliktende sex når han vet at du likte han veldig godt, er ganske egoistisk. Det sier mye om han som person. Han har nok et stort ego og bryr seg fint lite om dine følelser. Ikke kast vekk tiden på sånn menn. Grunnen til at du skal la være å konfrontere ha, er ikke fordi HAN skal unngå behageligheter, men det er for din egen del. Det har neppe noe for seg uansett, du vil ende opp med å føle deg dum og det skader nok heller din selvtillitt. Han fortjener dessuten ikke mer oppmerksomhet. Best å gå videre med en gang for din del. Vi er mange kvinner som har vært dere du er, som har funnet på unnskyldnigner for den andre og vært veldig naive. Jeg har ikke hørt om så mange tilfeller der det har endet opp godt. Det er mange andre menn der ute som faktisk vil ha deg, så ingen grunn til å kaste vekk tid på han her. 

• Liker 3
Skrevet

Det beste er å bare ikke ta noe mere kontakt med han. Han får ikke følelser for deg bare fordi du "snakker med han om hvor betatt du er", så du vil være mere gærning om du gjør det enn om du barer forsvinner og slutter å gi lyd fra deg. Ikke la han få vite at han tar opp mye energi og følelser hos deg. Men håper du selv greier å bryte kontakten med han og at du ser hvor mye du nedverdiger deg selv ved å bootycalle han. Siden det ikke engang handler om at begge bootycaller, så betyr det at du er støv for han siden det bare er du som spør han og han svarer bare noen av gangene (når han ikke får seg noen andre). Du er langt ned på lista til denne drittsekken og verdt en kar som ser deg for den du er og verdsetter følelsene dine :)

Anonymous poster hash: 3ed87...f53
Skrevet

Han har sagt det indirekte, ved å føle behov for å forsette jakten på dating (ingen interesse av eksklusivitet), men samtidig oppfordre til bootycall. Du gjorde det rette du kommenterte at det synest det var kjipt at han allerede så seg om etter andre når dere datet. Jeg tipper han hevdet sin rett til å date hvem han ville så "tidlig" i datingfasen, og fikk deg samtidig til å høres ut som en sjalu dame som var veldig urimelig. At han også oppfordrer til uforpliktende sex når han vet at du likte han veldig godt, er ganske egoistisk. Det sier mye om han som person. Han har nok et stort ego og bryr seg fint lite om dine følelser. Ikke kast vekk tiden på sånn menn. Grunnen til at du skal la være å konfrontere ha, er ikke fordi HAN skal unngå behageligheter, men det er for din egen del. Det har neppe noe for seg uansett, du vil ende opp med å føle deg dum og det skader nok heller din selvtillitt. Han fortjener dessuten ikke mer oppmerksomhet. Best å gå videre med en gang for din del. Vi er mange kvinner som har vært dere du er, som har funnet på unnskyldnigner for den andre og vært veldig naive. Jeg har ikke hørt om så mange tilfeller der det har endet opp godt. Det er mange andre menn der ute som faktisk vil ha deg, så ingen grunn til å kaste vekk tid på han her.

Tusen takk for innspill. Jeg tror grunnen til at jeg har vært litt dum er fordi det tross alt var jeg som dumpet han, og han uttrykte at han syntes det var trist, men samtidig var det jo også sånn at han prøvde seg på den at jeg måtte være en usikker person hvis jeg følte meg usikker når han oppdaterte profilen sin.

Nå er det vel sånn at jeg føler meg som søppel og som bunnslam.. selvtilitten min har blitt helt ødelagt av mine egne handlinger. Og jeg sliter veldig med tanken på at han går rundt og ser på meg som en patetisk desperat person.. Han er jo også en fyr med veldig mange venninner, som han har hatt i årevis, så hvordan han syntes det er greit å behandle damer sånn skjønner jeg ikke.. Ja, jeg vet jeg var med på det selv, men det takes two to tango for å si det slik.

TS

Skrevet

Det beste er å bare ikke ta noe mere kontakt med han. Han får ikke følelser for deg bare fordi du "snakker med han om hvor betatt du er", så du vil være mere gærning om du gjør det enn om du barer forsvinner og slutter å gi lyd fra deg. Ikke la han få vite at han tar opp mye energi og følelser hos deg. Men håper du selv greier å bryte kontakten med han og at du ser hvor mye du nedverdiger deg selv ved å bootycalle han. Siden det ikke engang handler om at begge bootycaller, så betyr det at du er støv for han siden det bare er du som spør han og han svarer bare noen av gangene (når han ikke får seg noen andre). Du er langt ned på lista til denne drittsekken og verdt en kar som ser deg for den du er og verdsetter følelsene dine :)

Anonymous poster hash: 3ed87...f53

Han har alltid sagt ja og kommet med én gang når jeg har spurt, men bare ikke tatt initiativ selv. Men jo, du har jo rett. Og det er ganske hardt for selvtilitten. Har aldri opplevd det før, men en gang måtte vel være den første. Blir nesten deprimert av hele greia, føler meg helt verdiløs..

Skrevet (endret)

Tusen takk for innspill. Jeg tror grunnen til at jeg har vært litt dum er fordi det tross alt var jeg som dumpet han, og han uttrykte at han syntes det var trist, men samtidig var det jo også sånn at han prøvde seg på den at jeg måtte være en usikker person hvis jeg følte meg usikker når han oppdaterte profilen sin.

Nå er det vel sånn at jeg føler meg som søppel og som bunnslam.. selvtilitten min har blitt helt ødelagt av mine egne handlinger. Og jeg sliter veldig med tanken på at han går rundt og ser på meg som en patetisk desperat person.. Han er jo også en fyr med veldig mange venninner, som han har hatt i årevis, så hvordan han syntes det er greit å behandle damer sånn skjønner jeg ikke.. Ja, jeg vet jeg var med på det selv, men det takes two to tango for å si det slik.

TS

Glimrende eksempel på en egoist som legger skylder over på deg for å rettferdiggjøre sine handlinger. Jeg har fått høre akkurat det samme selv, at jeg måtte være usikker selv, siden jeg ble usikker på han som gikk bak ryggen min og var på datingsider og så seg om etter andre damer, til tross for at vi hadde holdt på og gjort det lenge. Typisk store egoistiske drittsekker som mener de kan fraskrive seg alle handlinger og legger heller skylden over på deg. De utøver generelt lite empati og respekt. Jeg datet en med sterke narssisiske trekk.

Jeg vet hvordan det føles, men du kan snu tankegangen til noe positivt. Vær glad du ikke har blitt for involvert med han, som kjæreste, samboer, kone etc. Han er nok godt vant med å drive på som han gjør, utan at det får store konsekvenser for han her og nå. Men du skal ikke se borti ifra at han er en person som ender opp med å bli ensom i sine gamle dager, når han ikke lenger er så attraktiv. Da kan han angre på at han ikke har behandlet kvinner med mer respekt. 

Det som hjalp meg å innse at han ikke var verdt det, var at jeg skrev en liste over alle de negativene egenskapene hans. Når jeg las over det kunne jeg ikke skjønne hva jeg egentlig så i han og hvorfor jeg skulle være tiltrukket av disse egenskapene. Kanskje du kan gjøre det samme? 

Dessutan kan du ta med deg lærdommen videre og ikke gjøre den samme feilen om igjen. En eller annen gang tror jeg vi fleste mennesker ender opp med å la oss "bruke" av mennesker uten at vi selv klarer å se det. Man føler seg gjerne veldig dum av det hele også og dermed får selvtillitten en liten knekk. Flere av oss vil tro det beste i andre mennesker og det er jo egentlig en positiv egenskap, som blir veldig ødeleggende for en selv når en ikke klarer å gjennomskue de som prøver å utnytte denne naiviteten. Noen er/blir flinkere til å gjennomskue raskere, andre kan gå lenge (og kanskje et helt liv) uten å ville erkjenne dette. Men man blir klokere og lærer seg å utøve mer respekt for seg selv, dersom man kommer til den konklusjonen  Jeg gikk selv i 5 år før jeg innså dette, men nå føler jeg har lært så mye og føler meg sterkere. Jeg vet hva jeg skal se etter og hva jeg skal unngå. 

Og du er ikke dum som har latt deg herse på sånn. Det er mange her inne som gjerne vil påpeke det, men man må gjerne ha vært der selv for å skjønne hvor lett det er å bli blind. I tillegg til at det er masse følelse involvert. Alle gjør feil, og det er jo slik man lærer. 

God klem til deg. :hug:  Jeg er sikker på at du finner deg en flott mann, som ikke vil få deg til å føle deg usikker og teit. :)

Endret av lillsunshine
Skrevet

Gå videre! Han holder deg på strå,og du kommer ikke til å ha det godt med deg selv .Jeg har vært i den situasjonen selv og har aldri følt meg så brukt og ekkel. Finn selvrespekten din og ikke send han flere meldinger!!

Skrevet

"Nå vurderer jeg om jeg skal kontakte han igjen og virkelig snakke med han om denne situasjonen"

Hva er det du "virkelig vil snakke med han om", og hva er det du ønsker å oppnå med dette?

Hvis du tenker etter, så tror jeg du vil finne at denne "closure" greia  er mer eller mindre en uskyldldning for å ta kontakt "en siste gang", og noe du vil angre på, akkurat som første gangen... 

Kom deg videre, og finn deg noe som er mer i tråd med det du ser etter.

• Liker 1
Skrevet

Hva er det egentlig du tror du vil oppnå ved å "konfrontere" ham? Han har ikke gjort noe som helst galt. Gå videre med livet og finn heller en mann på ditt eget nivå dersom du vil ha en kjæreste.

Anonymous poster hash: 18ca2...f01

Skrevet

Hva er det egentlig du tror du vil oppnå ved å "konfrontere" ham? Han har ikke gjort noe som helst galt. Gå videre med livet og finn heller en mann på ditt eget nivå dersom du vil ha en kjæreste.

Anonymous poster hash: 18ca2...f01

På ditt eget nivå? Mener du altså han ligger over hennes liga kanskje? I mine øyne gjør han ikke det, han er heller under henne, slik som han behandler andre mennesker. Jeg er uenig at han her er helt uskyldig. Han har opptrådd respektløs og utnyttet henne, selv om hun har vært med på leken. Det skal liksom være greitt?  Men ja, det er bra om hun finner en på sitt eget nivå, en som respekterer henne :) 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...